Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-09@02:22:40 GMT

ترکان: بستن تنگه هرمز، تئوری اسرائیلی است!

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۴۷۲۰

ترکان: بستن تنگه هرمز، تئوری اسرائیلی است!

به گزارش جهان نيوز، «اکبر ترکان» مشاور سابق رئیس جمهور- که به دلیل اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان با گلایه! از سمت خود کنار رفت- در مصاحبه با روزنامه آرمان در پاسخ به این سؤال که «عنوان می‌شود اگر نفت ایران از تنگه هرمز عبور نکند ما اجازه نخواهیم داد نفت دیگر کشورهای صادرکننده نیز از این تنگه عبور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحلیل شما در باب این موضوع چیست؟» گفت: «هیچ‌کس نگفته ایران قصد دارد تنگه هرمز را ببندد. تاکنون هیچ‌کدام از مسئولان رسمی جمهوری اسلامی عنوان نکرده‌اند که ایران قصد دارد تنگه هرمز را ببندند. این چیزی است که اسرائیلی‌ها به‌دنبال ایجاد آن هستند. ایران همواره در طول تاریخ ضامن حفظ امنیت آبراهه تنگه هرمز بوده و در آینده نیز خواهد بود. ایران با هر تهدیدی برای بستن تنگه هرمز مقاومت می‌کند و هیچ‌گاه به‌دنبال بستن این تنگه نبوده و نخواهد بود. موج خبری ناشی از این مساله نیز توسط اسرائیل ایجادشده که قصد دارند در بین کشورهای منطقه تنش و درگیری ایجاد کنند. کسانی که چنین مسائلی را مطرح می‌کنند به‌دنبال این هستند که به افکار عمومی جهان این نکته را القا کنند که ایران در تنگه هرمز به‌عنوان یکی آبراهه‌های حیاتی جهان اخلال ایجاد می‌کند».



اصلاح طلبان مهارت خاصی در تبدیل نقاط قوت به نقاط ضعف دارند. ترکان در این اظهارنظر مدعی شده است که «بستن تنگه هرمز، تئوری اسرائیلی است»! این ادعای مضحک در حالی است که مسئولان ارشد سیاسی و نظامی کشور از موضوع «ناامن کردن تنگه هرمز برای آمریکا» در صورت تحریم نفتی ایران به عنوان گزینه‌ای قدرتمند در دستان کشورمان یاد می‌کنند.

پس از رفتارهای خصمانه آمریکا در لغو معافیتهای تحریم نفتی و تلاش برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران و همچنین قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی، مقامات سیاسی و نظامی کشورمان همه از گزینه‌های فراوانی برای پاسخ به اقدامات ایالات متحده و همپیمانان او سخن گفته بودند که اصلی‌ترین آن گزینه نا امن کردن تنگه هرمز برای آمریکائی‌ها بوده است.

روحانی - آذر ۹۷- در جمع مردم شاهرود در واکنش به تصمیم آمریکا برای تحریم نفت کشورمان تاکید کرده بود: «آمریکا بداند که ما نفت‌مان را می‌فروشیم و خواهیم فروخت و او قادر به این نیست که جلوی فروش نفت ایران را بگیرد؛ بدانید که اگر روزی آمریکا بخواهد جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد، نفتی از خلیج فارس صادر نخواهد شد».

روحانی همچنین- تیر ۹۷- در دیدار ایرانیان مقیم سوئیس گفت: «آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که می‌خواهند به طور کامل جلو صادرات نفت ایران را بگیرند. آن‌ها معنی این حرف را نمی‌فهمند، زیرا این اصلاً معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود. اگر شما می‌توانید این کار را انجام دهید تا نتیجه آن را ببینید».

رهبر معظم انقلاب - ۳۰ تیر ۹۷- در دیدار وزیر خارجه، مدیران ارشد این وزارتخانه و سفرا و روسای هیات های نمایندگی ایران در خارج از کشور، سخنان رئیس جمهور را در سفر به اروپا مبنی بر اینکه «اگر نفت ایران صادر نشود، نفت هیچ کشوری در منطقه صادر نخواهد شد» سخنانی مهم و حاکی از سیاست و رویکرد نظام برشمردند و افزودند: «وظیفه وزارت امور خارجه پیگیری جدی اینگونه مواضع رئیس جمهور است».

ترکان که در ادعایی، بستن تنگه هرمز را تئوری اسرائیلی نامیده است، پیش از این نیز در اظهارنظری عجیب گفته بود: «ما ایرانیان قدرت رقابت در هیچ صنعتی جز قرمه سبزی و آبگوشت بزباش را نداریم»!

منبع: مشرق کپی متن خبر برچسب ها: اکبر ترکان تنگه هرمز

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: اکبر ترکان تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۴۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اولین واکنش دولت رئیسی به خبر فروش خاک جزیره هرمز

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904335

دیگر خبرها

  • ناگفته‌هایی از اعتراضات کف خیابان‌های لس‌آنجلس/ واقعیت کدام است؟
  • ببینید | اولین واکنش دولت رئیسی به خبر فروش خاک جزیره هرمز
  • ارتش آلمان حضور نظامی در اقیانوس هند و آرام را تقویت می‌کند
  • پیش‌نویس لایحه تحریم مقامات دیوان لاهه در مجلس نمایندگان آمریکا در دست اقدام است
  • اعضای کنگره آمریکا دیوان کیفری بین‌المللی را تهدید کردند
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • دانشجویان آمریکا نمی‌خواهند شریک ظلم اسرائیلی‌ها باشند
  • ایران تئوری بازدارندگی اسرائیل را درهم کوبید
  • گفتگوی وزیر جنگ آمریکا با همتای اسرائیلی خود درباره رفح