Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر بعدازظهر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان به میزبانی سالن یادگار امام (ره) استانداریضمن بیان اینکه سال گذشته از میزان ۵۰۶ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان، بالغ‌بر ۳۶۰ میلیارد تومان آن جذب شد، ابراز داشت: این میزان به نسبت توسعه رقم خوبی نیست و مدیران می‌بایست برای جذب سهم استان تلاش کرده و به‌صورت میدانی پای‌کار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه خصوص توزیع اعتبارات استان به‌صورت عادلانه تلاش می‌شود، اضافه کرد: در توزیع اعتبارات درصد برخورداری، محرومیت و مزیت‌های نسبی هر شهرستان نیز در نظر گرفته خواهد شد.

لزوم تلاش مدیران برای جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی

استاندار سمنان بابیان اینکه فرمانداران می‌بایست پیرامون ۷۰۰ شاخص اعلام‌شده، ضمن نشست با صاحب‌نظران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان، با بررسی ضرورت و یا عدم ضرورت این شاخص‌ها، نظرات خود را بر مبنای شهرستانی اعلام کنند، ابراز داشت: فرمانداران باید توجه داشته باشند که توزیع اعتبارات بر اساس این شاخص‌ها انجام‌شده شد.

آشناگر در ادامه تصریح کرد: امور اقتصادی، توزیع برق و دستگاه‌های دیگر به‌خصوص شهرداری سمنان، در خصوص اوراق تسویه سال گذشته بسیار مطلوب عمل کردند.

وی افزود: ۴۷ میلیارد تومان سهم استان در این حوزه بود که تا پایان سال گذشته بالغ‌بر ۴۴ میلیارد تومان آن جذب شد که اگرچه عملکرد بسیار خوبی است اما نیاز دارد تا مسئولان در سال جدید نیز از این ظرفیت به‌صورت مطلوب استفاده کرده و این مهم را به درآمد تبدیل کنید و تلاش کنند تا در سال جدید اعتبارات این حوزه به‌صورت ۱۰۰ درصدی جذب شود.

مصوبات شورای برنامه ریزی لازم الاجرا است

استاندار سمنان بابیان اینکه فرمانداران به‌عنوان رؤسای شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و همچنین مدیران کل استان، ظرفیت‌های قانون بودجه را باید به‌صورت ویژه و کامل مطالعه کنند، ابراز داشت: معاونان برنامه‌ریزی نیز می‌بایست خود را موظف کنند تا به این مباحث قانونی اشراف کامل داشته باشند.

آشناگر در ادامه تصریح کرد: ملاک ارزیابی ما در حوزه مدیران کل، میزان استفاده آنان از ظرفیت‌های قانونی و استفاده از انواع اعتبارات به‌خصوص اعتبارات ملی است.

وی افزود: مصوبات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نباید خلاف قوانین موجود کشور باشد لذا هر آنچه در اینجا بر فرماندار و بخشداران و دستگاه‌های اجرایی تکلیف می‌شود لازم‌الاجرا خواهد بود.

تعیین تکلیف روستای حسین آباد کالپوش تا ۱۰ روز آتی

استاندار سمنان بابیان اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت سیل و برف در استان سمنان است که مبلغ بسیار قابل‌توجهی نسبت به بودجه استان محسوب می‌شود، ابراز داشت: مدیران باید توجه داشته باشند که روند پرداخت خسارت و اجرای ساخت‌وساز به‌سرعت شروع شود.

آشناگر بابیان اینکه وضعیت مطالعات منطقه کالپوش طی ده روز آینده تعیین تکلیف خواهد شد و روند اجرایی ساخت‌وساز نیز آغاز می‌شود، تصریح کرد: در مناطق سرکویر و تلوبین نیز نیاز است تا روند ساخت‌وساز آغاز شود.

وی افزود: نیاز است که زیرساخت‌ها در این‌گونه مناطق مستعد سیل در شهرستان‌ها، توسط فرمانداری‌ها از محل اعتبارات، تعریف و تأمین شود تا روند عملیات اجرایی متوقف نشده و بتوان هرچه زودتر مشکلات مردم را برطرف کرد.

ضرورت توجه فرمانداران به محیط زیست

استاندار سمنان بابیان اینکه سال گذشته در حوزه جذب اعتبارات سفر اقدامات بسیار خوبی انجام شد، ابراز داشت: دستگاه‌ها برای مبالغ باقیمانده و جذب آن تلاش کنند

آشناگر در ادامه تصریح کرد: طی سال جاری فرمانداران به اقدامات آبخیزداری و آبخوان‌داری به‌صورت ویژه توجه کنند، زیرا کار پدافندی است و درعین‌حال با هزینه کم، بیشترین بهره‌وری را به همراه خواهد داشت همچنین انتظار می‌رود فرمانداران نسبت به اعلام ساخت و سازها در حریم رودخانه‌ها اقدام و به مسائل زیست محیطی توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: تحریم‌ها در خصوص انتقال فنّاوری مقداری مشکلات را ایجاد کرده است اما می‌توانیم از ظرفیت سرمایه‌گذاران برای رفع این مشکل استفاده بهینه کنیم.

خیزش استان سمنان به سمت توسعه کشت گلخانه

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه با توجه به اقلیم استان و وضعیت کم‌آبی، باید به سمت کشت‌های گلخانه‌ای گام برداریم، ابراز داشت: باید در ساخت و اجرای این مهم از سازه‌هایی با فنّاوری روز استفاده کنیم، به‌گونه‌ای که توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان در قالب سنتی عملیاتی نشود.

آشناگر بابیان اینکه فرمانداران، بخشداران، دستگاه‌های متولی و بانک‌های استان می‌بایست نسبت به حمایت و توجه به گلخانه‌ها در استان اقدام کنند، تصریح کرد: در خصوص توسعه گلخانه‌های استان، سخت‌گیری‌های بی‌مورد نباید صورت گیرد، اما برای احداث ساختمان‌های اداری و تأسیسات آن‌ها، روال قانونی موجود نیز طی شود.

وی افزود: برای هر شهرستان سهمی در حوزه کشت گلخانه‌ای تعیین می‌شود و برای توسعه این مهم در استان به‌صورت ویژه تلاش صورت خواهد گرفت تا کشت گلخانه علاوه بر صرفه‌جویی در تولید، سهم به سزایی در افزایش تولید در استان نیز داشته باشد.

وجود ۳۰ مرکز خرید گندم در استان سمنان

استاندار سمنان بابیان اینکه باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا سطح زیر کشت و همچنین میزان تولید در گلخانه‌های استان روند صعودی داشته باشد، ابراز داشت: ارائه الگوی کشت با توجه به وضعیت آبی استان و کمبود آب، یکی از ضروریات اصلی و اساسی در حوزه کشاورزی به شمار می‌رود و در مواردی که نیاز است باید تغییر و اصلاح در نوع کشت به‌صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

آشناگر در ادامه تصریح کرد: در حوزه کشاورزی با توجه به اینکه حدود دو درصد از پهنه استان را به خود اختصاص داده است، اما ارزش‌افزوده بسیار مطلوبی را به همراه دارد که نیاز است تا از این نظر نیز به این مهم توجه شود.

وی بابیان اینکه ۳۰ مرکز خرید گندم در استان در نظر گرفته‌شده است، افزود: نیاز است فرمانداران در خصوص سودجویی سوداگران و اخلال درروند خرید گندم از طریق آن‌ها، نظارت و آمادگی کامل داشته باشند.

استاندار سمنان بابیان اینکه منوط کردن اختیارات محیط‌زیست به مصوبات کارگروه آمایش، خلاف قانون است، ابراز داشت: این مجموعه باید بر اساس اختیارات خود عمل کند. در خصوص زمین‌های آستان قدس رضوی طی جلسه‌ای تلاش شود تا هم‌افزایی و تعامل ویژه‌ای در این خصوص صورت پذیرد و همکاری و مساعدت بیشتری انجام شود.

کد خبر 4619843

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان اقتصاد مقاومتی علیرضا آشناگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۶۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود

ابوطالب شفقت در نشست تخصصی با رئیس و کارکنان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان، اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه خدمات‌رسان به همراه معاونت عمرانی استانداری حداکثر تا پایان ماه جاری فرصت دارند که سهم همه اعتبارات خود را در وزارتخانه‌های مربوطه مشخص و نتایج پیگیری را اطلاع دهند.

وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به همراه معاونت‌های عمرانی و اقتصادی استانداری هرچه سریع‌تر وضعیت قانون بودجه و همه اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای را مشخص کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه حتماً تأکیدات لازم را درباره تقسیم کار دستگاه‌ها و نحوه جذب اعتبارات از وزارتخانه‌ها را خواهم داد، بیان کرد: باتوجه‌به دستورات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به مناطق محروم، تمامی نقاط استان اعم از محروم و غیر محروم باید مشخص شوند تا بدانیم در چه نقاطی چه خدمات و کارهایی نیاز است.

شفقت، افزود: هر دستگاهی باید قانون بودجه را به‌خوبی مطالعه کند تا بداند چه وظایفی را در نحوه خدمات‌رسانی و اینکه چگونه می‌تواند از وزارتخانه مربوطه سهم همه اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی را دریافت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو /بودجه شرکت های دولتی و طرح های اعتبارات عمرانی تصویب شد
  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود
  • سبدی از اقدامات فنی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و برقی در مجتمع گردشگری صفه