Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@00:27:28 GMT

جاعلان ۹۰ میلیارد تومانی دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۵۱۰۶

جاعلان ۹۰ میلیارد تومانی دستگیر شدند

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۶ جاعل اسناد ملکی در شمال تهران با ۹۰ میلیارد تومان کلاهبرداری خبرداد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ قاسم دستخال در  تشریح جزئیات این پرونده گفت: سه روز پیش، ۲ متهم ضمن حضور در یکی از ادارات ثبت شمیرانات با ارائه یک سند ملکی اظهار کردند که سعی دارند سند را به نام خریدار ملک ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: زمانی که مسئولان اداره ثبت به بررسی سند مذکور می پردازند، متوجه می شوند که سند ارائه شده جعلی است و بلافاصله با هماهنگی مسئولان حراست اداره ثبت، هر ۲ نفر تحت عنوان جاعل اسناد ملکی دستگیر و با هماهنگی از سوی کلانتری ۱۲۲ دربند به کلانتری منتقل شدند که  متهمان در بازجویی های انجام شده اظهار داشتند با همدستی ۴ تن از دوستانشان ضمن جعل اسناد ملکی، اقدام به فروش املاک غیر می کنند که در این مرحله نیز قصد داشتند یک ملک مسکونی واقع در الهیه را به نام یکی از دوستانشان بزنند که دستگیر شدند.

 دستخال، تصریح کرد: با توجه به حساسیت پرونده و احتمال وجود اسناد جعلی با ارزش بالا، پرونده پس از تکمیل در کلانتری به پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد تا در این خصوص کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز کنند.


رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، اظهار کرد: عصر همان روز در جریان تحقیقات هر ۲ متهم ضمن اعتراف به جرم خود مبنی بر جعل سند، با همدستی ۴ جاعل و کلاهبردار دیگر اقرار کردند.


وی افزود: با اعتراف متهمان، هماهنگی برای دستگیری سایر همدستان آنها، آغاز و با توجه به اقدامات صورت گرفته در همان روز ۴ عضو دیگر این باند، در محله الهیه تهران در مخفیگاهشان شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.


 دستخال گفت: در این عملیات از مخفیگاه متهمان ۹۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان چک ناشی از فروش اسناد ملکی جعلی، ۱۰۰ میلیون تومان وجه نقد و یک جلد سند ملکی جعلی کشف که به همراه متهمان به پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد.


وی افزود: متهمان در تحقیقات صورت گرفته به همدستی با ۲ جاعل دیگر اعتراف و اظهار داشتند که با بررسی‌های خود در محدوده‌های شمال تهران، املاکی را که مالک آنها خارج از کشور بوده و یا فوت کرده‌اند را شناسایی و هر بار یکی از آنها با خانواده‌اش در این ملک بلاصاحب سکونت می‌کند و پس از گذشت چند ماه، با جعل اسناد ملکی و همچنین جعل اسناد دولتی از قبیل مدارک شهرداری و ... اقدام به فروش این ملکها به خریداران و متقاضیان می کنند.


وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده یکی از شاکیان پرونده شناسایی شد که پس از حضور در پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: برای مدتی طولانی در خارج از کشور بودم و در این مدت مجبور شدم خانه‌ام را که در محدوده الهیه است، بدون مستخدم و نگهبان رها کنم، اما زمانی که بازگشتم در کمال ناباوری متوجه شدم منزلم از سوی افرادی دیگر اشغال شده و زمانی که به آنها اعتراض کردم به من اسناد ملکی خرید منزل را نشان داده و اظهار کردند که این ملک را از سوی مالک اصلی آن خریداری کرده و اسناد آن نیز موجود است.


بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ،  رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت در پایان با اشاره به این که تمامی مراحل این عملیات طی ۱۲ ساعت انجام شده، گفت: تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پلیس آگاهی تهران جاعل حرفه ای سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۵۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل خشن دو برادر تهرانی با وینچستر در نمایشگاه خودرو

عقربه‌ها ساعت ۲۲:۳۰ دوم بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ را نشان می‌داد که ناگهان صدای هولناک تیراندازی در یک نمایشگاه خودرو در فشافویه سکوت شبانگاهی محله را در هم شکست و دقایقی بعد وقوع یک جنایت هولناک به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گزارش داده شد.

به گزارش ایسنا، طولی نکشید که ماجرای این جنایت در بی‌سیم‌های کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ پیچید. تیم جنایی پس از اینکه پای در نمایشگاه خودرو گذاشتند با جسد مرد جوانی مواجه شدند که براثر شلیک گلوله سلاح وینچستر به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد برادر مقتول در این سوء قصد مرگبار بوده و به شدت زخمی شده است.

کارآگاهان که در جریان تحقیقات متوجه دوربین‌های مداربسته نمایشگاه خودرو شده بودند به بازبینی فیلم آن پرداختند و چهره مرد جنایتکار را شناسایی کردند که با اقدامات اطلاعاتی مشخص شد او از اراذل و اوباش سطح یک تهران بوده و به جرم سرقت مسلحانه تحت تعقیب است.

پس از انتقال جسد برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی، کارآگاهان در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی مخفیگاه متهم را در پرند شناسایی کردند و متوجه شدند که احتمالا وی قصد دارد تا به صورت غیرقانونی کشور را ترک کند.

اواسط اردیبهشت‌ماه امسال، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به دنبال دریافت این اطلاعات مهم، بی‌ردنگ راهی مخفیگاه مورد نظر در محله پرند شدند و پس از تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس مرد جنایتکار را در یک عملیات ضربتی بازداشت کردند. همچنین سلاح وینچستر در بازرسی‌ها کشف شد.

متهم در همان بازجویی‌های اولیه به قتل مرد جوان با سلاح وینچستر در نمایشگاه ماشین در فشافویه اعتراف و عنوان کرد به‌خاطر اختلافات شخصی دست به این جنایت هولناک زده است.

مرد جنایتکار برای روشن زوایای پنهان پرونده و تحقیقات مقدماتی در اختیار کاراگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • قاتل ۴۱ ساله در رشت دستگیر شد
  • دستگیری ۲ خواهر قاتل پدر در تهران
  • انهدام ۲ باند سارقان و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • قتل خشن دو برادر تهرانی با وینچستر در نمایشگاه خودرو
  • فرار نافرجام قاتلان فراری در خراسان جنوبی
  • قاتلان فراری در دام پلیس آگاهی خراسان جنوبی
  • اتباع غیرمجاز افغان دستگیر و از کشور خارج می شوند /۵۰ درصد اتباع در کدام شهر ساکن هستند؟
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • دستگیری عاملان کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی در تهران