Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص کل بورس امروز روز کاری خود را با رشد ۱۸۳۳.۱۱ واحدی آغاز کرد و این رشد شاخص تا پایان ساعات کاری معاملات اولین روز از آخرین هفته اردیبهشت ادامه داشت تا جایی که آمار معاملات بورس نشان می دهد که همه شاخص های بورس با رشد مواجه شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس امروز (شنبه 28 اردیبهشت) روز کاری خود را با رشد ۱۸۳۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۱ واحدی آغاز کرد و این رشد باعث شد تا شاخص کل در آغاز معاملات به جایگاه ۲۱۲ هزار و ۸۵۰ واحد برسد. این رشد شاخص تا پایان ساعات کاری معاملات اولین روز از آخرین هفته اردیبهشت ادامه داشت تا جایی که آمار معاملات بورس نشان می دهد که همه  شاخص های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد دسته مواجه شدند.

 

بر این اساس شاخص کل با ۱۷۳۲ واحد رشد معادل ۰.۸۲ درصد به ۲۱۲ هزار و ۷۵۰ واحدرسید. رشد شاخص های معاملاتی امروز همچنین باعث شد تا شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۴۹۶ واحد افزایش معادل ۰.۸۲ درصد به ۶۱ هزار یک واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۰۱۱ واحد رشد معادل ۲.۲۱ درصد به ۴۶ هزار و ۷۴۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۷۰۲ واحد افزایش، معادل ۲.۲۱ درصد به ۳۲ هزار و ۴۵۱ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۲۹۷ واحد صعود، معادل ۰.۹۷ درصد به ۲۳۹ هزار و ۴۰۳ واحد، شاخص بازار اول با ۱۶۱۱ واحد افزایش معادل ۱.۰۲ درصد به ۱۵۹ هزار ۹۸۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۸۷۹ واحد صعود معادل ۰.۴۶ درصد، به ۴۰۸ هزار و ۳۳۴ واحد برسد.

 

بنابرگزارش شبکه پولی بانکی امروز ۵ نماد اخابر با ۱۷۵ واحد، وبملت با ۱۲۱ واحد، کچاد با ۱۲۰ واحد، وامید با ۱۱۳ واحد و رانفو با ۱۰۸ واحد رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین قیمت سهام نمادهای «ددام، ثاخت، حتاید، غالبر، بموتو، خمحور و فلامی» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «تکالا، غسالم، قپیرا، قلرست، غشان، بنیرو و ونفت» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام داشتند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۲۸۲ هزار نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۸۲۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۱ هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۸۱۵ هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان رسید.

این در حالی است که شاخص کل بورس در آخرین روز کاری خود در هفته گذشته (25 اردیبهشت) روز کاری خود را با ریزش ۲۲۵.۵۱ واحدی آغاز کرد و این روند نزولی تا پایان معاملات ادامه داشت و شاخص کل با کاهش ۷۲۸ واحدی به جایگاه ۲۱۱ هزار و ۱۷ واحد رسید. جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که اکثر شاخص های معاملاتی در بازار سهام با کاهش مواجه شده بودند.

 

بر اساس آمارهای معاملاتی شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۲۰۸) واحد افت معادل (۰.۳۴) درصد به ۶۰ هزار ۵۱۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۵۰۶ واحد رشد معادل ۱.۱۲ درصد به ۴۳ هزار و ۳۶ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۳۵۱ واحد افزایش، معادل ۱.۱۲ درصد به ۳۱ هزار و ۷۷۹ واحد، شاخص آزاد شناور با (۱۹۴) واحد کاهش، معادل (۰.۰۸) درصد به ۲۳۷ هزار و ۱۰۶ واحد، شاخص بازار اول با (۵۷۶) واحد افت معادل (۰.۳۶)  درصد به ۱۵۸ هزار ۳۷۲ واحد و شاخص بازار دوم با (۱۲۶۱) واحد ریزش معادل (۰.۳۱) درصد، به ۴۰۶ هزار و ۴۵۵ واحد رسیده بود.

 

نمادهای پربیینده (25 اردیبهشت) وبملت - بانك ملت، خساپا – سايپا، وتجارت - بانك تجارت، خودرو - ايران‌ خودرو، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام) و خپارس - پارس‌ خودرو بودند که در میان آنها تنها 2 نماد وبملت - بانك ملت و خودرو - ايران‌ خودرو روند صعودی داشتند بر این اساس ۴ نماد « فارس با (۱۹۳) واحد، فولاد با (۱۵۹)، کگل با (۱۵۰) و رمپنا با (۹۷) افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس داشتند.

 

این گزارش می افزاید: قیمت سهام نمادهای «شبهرن، دتماد، شسپا، ختراک، شدوص، چکارن و غشاذر» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «واعتبار، نمرینو، غسالم، کسرام، غمارگ، ونفت و پکویر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند به این ترتیب، در پایان آخرین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۲۸۶ هزار و ۷۸۳ نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۸۷۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۲ هزار و ۷۸۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۸۰۸ هزار و ۵۵۶ میلیارد تومان رسیده بود./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان خراسان جنوبي ماه مبارک رمضان قرآن احتکار نماز جمعه نمایشگاه حرم حضرت معصومه س فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۵۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۷۸۵.۹۳ واحدی به ۲,۲۶۵,۷۰۳ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ با رشد ۷۸۵.۹۳ واحدی به ۲,۲۶۵,۷۰۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۲۷۶.۴۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۶۲۹.۹۸۴ میلیارد سهم بود که طی ۲۸,۹۶۲ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۵,۰۰۲.۵۸۲ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۲۶۲,۰۵۴.۲۶۴ میلیارد ریال شد.

کد خبر 750635

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار