Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-08@20:29:15 GMT

گرانی به روغن موتور رسید

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۷۶۸۸

گرانی به روغن موتور رسید

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،   علیرضا نیک آئین اظهار کرد: به صورت چراغ خاموش و در سکوت اطلاع‌رسانی، شرکت‌های تولیدکننده روغن موتور محصولات خود را تا ۷۰ درصد گران کرده‌اند و این موضوع منجر به آن خواهد شد که صاحبان خودرو دیرتر به تعویض روغن بپردازند و در نهایت مشکلات اساسی برای خودرو و هوای کشور ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در پاسخ به این سوال که دلیل افزایش قیمت روغن موتور چیست؟ گفت: کارخانجات مدعی آن هستند که قیمت مواد اولیه وارداتی تولید روغن موتور افزایش قابل توجهی داشته و این در حالی است که تمامی کارخانجات تولید روغن قیمت را به صورت همزمان و یکپارچه افزایش داده‌اند.

 

رئیس اتحادیه مکانیسین‌های تهران در رابطه با شرایط تعمیر و نگهداری خودرو خاطرنشان کرد: تا حدودی کمبود قطعات خودرو که در ایام پایانی سال گذشته ایجاد شده بود رفع شد اما نگرانی در حال حاضر نبود قطعات یدکی خودروهای جدید مونتاژ داخل است.

 

وی با اشاره به کمبود قطعات خودروهای مونتاژی توسط خودروسازان داخلی، تاکید کرد: کارکرد این دست خودروها افزایش یافته و در حال حاضر نیاز به قطعات یدکی همچون لنت ترمز و صفحه کلاژ پیدا کرده‌اند که خودروسازان باید سریعاً برای این موضوع با وجود تمام مشکلات راهکاری اتخاذ کنند.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: روغن موتور قطعات یدکی اقتصاد جام نیوز خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۷۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۱۹ اردیبهشت +جدول

قیمت خودرو، چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، با نوسان زیادی گزارش می‌شود. طوری‌ که صبح امروز بیشتر محصولات داخلی و مونتاژی افزایش قیمت پیدا کردند.

به گزارش مشرق، قیمت خودرو امروز، چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، نسبت به روز اخیر نوسان چشمگیری پیدا کرد. چنان‌که دو خودرو مونتاژی ۹۰ میلیون تومان و یک خودرو داخلی ۶۸ میلیون تومان افزایش قیمت داشتند.

با توجه به قیمت‌های وب‌سایت ایران‌جیب، بازار خودرو از ابتدای روز جاری متلاطم گزارش می‌شود.

قیمت خودرو در بازار داخلی

قیمت خودرو صبح امروز ارتعاش فراوانی داشته است.

کوییک R اتوماتیک، یکی از هاچ‌بک‌کراس‌های موفق بازار داخل، با ۲۳ میلیون تومان افزایش قیمت به ۵۷۳ میلیون تومان رسید.

ساینا S، از دیگر محصولات سایپا، از صبح امروز با افزایش بهای ۱۱ میلیون تومانی، ۴۵۶ میلیون تومانی معامله می‌شود.

پژوپارس TU۵، پرفروش‌ترین محصول ایران‌خودرو، نیز با ۹ میلیون تومان افزایش نرخ، با قیمت ۸۵۶ میلیون تومان به بازار امروز رسید.

هایما ۸S، محصول جذاب ایران‌خودرو، با ۳۵ میلیون تومان افزایش قیمت، یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شود.

قیمت خودروهای خارجی

در میان خودروهای مونتاژی محصولات بهمن‌موتور افت‌وخیز شدیدی پیدا کرده‌اند.

فیدلیتی پرستیژ پنج و هفت‌نفره، کراس‌اوورهای سایز بزرگ، با افزایش چشمگیر ۹۰ میلیون تومانی، به‌ترتیب دو میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان و دو میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند.

کی‌.ام‌.سیK۷، کراس‌اوور کرمان‌موتور، با ۲۵ میلیون تومان افزایش قیمت، در بازار آزاد یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

X۲۲ پرو دنده‌ای، محصول اقتصادی مدیران‌خودرو، نیز با ۳۱ میلیون تومان افزایش بها ۹۸۹ میلیون تومان به فروش‌ می‌رسد.

در سوی مقابل، لاماری ایما ۶ میلیون تومان ارزان شد تا به نرخ دو میلیارد و ۸۴ میلیون تومان بازگردد.

منبع:تجارت‌نیوز

دیگر خبرها

  • خدمات ویژه امداد کرمان موتور
  • قیمت خودرو امروز ۱۹ اردیبهشت + جدول
  • این خودرو یک‌دفعه ۹۰ میلیون گران شد/ جدول قیمت
  • قیمت خودرو امروز ۱۹ اردیبهشت +جدول
  • گرانی بنزین عامل خرید خودرو‌های برقی می‌شود؟
  • کالکالیست: یمنی‌ها باعث گرانی خودرو در اسرائیل شدند
  • عرضه خودرو جدید KMC EJ7 در سامانه یکپارچه + قیمت و مشخصات
  • هونگچی EQM5 برقی بی ام کارز + مشخصات، عکس و قیمت Hongqi EQM5
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول