Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@19:20:02 GMT

جزئیات دستگیری استاد ایرانی در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۵۹۱۳

رئیس دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرد: ادعای نقض تحریم توسط استاد دانشگاه تربیت مدرس ادعای پوچی است جلسات برگزاری دادگاه در امریکا به دلیل نداشن مستندات ۲ بار با تعویق مواجه شده است.

به گزارش مهر، محمدتقی احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره زندانی شدن یکی از اساتید دانشگاه تربیت مدرس در آمریکا و دلایل زندانی شدن وی گفت: این استاد دانشگاه برای فرصت مطالعاتی با ویزای رسمی و با هماهنگی دانشگاه عازم فرصت مطالعاتی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وی قرار بود حدود ۶ ماه در یک دانشگاه تحقیقات مشترک داشته باشد ولی در بدو ورود در فرودگاه وی را دستگیر کردند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس افزود: جرم این استاد دانشگاه این بوده که به نام وی یک ماده شیمیایی مربوط به بحث پزشکی آزمایش‌های خون شناسی توسط شرکتی که به آن سفارش داده شده بود از آمریکا خریداری شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که وی خود به صورت مستقیم خریدی انجام نداده بلکه سفارش دهنده بوده است و این جرمی که مطرح شده واقعاً جرم مضحکی است به صورت محکمه پسند نیز قابل قبول نیست.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس افزود: موضوع بازداشت وی یک عملیات ایذایی است، با کمک هیئت امنای دانشگاه و خانواده وی مخارج گرفتن وکیل تأمین شده تا وکیل بگیرند.

وی ادامه داد: در دادگاه آمریکا هم این جرم قابل اقامه نیست در آنجا هم این مساله محکمه پسند نیست منتظر برگزاری جلسه بودیم که یک یا دو بار به وسیله FBI به تعویق افتاد چرا که مدرکی ندارند می‌خواهند مدرک بیشتری جستجو کنند.

احمدی افزود: در حال حاضر پیگیری‌هایی انجام دادیم تا هزینه دادگاه را پرداخت کنیم. وزارت خارجه هم از نظر اداری بسیار کمک کرده است قرار بود جلسه دادگاه با توجه به تعویق‌هایی که افتاده بود، اردیبهشت ماه برگزار شود ولی زمان دقیق آن را اطلاع ندارم.

وی درباره ادعای نقض تحریم توسط این استاد دانشگاه تربیت مدرس گفت: ادعای پوچی است که مطرح شده است وی هیچ خرید مستقیمی نداشته تنها یک سفارش داشته است، شرکتی که این سفارش را انجام می‌دهد احتمالاً از آمریکا خریداری کرده و ارتباطی به وی ندارد. شرکتی که این کار را کرده مسئول است مستندات و مدارک برعلیه وی خیلی ضعیف است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دستگیری استاد ایرانی آمریکا سردار فدوی سردار نقدی بازداشت شهنازی سیاست مهاجرتی ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۵۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دستگیری دانشجویان آمریکایی در جریان جنبش اعتراضی در حمایت از فلسطین آن را "به بند کشیده شدن آزادی در آمریکا" توصیف کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ‌ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به  اخبار منتشره در رسانه‌های آمریکایی مبنی بر دستگیری حداقل 900 نفر از معترضان توسط پلیس آمریکا در جریان اعتراضات دانشجویی در این کشور در حمایت از غزه آن را "به بند کشیده شدن آزادی در آمریکا" خواند.

طبق گزارش "ای‌بی‌سی آریزونا"، از زمانی که پلیس نیویورک تظاهرکنندگان را در دانشگاه کلمبیا در 18 آوریل دستگیر کرد، تعداد بازداشت‌ها در سراسر ایالات متحده به 1000 نفر رسیده است.

این بازداشت‌ها باعث شده است که دانشجویان بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا به تظاهرات حامی فلسطین بپیوندند و اردوگاه‌هایی را برای حمایت از غزه برپا کنند.

فیلم‌هایی از پلیس آمریکا که در کالج‌های مختلف حاضر شده‌ تا تظاهرات‌ها حامیان فلسطین را متلاشی کنند، در سراسر جهان مشاهده شده است که یادآور جنبش اعتراضی است که در طول جنگ ویتنام به راه افتاد.

رسانه آمریکایی گزارش دادند که  پلیس آمریکا برای متفرق کردن تحصن دانشجویی حمایت از غزه در دانشگاه ویرجینیا هم به زور متوسل شده است.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که پلیس آمریکا تعدادی از فعالان و دانشجویان را که در حال سازماندهی تظاهرات در حمایت از فلسطین در مقابل دانشگاه تولین در نیواورلئان آمریکا بودند، سرکوب و بازداشت کرد.

دانشگاه فلوریدا هم اعلام کرد که 9 نفر در محوطه دانشگاه به دلیل آنچه نقض قوانین در جریان اعتراضات خوانده شد، بازداشت شدند

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 17 آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند.

توسل پلیس آمریکا به زور برای برداشتن حجاب زن مسلمانانتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهید مطهری از اساتید حوزه تربیت بود
  • حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دانشگاه تربیت مدرس
  • واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • دستگیری ۹۷ دانشجوی معترض از ۲ دانشگاه آمریکا
  • ادعای آزادی‌خواهی آمریکا با «سرکوب معترض‌ها» زیر سوال رفته است
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • تجمع اساتید و دانشجویان یزدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود
  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد