Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@18:38:17 GMT

دستگاه جدیدی برای ترجمه افکار به گفتار ساخته خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۵۴۰۰

دستگاه جدیدی برای ترجمه افکار به گفتار ساخته خواهد شد

طبق گفته Arnav Kapur، محقق آزمایشگاه رسانه MIT، دستگاه جدیدش، AlterEgo ، در اطراف گردن پیچیده می شود و وقتی ما در مورد حرف زدنمان فکر می کنیم، توسط حرکات میکرو در داخل حنجره و طناب های صوتی تشخیص داده می شود.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، یک هدست جدید میتواند ارتباطات را برای افراد مبتلا به ALS و هر کسی که دچار آسیب شده است و ارتباط برایشان دشوار است، متحول سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت، تحقیق در این زمینه در مسیر چند راه مختلف ادامه دارد.

این پروژه ممکن است خیلی طولانی تر باشد، قبل از اینکه ارتباطات گفتاری در زمان واقعی دوباره برای افرادی که در حال سکوت و یا محدود به استفاده از گزینه های دردناک هستند و توان برقراری ارتباط را به سادگی ندارند ممکن شود.

طبق گفته Arnav Kapur، محقق آزمایشگاه رسانه MIT، دستگاه جدیدش، AlterEgo (تصویر بالا)، در اطراف گردن پیچیده می شود و وقتی ما در مورد حرف زدنمان فکر می کنیم، توسط حرکات میکرو در داخل حنجره و طناب های صوتی تشخیص داده می شود. این دستگاه یک قطعه تجهیزات تلپاتیک یا تفکر خواندنی واقعی نیست، اما زمانی که شما در مورد صحبت کردن فکر می کنید بدون انجام حرکت خاصی می توانید آن را انجام دهید.

در این زمینه، در چندین مرحله، رفتار جدید تکنولوژیکی انجام می شود. دستگاه AlterEgo غیر تهاجمی است، اما ممکن است به همین دلیل محدودیت هایی هم داشته باشد، اگر افراد به اندازه کافی کنترل عضله یا عضلات کافی نداشته باشند، ممکن است AlterEgo قادر به کار نباشد.

محققان در یک پروژه دیگر در ماه گذشته مقاله ای در ماهیت طبیعت منتشر کرده اند، در آن جزئیات سیستم را بیان می کنند که فعالیت مغز را مستقیما به زبان بیان می کند. این نشان دهنده یک رویکرد اساسا متفاوت از AlterEgo در برخی از موارد است، و به عنوان کمترین استفاده از الکترودهای implanted به مغز به عنوان مخالفت به پوشیدن لباس عمل می کند.

با این حال، کار جمعی انجام شده چشمگیر و قابل توجه است. تیم مغز تحریک در طبیعت می نویسد:

در اینجا ما یک رمزگشای عصبی را طراحی کردیم که به صراحت بیانات سینماتیک و صدا را که در فعالیت قشر انسانی متداول است، به کار می برد تا صدای شنیداری را سنتز کند.

شبکه های عصبی مکررا فعالیت های قشر مستقلی را به نمایندگی های جنبش مفصلی رمزگشایی می کنند و سپس این بازنمایی ها را به آکوستیک های گفتاری تبدیل می کنند. در آزمون های واژگان بسته، شنوندگان می توانند به راحتی گفتار را که از فعالیت قشر مغزی تشکیل شده است شناسایی و رونویسی کنند.

تحقیقات تکنولوژیکی که در اینجا انجام می شود، تمرکز خود را بیشتر روی این موضوعات قرار داده است. اما مطمئنا به نظر می رسد که کار این پتانسیل را دارد که به افرادی که با دستگاه های ارتباطی مبتنی بر حرکت آهسته، ردیابی چشم و دستگاه های حرکتی عضلانی مبارزه می کنند، به "صحبت کردن" دوباره کمک کند. رویکردهای معتبرتر میتواند برای مقابله با این مشکل پیدا شود، بیشتر افراد ما قادر به کمک کردن به کسانی هستندَ که از این مشکل رنج میبرند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: هدست واقعیت مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده گنجنامه-تویسرکان بازگشایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد آهکی صبح امروز گفت: از اواسط اسفند سال ۱۴۰۲ عملیات بازگشایی محور گنجنامه-تویسرکان با فعالیت ۱۰ نفر نیروی راهدار ،۱ دستگاه برف خور ،۱ دستگاه گریدر ،۲ دستگاه لودر ،۳ دستگاه کامیون برفروبی آغاز شده بود و تاکنون ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه داشته است.

وی خاطر نشان کرد: در این مسیر کوهستانی، ۱۴ کیلومتر آن بسیار کولاک گیر بوده و در برخی از نقاط ارتفاع کولاک برف به ۶ متر نیز می‌رسد که با فعالیت جهادی عوامل راهداری عملیات برفروبی و بازگشایی این مسیر به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۲ هزار متر مربع در محور گنجنامه-تویسرکان با استفاده از آسفالت گرم چاله گیری و لکه گیری انجام شده است و عملیات لق گیری سنگ‌ها، تعمیر و نصب گادرریل و نصب نیوجرسی نیز در حال انجام است.

آهکی در پایان گفت: محور گنجنامه -تویسرکان از روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه با هماهنگی کمیسیون ایمنی راه‌ها، مدیریت بحران استانداری و پلیس راه استان بطور کامل بازگشایی می‌شود.

کد خبر 6088954

دیگر خبرها

  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • سامانه بارشی جدیدی در راه کشور | رگبار بهاری در این استان ها | چه زمانی هوا گرم تر می شود؟
  • چرا بارورسازی ابرها بحث برانگیز است و چگونه انجام می‌شود؟
  • جاده گنجنامه-تویسرکان بازگشایی شد
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • (ویدئو) خنده‌های زیرپوستی عباس جدیدی هنگام سخنرانی علیرضا دبیر