Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعدادی از خبرنگاران فرانسوی به دلیل افشای اسنادی درباره نقش پاریس در جنایات ائتلاف سعودی در یمن با محکومیت ۵ سال حبس و پرداخت جریمه ۷۵ هزار یورویی روبرو هستند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، خبرنگاران فرانسوی به دلیل افشای اسنادی درباره نقش پاریس در جنگ ائتلاف سعودی در یمن، با محکومیت حبس روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش کرد، «جفری لیولسی» بنیانگذار پایگاه خبری «دیسکلوز» فرانسه در گفتگو با «اینترسپت» با اشاره به گزارش محرمانه اداره کل اطلاعات که فقط برای «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه تنظیم شده بود، گفت: «آن‌ها می‌خواهند که ما را بعنوان درس عبرتی برای بقیه قرار دهند، زیرا این اولین بار است که در فرانسه افشاگری اینچنینی صورت گرفته است».

اسناد افشا شده نشان می‌دهد که دولت فرانسه به عموم مردم در خصوص کاربرد سلاح‌های فروخته شده این کشور دروغ گفته است.

وی در خصوص تهدید شدن خبرنگاران به تحمل مجازات حبس گفت: «آن‌ها می‌خواهند خبرنگاران و منابع آن‌ها را از افشای اسرار دولتی، بترسانند».

طبق این گزارش، لیولسی، «متیاس دستل» یکی دیگر از بنیانگذاران دیسکلوز و «بنوی کلمبا» خبرنگار «رادیو فرانسه» با محکومیت پنج سال حبس و جریمه ۷۵ هزار یورویی به اتهام دسترسی بدون مجوز به اسناد محرمانه روبرو هستند.

ماه گذشته، خبرنگاران نامبرده بر اساس یکسری اسناد فاش شده، مطالبی را منتشر کردند که در آن ثابت می‌شد که مقامات عالیرتبه فرانسه به طور کامل از فروش تجهیزات نظامی به عربستان سعودی و امارات عربی متحده و استفاده این سلاح‌ها در جنگ علیه یمن اطلاع داشتند.

عربستان سعودی از بهار سال ۲۰۱۴، به بهانه حمایت از «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن، به طور مستمر در حال بمباران مناطق مختلف یمن است، با این وجود کشور‌های غربی همچنان به حمایت از این کشور و فروش سلاح به ریاض ادامه می‌دهند. آمار دقیقی از میزان کشته‌های مستقیم و غیرمستقیم این حملات وجود ندارد، اما روزنامه «واشنگتن‌پست» ۶ ماه پیش با استناد به آمار‌های مربوط به مراکز درمانی تعداد حداقلی کشته‌ها را بیش از ۵۰۰۰۰ نفر تخمین زد.

این خبرنگاران فرانسوی حاضر نشدند منبع اطلاعاتی خود را فاش کنند.

بنا به گزارش شبکه راشاتودی، علیرغم آنکه فرانسه قانون محافظت از آزادی مطبوعات دارد، این قانون شامل «اسناد دفاع ملی» نمی‌شود.

طبق این گزارش دستکم ۳۶ پایگاه خبری ماه گذشته، با امضای بیانیه‌ای آزار و اذیت خبرنگاران را محکوم کردند و خواستار توقف آن شدند.

دولت ماکرون سال ۲۰۱۸، مجوز اجرای قانونی را صادر کرد که طبق آن دولت بتواند هر خبرگزاری را که تشخیص داده شود تحت نفوذ کشور‌های خارجی است، تعطیل کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جنایات ائتلاف سعودی مجازات حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۶۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه پیشتر سربازان خود را به اوکراین فرستاده است

استفان برایان، دستیار سابق معاون وزیر دفاع آمریکا گزارش داد که فرانسه سربازانی را از واحدهای نظامی خارجی خود به اوکراین فرستاده است.

براساس گزارش اسپوتنیک، برایان گفت: آن‌ها (سربازان فرانسوی) برای حمایت از تیپ ۵۴ مکانیزه نیرو‌های مسلح اوکراین در اسلاویانسک مستقر شدند و سربازان فرانسوی از هنگ ۳ پیاده نظام فرانسه، یکی از واحد‌های اصلی واحدهای نظامی خارجی استخدام شدند.

او خاطرنشان کرد که اولین گروه از پرسنل نظامی یگان فرانسوی پیش از این به نبرد‌های فعال علیه واحد‌های روسی در دونباس اعزام شده بودند.

این مقام‌آمریکایی در گزارشی برای روزنامه آسیا تایمز افزود: بعید است روس‌ها افزایش تعداد نیرو‌های فرانسوی را برای مدت طولانی تحمل کنند، حتی اگر سربازان واحدهای خارجی باشند و معلوم نیست روسیه در پاسخ چه خواهد کرد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در پایان فوریه گذشته ادعا کرد: پاریس تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیروزی روسیه در این جنگ انجام خواهد داد.

 به گفته او، رهبران کشور‌های غربی در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین گفتگو کردند، اما اتفاق نظر وجود نداشت.

نشریه سوئیسی NZZ در تشریح یکی از سناریو‌های اعزام نیرو‌های فرانسوی به اوکراین نوشت: نیرو‌های نظامی فرانسه ممکن است در شمال اودسا مستقر شوند تا امنیت این بندر را تضمین کنند.

به نوشته این نشریه، وظیفه نیرو‌های فرانسه در اودسا می‌تواند حفاظت از بندر دریایی و همچنین حرکت سریع به قلمرو مولداوی در صورت شروع درگیری در آنجا باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • عکس| ستاره محروم فرانسه بازیگر شد!
  • استقرار اولین گروه از نیرو‌های رزمی فرانسه در اوکراین
  • استقرار اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین
  • اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند
  • مقام فرانسوی انفعال دولت را در برابر نسل کشی در غزه محکوم کرد
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • فرانسه پیشتر سربازان خود را به اوکراین فرستاده است
  • حکومت نظامی شهر فرانسوی برای جوانان
  • بیرون کردن دانشجویان فرانسوی توسط پلیس پاریس
  • حمایت متفاوت دانشجویان فرانسوی از غزه | ببینید