Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@16:25:01 GMT

دانشمند ایرانی 8 ماه در زندان‌ آمریکا به سر می‌برد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۶۹۰۳

دانشمند ایرانی 8 ماه در زندان‌ آمریکا به سر می‌برد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت:علت دستگیری دانشمند ایرانی دانشگاه تربیت مدرس که 8 ماه پیش در هواپیما توسط پلیس FBIدستگیر شده بود، هنوز از سوی مقامات آمریکایی اعلام نشده است.

یعقوب فتح‌اللهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با فارس گفت: علت دستگیری دانشمند ایرانی دانشگاه تربیت مدرس که 8 ماه پیش در هواپیما توسط پلیس FBIدستگیر شده، هنوز از سوی مقامات آمریکایی اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این استاد دانشگاه در نیمه مهر ماه سال 97 دستگیر شد، گفت: استاد «مسعود سلیمانی» که جزء دانشمندان برتر یک درصد جهان شناخته می‌شود، در 15 مهر ماه 97 برای تحقیقات در قالب یک فرصت مطالعاتی به بیمارستان مایو کلینیک آمریکا دعوت شد اما قبل از ورود به خاک کشور آمریکا در هواپیما و به علت نامعلومی توسط پلیس FBI دستگیر شد.

وی افزود‌: این دانشمند ایرانی که در رشته خون شناسی (هماتولوژی) و سلول‌های بنیادی تحقیق می‌کرد توسط موسسه آمریکایی به نام «مایوکلینیک» آمریکا برای انجام تحقیقات تخصصی دعوت شد و اکنون 8 ماه از دستگیری این دانشمند ایرانی می‌گذرد اما هیچ گزارش رسمی از سوی دولت آمریکا اعلام نشده است.

فتح‌اللهی اضافه کرد: به تازگی شبکه بی‌بی‌سی بعد از گذشت 8 ماه از دستگیری این دانشمند ایرانی گزارش بازداشت او را در رسانه‌های خود پخش می‌کند که این کار مشکوک بوده و باید از سوی مقامات رسمی پیگیری شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: در طی این 8 ماه؛ 2 تا 3 مرتبه دادگاه رسیدگی به این پرونده به تعویق افتاده و این در حالی است که بی‌گناهی استاد سلیمانی از سوی وکلا بارها اعلام شده است اما پیگیری‌های آنان هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیده است. از طرفی به این نکته باید اشاره کنم که تاکنون نزدیک به 70 هزار دلار از سوی خانواده این دانشمند ایرانی و دانشگاه برای پیگیری پرونده این دانشمند به وکلا داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: دو نفر از دانشجویان مقطع دکترای استاد مسعود سلیمانی که مقیم کشور آمریکا بودند نیز از سوی پلیس FBI دستگیر شدند اما در حال حاضر به قید وثیقه آزاد هستند.

فتح‌اللهی در پایان گفت: در حال حاضر نزدیک به 8 ماه است که این دانشمند ایرانی همچنان در زندان است و تاکنون هیچ گزارش رسمی از سوی دولت آمریکا مبنی بر دستگیری دانشمند ایرانی اعلام نشده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دانشمند ایرانی تربیت مدرس بازداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم

؛سید تقی موسوی با بیان اینکه هم اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان قم در حال تحصیل هستند گفت: استان قم سه پردیس تربیت معلم دارد و تنها استان دارای پردیس تخصصی تربیت معلم پرورشی است.

وی افزود: در حال حاضر رشته‌های آموزش ابتدایی، رشته آموزش فارسی، عربی، مشاوره و راهنمایی، رشته آموزش کودکان با نیاز‌های ویژه ورشته الهیات دراین دانشگاه تدریس می‌شود ودانشجویان درفضایی آرام وعلمی هنر معلمی را با به روز‌ترین روش‌ها وفناوری آموزش می‌بینند.
سالانه ۳۰ هزار نفر در این دانشگاه پذیرش می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دانشگاه تربیت مدرس در میان برترین دانشگاه های ایران قرار گرفت
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی + ویدئو
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • قم، پیشرو در تربیت معلمان پرورشی
  • تجلیل از معلمان نخستین مدرسه در زندان تبریز
  • استقرار اتوبوس‌های زندان در محوطه دانشگاه کلمبیا
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم