Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@06:24:32 GMT

جنگ روانی ترامپ علیه ایران، آمریکایی‌ها را ترساند!

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۸۴۴۸

جنگ روانی ترامپ علیه ایران، آمریکایی‌ها را ترساند!

به گزارش جام نیوز، جنگی که هفته گذشته، دولت آمریکا به صدر اخبار جهان آورد، در روایت رسانه‌های اصلی این کشور، بر دو پایه بنا شد: یکی ادعاهای گاه متناقض مقام های عمدتا بی نام و نشان آمریکایی در مورد اطلاعات سری جدیدیست که گفتند نشان می‌دهد ایران در حال آماده شدن برای حمله به منافع آمریکا در منطقه است و دیگری اشتهای دور و دراز جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ برای یک برخورد نظامی با ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ترامپ و مشاور امنیتی‌اش بولتون به خلیج فارس لشکرکشی کرده اند اما ایران آنچنان عمل نکرد که باب میل واشنگتن باشد. ایران اعلام کرد جنگ در نمی‌گیرد و اگر هم جنگی پیش بیاید جا خالی نمی‌کند. به این ترتیب سناریوی تهدید ترامپ علیه ایران بی اثر شد.

 

مشکل شیوه عمل آمریکایی این است که مشروعیت کامل ندارد.

 

رسانه ها و کارشناسان معتقدند عکس‌هایی که آمریکایی‌ها به آن استناد کرده اند و به گفته آنها، انتقال موشک به قایق‌های ایرانی را نشان می‌دهند دلیل کافی برای حمله های احتمالی از جانب ایران نیستند.

 

از قرار معلوم این عکس ها و تهدیدهایی که دولت ترامپ از آنها می گوید، چه در کاخ سفید و پنتاگون و چه در میان هم‌پیمانان ایالات متحده اختلاف نظرهایی ایجاد کرده است؛ اینکه وضعیت تهدیدکننده تا چه اندازه جدی است و اینکه ایران به راستی چه چیزی را طراحی کرده است.

 

تاکنون سیا و پنتاگون این تصاویر را علنی نکرده‌اند.

 

در چنین شرایطی، جنگ روانی ترامپ علیه ایران، بیش از آنکه ایرانیان را تحت تاثیر قرار دهد، گویا آمریکایی ها را به شدت ترسانده است. صدای اعتراض سناتورها و نمایندگان مجلس عمدتا از حزب دموکرات بلند شده است:

 

"سناتور دیک دیربین از ایالت ایلینوی: ترامپ دارد صحنه را برای یک جنگ فاجعه بار دیگر آماده می کند. این اقدام نقض قانون اساسی‌ست.

 

سناتور الیزابت وارن از ایالت ماساچوست: ما نمی‌توانیم به دولت ترامپ اجازه دهیم ما را به یک جنگ دیگر در خاورمیانه بکشد. رئیس جمهوری مجوزی که براساس قانون اساسی باید از کنگره بگیرد را ندارد. من از تصویب طرحی که جلوی جنگ با ایران را بگیرد، حمایت می‌کنم.

 

سناتور برنی سندرز از ایالت ورمانت: ما نمایندگان کنگره آمریکا باید هر آنچه در توان داریم را انجام دهیم تا جلوی تلاش‌های دولت ترامپ را برای سوق دادن‌مان به لبه پرتگاه جنگی فاجعه‌بار و غیرقانونی با ایران بگیریم.

 

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان: باید جلوی جنگ با ایران را بگیریم.

 

سناتور تیم کین از ایالت ویرجینیا: خطر این تهدیدها از سوی ایران چقدر است؟ و چه میزان از تهدیدها مستقیما در واکنش به اقدامات تحریک کننده دولت ترامپ است؟ ما عمیقا نگرانیم که تصمیم رئیس جمهوری برای به‌هم زدن دستاورد دیپلماتیک (برجام) ریسک جنگی غیر ضروری را بالا برده باشد. ایران نبود که برجام را بهم زد. ایران نبود که برجام را نقض کرد. ایران نیست که تحریم وضع کرده."

 

 

این شرایط باعث شد تا مقامات دولت ترامپ، در هر مناسبتی تاکید کنند که قصد جنگ با ایران را ندارند تا موج انتقادات را کاهش دهند.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: برجام دونالد ترامپ جنگ روانی آمریکا جنگ ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۸۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی دوست صمیمی کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند! / فیلم

وقتی دوست صمیمی کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند! / فیلم

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • وقتی دوست صمیمی کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند! / فیلم
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • فیلم| خیزش دانشجویان آمریکایی علیه جنگ در غزه
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل