Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: شاهنامه، شناسنامه فرهنگ، تاریخ، هویت و زبان ما است و باید آن را پاس داشت. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

محسن مومنی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با اشاره به ضرورت تقویت روحیه حماسی اظهار داشت: حکیم توس سال‌ها پیش این مهم را دریافت و از نگاه دین و مفاهیم قرآنی به حماسه پرداخت لذا از این جهت، شاهنامه یک اثر فرازمانی و فرامکانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در زمانه امروز تلاش‌های بسیاری انجام می‌شود تا طبق طبیعت هنر غربی، هنرمندان به جای اینکه راوی عروج انسان باشند قصه‌گوی سقوط انسان شوند؛ ما باید در این میدان جنگ مواظب باشیم که در زمین دیگران بازی نکنیم و من از دست‌اندکاران تاسیس دبیرخانه هنر حماسی برای ایجاد حرکتی در مسیر مقابله با این جریان تشکر می‌کنم.

"شاهنامه" نامه ماندگاری مرز پرگهر ایران استمشهد| زمینه ثبت جهانی شاهنامه فراهم می‌شودنمایندگان 21 کشور دنیا در همایش بین‌المللی شاهنامه در مشهد حاضر می‌شوند

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت پیگیری موضوعات پژوهشی در این عرصه، خاطرنشان کرد: فردوسی کسی است که زبان فارسی را احیا کرد و اگر نبود چه بسا سعدی، مولانا و حافظ  نیز نبودند؛ در واقع شاهنامه، شناسنامه فرهنگ، تاریخ، هویت و زبان ما است لذا پیشنهاد می‌کنم حماسه‌های ملل دیگر نیز را مطالعه کرده و تفاوت‌های حماسه‌آفرینان و قهرمانان خود با آنان را بشناسیم. 

مومنی خاطرنشان کرد: قهرمانان ما از میان همین ملت برخاسته‌ و از جنس مردم هستند و توصیه من به دبیرخانه هنر حماسی این است که هنرمندان را بیش از گذشته متوجه قهرمانان ایران‌ اسلامی کرده و به معرفی سیره آنان بپردازیم.

انتهای پیام/ح

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد

ایسنا/یزد معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به فعالیت ۱۰۶ آموزشگاه آزاد هنری دارای مجوز در استان و معافیت این آموزشگاه‌ها از پرداخت مالیات، اعلام کرد: افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه این آموزشگاه‌ها به وزارت ارشاد پیشنهاد شده است.

  «سیدعباس دهقان» در نشست با مدیران مسئولان آموزشگاههای آزاد هنری استان افزود: مطابق بند «ل» ماده ۱۳۹ قانون مالیات های مستقیم بر آموزشگاهها، این صنف از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی در عین حال تاکید کرد: آموزشگاه‌ها برای معافیت از مالیات می‌بایست فرم اظهارنامه مالیاتی و دفتر اسناد مالی داشته باشند و فعالیت اقتصادی نیز در آموزشگاه آزاد هنری نداشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به حمایت از آموزشگاههای آزاد هنری استان اظهار کرد: در راستای تداوم فعالیت هنری و همچنین تجهیز کردن آموزشگاه‌ها پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه بر مبنای تعرفه سه ماهه آخر سال گذشته به دفتر بر نامه‌ریزی و آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه شد.

این مسئول ادامه داد: همچنین معرفی نامه برای اخذ تسهیلات بانکی طبق درخواست تسهیلات تبصره ۱۶ توسط واحد اشتغال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به آموزشگاههای آزاد هنری انجام می شود.

معاون هنری و سینمایی استان، بر اخذ کارت صلاحیت تدریس توسط هنرآموزان آموزشگاهها تاکید کرد و گفت: آموزشگاه‌هایی که دارای مجوز قدیمی هستند پیگیری لازم برای دریافت مجوز دائمی از سامانه http://sso.farhang.gov.irرا انجام دهند.

دهقان در بخش دیگری از سخنانش رعایت شئونات اسلامی، نصب نرخنامه و مجوز فعالیت، ارایه گزارشهای سه ماهه آموزشگاه را در سامانه مربوطه را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، ۱۰۶ آموزشگاه آزاد هنری در رشته‌های تخصصی نمایش، تجسمی، موسیقی، خوشنویسی و هنرهای سنتی با مجوز دائمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سطح استان فعالیت می کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی