Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@08:22:47 GMT

3000 مددجو کمیته امداد آموزش فنی و حرفه‌ای می‌بینند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۶۷۶۴

3000 مددجو کمیته امداد آموزش فنی و حرفه‌ای می‌بینند

به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی امداد ایلام روح‌الله سلیمانی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان ایلام امروز با اعلام این خبر، اظهار کرد: این دوره‌های آموزشی متناسب به نیاز شغلی مددجویان و ظرفیت‌های شغلی استان در قالب مدل راهبری شغلی و با همکاری این نهاد و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و با استفاده از ظرفیت کارآفرینان حرفه‌ای برگزار می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای برگزاری این دوره‌های آموزشی که در زمینه‌های مشاغل تولیدی، فنی، صنفی و صنعتی و دیگر مشاغل مزیت دار خانگی بوده است مبلغ 766 میلیون تومان از محل اعتبارات این نهاد در نظر گرفته‌شده است .
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان ایلام افزود: سال گذشته نیز حدود 2900 نفر درزمینه‌های گوناگون شغلی آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند و در این زمینه نیز حدود 627 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است .
سلیمانی در ادامه به حمایت‌های این نهاد از کارفرمایان در زمینهٔ به‌کارگیری مددجویان این نهاد اشاره کرد و گفت: این نهاد بسته‌های حمایتی گوناگونی را برای تشویق کارفرمایانی که نیروی کار خود را از بین مددجویان موردحمایت این نهاد به‌کارگیری نمایند، در نظر گرفته است .
وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات به کارفرمایان به ازای به‌کارگیری هر مددجوی جویای کار، تأمین سرمایه موردنیاز به‌صورت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال، پرداخت حق بیمه سهم کارفرمای مددجویان به‌کارگیری شده توسط این نهاد به مدت دو سال و نیز پرداخت هزینه‌های آموزشی این افراد ازجمله موارد این بسته‌های حمایتی است
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا ایلام اجتماعی فنی حرفه ای قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۶۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس

ایسنا/گلستان مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از شناسایی و بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک بازمانده از تحصیل به مدرسه خبر داد.

سیدرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش استان با تمام توان در حال شناسایی کودکان باز مانده از تحصیل هستیم تا بتوانیم آن‌ها را به مدرسه بازگردانیم، گفت: اکنون نمی‌توان آمار دقیقی از کودکان بازمانده از تحصیل در گلستان ارائه کرد و نیاز به تحقیق بیشتر است، زیرا مثلاً برخی اسامی را که به‌عنوان افراد بازمانده از تحصیل اعلام می‌کنند، پس ازبررسی تیم‌های مختلف معلوم می‌شود آنها ازدواج کرده‌اند و فرزند دارند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش اعتقاد دارد ما باید افراد بازمانده از تحصیلات را به مدارس برگردانیم، زیرا برنگشتن کودکان به مدارس باعث شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی در آینده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با تأکید بر اهمیت آموزش و تربیت فرزندان در سنین پیش‌دبستان و دبستان، گفت: دوران ابتدایی مهمترین زمان برای شکل‌گیری شخصیت فرزند است. اگر ما از این دوران غافل شویم و کودکان دچار آسیب شوند، جبران آن در مقاطع دبیرستان و دانشگاه سخت خواهد شد، زیرا شخصیت آنها شکل گرفته است.

نظری از شناسایی و بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک بازمانده از تحصیل گلستانی در مقطع ابتدایی خبر داد و افزود: ما اگر در کودکستان‌ها و دبستان‌ها اوج سرمایه‌گذاری‌ها را روی تعلیم و تربیت فرزندان انجام دهیم، در آینده زندان‌های ما خالی از مجرم خواهد شد.

وی اظهار کرد: باز ماندن کودکان از تحصیل دلایل متفاوتی دارد، دلایلی مانند فقر مالی، مشکلات فرهنگی، فقر اقتصادی، طلاق و اعتیاد والدین از مهمترین دلایل بازماندگی کودکان از تحصیل است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: وزارت کشور و آموزش و پرورش دو دستگاه متولی برای بازگرداندن کودکان به تحصیلند.

نظری با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت شوراها و دهیاری‌ها، کودکان بازمانده از تحصیل را در روستاهای گلستان را شناسایی می‌کنیم، گفت: گروهی از معلمان جهادی پای کارند و با برگزاری کلاس‌های جبرانی در ساعت غیر از مدارس به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل آموزش می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا گلستان را یک استان علمی در کشور کنیم و این اتفاق در حال وقوع است، افزود: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، گلستان جزو ۱۱ استان برتر کشور در کسب رتبه‌های زیر ۳۰۰۰ کنکور بود و نزدیک به ۲۵۰ نفر از دانش‌آموزان استان در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی پذیرفته شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان کرمانشاه
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • بیش از ۳ هزار مشترک نهاد‌های حمایتی از نعمت گاز بهره‌مند شدند
  • توزیع ۳۶۲۷ دستگاه لوازم سرمایشی وگرمایشی میان مددجویان کمیته امداد
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد