Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان گفت: نخستین انجمن عکاسی نوجوانان کشور با حضور بنیانگذار آژانس عکس ایران در کانون پرورش فکری این استان راه ‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا معصومه هادی روز شنبه در مراسم افتتاح این انجمن که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از راه ‌های داشتن زندگی خوب، خوب دیدن است و عکاسی تمرین مناسبی برای دیدن خوب و از زاویه مناسب به زندگی نگاه کردن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در دنیای امروز ثبت و ماندگار کردن خاطرات و فعالیت ‌ها به ویژه برای نسلی که هر روز در معرض تکنولوژی‌ های جدید قرار دارد، بسیار با اهمیت است و اگر نتوانیم داشته ‌هایمان را ثبت کنیم رد پایی از ما نخواهد ماند.
مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان افزود: وسعت و غنای سوژه ‌های طبیعی، جغرافیایی و هنری مبنایی واقعی برای معرفی ظرفیت ‌ها و جلوه ‌های ویژه‌ استان بشمار می رود و هنر عکاسی با اندیشه و زاویه‌ نگاه مناسب فرصتی برای نشان دادن چهره‌ واقعی سیستان و بلوچستان است.
بنیانگذار آژانس عکس ایران نیز در این مراسم بیان کرد: دوربین قویترین رسانه تصویری جامعه امروز است که انسان ‌ها را با وجود داشتن فرهنگ‌ ها و زبان ‌های گوناگون به هم پیوند می ‌زند.
علیرضا کریمی ‌صارمی گفت: هنرمند عکاس برای ایجاد فکری نو در جامعه تلاش می کند و می تواند جامعه را متحول و زندگی را تحت تاثیر قرار دهد.
وی مطالعه را مهمترین عنصر موفقیت در این هنر دانست و افزود: تفاوت بین یک عکاس به عنوان هنرمند و کسی که فقط عکسبرداری می ‌کند، تفکر و اندیشه است و راز موفقیت در هنر داشتن فکر خلاق است که رسیدن به این مرحله از مسیر مطالعه می ‌گذرد.
بنیانگذار آژانس عکس ایران به اهمیت فعالیت در حوزه کودک و نوجوان اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید کودکان و نوجوانان را برای آینده پرورش دهیم تا هنرمندانی لایق و انیشمند برای فردای کشور آماده کنیم.
وی گفت: آینده عکاسی ایران به دست کودکان و نوجوانان است، به همین دلیل باید برای آن روز آماده شوند و ما این حرکت را از سیستان و بلوچستان آغاز کردیم و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توجه به جایگاهی که در فرهنگ و هنر ایران دارد، مرکز مناسبی برای شروع این رویداد بزرگ است.
وی افزود: در گستردگی دنیای امروز و برای نفوذ در ذهن کودک و نوجوان باید از تلفن همراه، به عنوان یک پدیده‌ جهانی استفاده کنیم تا بتوانیم اندیشه را وارد و با فرهنگ ‌سازی در میان مخاطبان خود ایجاد انگیزه کرده و به آنان اندیشیدن بیاموزیم.
کریمی صارمی در پایان با اشاره به ظرفیت ‌های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان، عکس را یک ابزار مطمئن برای معرفی این ظرفیت‌ ها دانست و اظهار امیدواری کرد: هنرمندان پرورش ‌یافته در این انجمن باید آیینه داران شناساندن این توانایی‌ ها به دیگر مناطق باشند.
9923 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كانون پرورش فكري زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۵۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد

 معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه در حاشیه این مراسم اظهار کرد: خدمات حوزه سلامت این استان بسیار مطلوب است و این خدمات باید برای مردم تبیین و معرفی شود.

رضا شریفی افزود: افتتاح اورژانس بانوان جزو نیازهای اصلی سیستان و بلوچستان و کاری ماندگار است و برای راه اندازی سایر پایگاه‌ها در استان و زاهدان با دانشگاه علوم پزشکی جهت خرید آمبولانس و تامین فضای فیزیکی همکاری خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟