Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرزانه صادق مالواجب معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای مبادله تفاهمنامه بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران با بیان اینکه طرح جامع شهر تهران در سال ۱۳۸۶ به تصویب رسید، گفت: در این طرح وجود نهاد مطالعاتی پیش بینی شده بود و این نهاد علاوه بر پایش و رصد اجرای طرح جامع بر تهیه طرح‌های موضعی هم نظارت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال ۱۳۸۹ از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری، این نهاد از طرح جامع پایتخت حذف شد و همین امر باعث ایجاد ناهمگونی‌های متعددی بین طرح جامع و طرح تفصیلی شد که در حصر این نهاد، شهرداری هم استقبال کرد.

مالواجب با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌هایی که اخیرا انجام شد، مجددا پیش نویس این نهاد مطرح شده، گفت: تغییراتی در اجرای آن ایجاد شده به طوری که در این نهاد ۳ دستگاه شورای شهر، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران حضور دارند.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی افزود: مشارکت آن‌ها در پایش و راهبری طرح جامع و طرح تفصیلی بسیار مهم خواهد بود و در تحقق پذیری آن تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در جلسات این نهاد نمایندگان هر ۳ عضو باید حضور داشته باشند، گفت: امروز سند ایجاد این نهاد به امضای هر ۳ دستگاه اجرایی رسید و نتیجه آن هدایت، راهبری و پایش طرح جامع و طرح تفصیلی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: پیشرفت ۴۰ درصدی بازآفرینی شهری در تهران

مالواجب تصریح کرد: مستندسازی مستمر درباره تحولاتی که در شهر تهران اتفاق میفتد و همچنین ایجاد هم افزایی هر ۳ دستگاه باعث می‌شود که به طرح‌های این نهاد آسیبی وارد نشود.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی یادآوری کرد: در اجرای این طرح از صاحب نظران و متخصصان در زمینه‌های شهرسازی و معماری استفاده خواهیم کرد و به واسطه ایجاد این نهاد دسترسی آزاد به اطلاعات از سوی شهروندان هم مطرح می‌شود.

وی یادآوری کرد: این نهاد دارای ۳ رکن است که رکن شورای عالی این نهاد به ریاست وزیر راه و شهرسازی است و رئیس این نهاد شهردار تهران است و از سوی دیگر کمیته‌های تخصصی با حضور ۵ عضو حقیقی در کنار آن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۸۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،مهدی قلندری گفت: همزمان با روز معمار، دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی در حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز آغاز به کار کرد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز هدف از تاسیس این دبیرخانه را ایجاد زمینه‌ای برای خلق ایده‌های و استعدادهای نوآورانه برای ارتقای فضاهای عمومی، توسعه پایدار و استفاده بهینه از منابع معماری و شهرسازی دانست.
وی تاکید کرد: همه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز ابتدا در این دبیرخانه ثبت و فرایند برگزاری مسابقه توسط این معاونت اجرا می شود.

دیگر خبرها

  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز