Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@14:30:38 GMT

اطلاع دقیق از زمان فساد شیر با بسته‌بندی جدید

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۵۸۶۲

اطلاع دقیق از زمان فساد شیر با بسته‌بندی جدید

خبرگزاری میزان- محققان دانشگاه کرنل بسته‌بندی جدیدی را برای شیر طراحی کردند که دربرگیرنده یک کد QR و یک حسگر است و موجب کاهش دورریز شیر می‌شود.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،در این بسته‌بندی جدید کد QR دربرگیرنده اطلاعاتی مانند مزرعه تولیدکننده لبنیات، کارخانه فرآوری و میکروب‌های اختصاصی مزرعه و کارخانه موجود در شیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسگر درون کارتن نیز زمان سپری شده از بسته‌بندی شیر را به همراه دمای انبار محاسبه و ذخیره می‌کند. خرده فروشان و مشتریان با استفاده از یک نرم‌افزار موبایل می‌توانند اطلاعات کد QR و حسگر را بازخوانی کرده و از زمان دقیق انقضای شیر اطلاع حاصل کنند.

با وجود این که بسیاری از مصرف‌کنندگان به محض فرا رسیدن تاریخ انقضای مندرج در بسته‌بندی شیر آن را دور میریزند، واقعیت این است که معمولا شیر‌های بسته‌بندی شده تا چند روز پس از تاریخ انقضا نیز قابلیت مصرف دارند.

‌با استفاده از این بسته‌بندی جدید، مصرف‌کنندگان از دورانداختن شیر قابل استفاده خودداری و در هزینه و مواد غذایی صرفه‌جویی می‌کنند. از طرفی، خرده فروشان با اطلاع دقیق از مدت زمان باقی مانده تا زمان واقعی فساد شیر می‌توانند محصولاتی را که مدت کوتاهی تا انقضای آن‌ها باقی مانده است با تخفیف در اختیار مشتریان قرار دهند تا زودتر به مصرف مشتریان برسد.

انتهای پیام/
منبع:ایرنا
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شیر لبنیات تاریخ انقضا بسته بندی مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۵۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری آزمون استخدامی مربی پرورشی، مراقب سلامت و مشاور مدارس

وزیر آموزش‌ و پرورش از برگزاری آزمون مشاغل کیفیت بخشی در روز جمعه، چهاردهم اردیبهشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رضا مراد صحرایی با اشاره به برگزاری آزمون مشاغل کیفیت بخشی در روز جمعه، چهاردهم اردیبهشت اظهار کرد: در این آزمون حدود ۱۹ هزار و ۲۰۰ مربی پرورشی، ورزشی، مراقب سلامت و مشاور جذب و از اول مهر امسال وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون این افراد باید امتیازاتی به دست بیاورند تا مشمول رتبه‌بندی شوند، افزود: تلاش می‌کنیم از همان ابتدا این افراد مشمول رتبه‌بندی شوند.

وزیر آموزش‌وپرورش درباره برنامه‌های استخدامی سال آینده وزارتخانه گفت: برنامه‌های سال ۱۴۰۴ و کار برنامه‌ریزی سال آینده، بعد از اجرای آزمون‌ها و اواسط فصل پاییز شروع می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 750018

دیگر خبرها

  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران
  • فرایند خشک کردن و بسته بندی پرتقال در یک کارخانه کره‌ای (فیلم)
  • (ویدیو) فرآیند فرآوری و بسته بندی «خرچنگ برفی» در کارخانه
  • بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها چه ساعتی است؟
  • درخواست جالب ستاره جنجالی: دستمزدم را کم کنید
  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • اولین دور فروش خودرو‌های وارداتی در ۱۴۰۳ + زمان دقیق
  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • زمان برگزاری آزمون استخدامی مربی پرورشی، مراقب سلامت و مشاور مدارس
  • حیله غیراخلاقی تولیدکنندگان معروف تنقلات برای فروش بیشتر