Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@17:00:52 GMT

یک هفتم نوزادان در جهان دچار کم‌وزنی هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۴۸۸۸

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد حدود یک هفتم نوزادان در جهان هنگام تولد دچار کم‌وزنی هستند.

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده‌ است: در سال ۲۰۱۵ بیش از ۲۰ میلیون نوزاد در جهان متولد شده‌اند که کمتر از ۲.۴۹ کیلوگرم وزن داشته‌اند. همچنین بیشتر این نوزادان در کشورهایی با میزان درآمد پایین و متوسط متولد شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان انگلیسی اظهار داشتند: دولت‌ها برای پیشگیری از تولد نوزادانی با وزن پایین اقدامات قابل توجهی در نظر نگرفته‌اند. همچنین برای تحقق کاهش ۳۰ درصدی مشکل سوء تغذیه تا سال ۲۰۲۵ لازم است سرعت پیشرفت در این‌ بخش بیش از دو برابر افزایش پیدا کند.

در این مطالعه محققان به بررسی اطلاعات مربوط به ۲۸۱ میلیون مورد تولد در ۱۴۸ کشور جهان پرداختند. به گفته محققان نزدیک به نیمی از نوزادانی که هنگام تولد دچار کم‌وزنی هستند از کشورهای جنوب شرق آسیا هستند. همچنین در مجموع سالانه حدود ۸۰ درصد از نوزادانی که هنگام تولد کمتر از ۲.۴۹ کیلوگرم وزن دارند جان خود را از دست می‌دهند.

به گفته محققان همچنین نوزادانی که جان سالم به در می‌برند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و دیابت هستند.

در اروپا و آمریکای شمالی نیز نسبت قابل توجهی از نوزادانی که با وزن پایین متولد می‌شوند پیش از موقع به دنیا می‌آیند. درحالیکه در آمریکای جنوبی و آفریقای سیاه بسیاری از نوزادان به موقع متولد می‌شوند اما رشد آنان به دلیل سوء تغذیه روند مناسب خود را ندارد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، سوئد، ایسلند، صربستان، نروژ، آلبانی، چین، کرواسی و کوبا از جمله کشورهایی در جهان هستند که پایین‌ترین میزان تولد نوزادان مبتلا به کم‌وزنی در آن‌ها گزارش شده‌ است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یک هفتم نوزادان کم وزنی سردار فدوی سردار نقدی بازداشت شهنازی سیاست مهاجرتی ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک

برخی از نوزادان به دلایل گوناگون از شیر مادر تغذیه نمی‌کنند و وقتی شیرخشک غذای اصلی نوزادان می‌شود والدین دغدغه تهیه آن را دارند. به گفته شهروند خبرنگار ما این روز‌ها افزایش یکباره قیمت برخی از برند‌های شیرخشک مانند شیرخشک آپتامیل پپتی والدین را نگران کرده است.

شیرخشک آپتامیل پپتی مناسب کودکانی است که به پروتئین شیر گاو حساسیت دارند به همین جهت با افزایش قیمت مشکلات والدین دوچندان شده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام و ادب؛ امروز رفتم شیرخشک تهیه کنم شیرخشکی که تا آخر فروردین قیمتش ۵۰ هزار تومان بود به یکباره ۱۰۰ هزار تومان شده است خواهش میکنم افزایش قیمت یکباره شیرخشک را پیگیری کنید. فرزند من، چون به پروتئین گاوی آلرژی دارد به ناچار باید شیرخشک آپتامیل پپتی بدهم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • عمیق ترین حفره آبی جهان در این منطقه کشف شد
  • عکس | کشف عمیق‌ ترین حفره آبی جهان در مکزیک
  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • عمیق ترین حفره آبی جهان در مکزیک کشف شد
  • استرالیا نخستین رایانه کوانتومی کاربردی جهان را می سازد
  • کشف یک «زیستگاه» عظیم در عمق چهار متری خشک‌ترین صحرای جهان
  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • تشدید نگرانی صهیونیست‌ها از بایکوت علمی اسرائیل در جهان