Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@15:23:48 GMT

آزمایشگاه گوهر شناسی نیشابور به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۸۵۴۰

آزمایشگاه گوهر شناسی نیشابور به بهره برداری رسید

مشهد - ایرنا - آزمایشگاه گوهر شناسی روز شنبه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در مرکز علم و فناوری نیشابور به بهره برداری رسید.

مدیر مرکز رشد فناوری نیشابور در این مراسم گفت: این آزمایشگاه تحت نظارت کانون هماهنگی دانش صنعت و بازار جواهرات و سنگهای قیمتی ایران با نگاه ویژه به درجه بندی فیروزه راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیرضا شیرازی افزود: هزینه تجهیز این مرکز از بخش خصوصی تامین شده و برای اولین بار تضمین استاندارد ملی فیروزه و مروارید را فراهم آورده است.
وی اظهار داشت: این مرکز برای عیارسنجی و قیمت گذاری سنگهای قیمتی بویژه فیروزه و تشخیص فیروزه اصل و مرغوب از سایر انواع آن که به نام فیروزه نیشابور عرضه می شود، راه اندای شده است.
در این مراسم سورنا ستاری که برای شرکت در همایش علمی پژوهشی دوزبانه حکیم عمر خیام در دانشگاه نیشابور حضور یافته بود از مرکز علم و فناوری این شهر و نمایشگاه دستاوردها و محصولات فناورانه شرکتهای دانش بنیان و فناور بازدید کرد.
در این بازدید با تامین ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل بخش میانی ساختمان چند مستاجره این مرکز و احداث فضای آزمایشی کارگاهی با زیربنای یک هزار متر مربع موافقت گردید.
مجوز ساخت پارک علم و فناوری نیشابور در سال 1386 توسط هیات وزیران صادر شد و عملیات ساخت مرکز رشد فناوری نیشابور سال 1388 در زمینی به وسعت 10 هکتار با زیربنای چهار هزار و 500 مترمربع آغاز و از سال 1389 فعالیت تخصصی آن شروع شد.
این مرکز با تکمیل مجموعه ساختمانی و مجتمع کارگاهی خود ظرفیت پذیرش را به 120 شرکت فناور با 600 متخصص شاغل افزایش داده است.

* معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از افلاک نمای نیشابور دیدن کرد
سورنا ستاری در سفر یک روزه به نیشابور از آرامگاه خیام، عطار و مجتمع افلاک نمای این شهر نیز بازدید کرد.
حمید گرمابی نماینده مردم شهرستان های نیشابور و فیروزه به خبرنگار ایرنا گفت: در این بازدید با تامین یکصد میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع فرهنگی و علمی افلاک نمای نیشابور موافقت شد که امیدواریم هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.
مجتمع فرهنگی و علمی افلاک نمای نیشابور با زیربنای 2 هزار و ۸۸۹ متر مربع در سه طبقه احداث شده ‌است.
همچنین در بازدید ستاری از 2 شرکت دانش بنیان در شهرک صنعتی خیام نیشابور تعدادی از مدیران واحدهای تولیدی به بیان دغدغه های خود پرداختند.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي مركز فناوري نيشابور سورنا ستاري شهرستان نيشابور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۸۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم افتتاح مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی شهید مدافع حرم علیرضا قبادی دانشگاه آزاد اسلامی البرز با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در واحد کرج برگزار شد.

دکتر طهرانچی ضمن بازدید از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی با جمعی از اعضای هیأت علمی، دانشجویان و فناوران به گفت‌وگو پرداخت.

این مجتمع با مساحت ۳۹۰۰ متر مربع دربرگیرنده مجموعه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، مرجع و همکار دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و مشتمل بر ۵۱ فضای آزمایشگاهی تحقیقاتی است که در ۷ گروه مختلف ساماندهی شده‌اند.

برق، الکترونیک، هوش مصنوعی، فناوری‌های نوین، شیمی، کشاورزی، کشت بافت، محیط زیست، غذا و دارو، مجموعه کارگاه‌های طراحی و دوخت و تحقیقاتی پزشکی از جمله مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت این مجموعه آزمایشگاهی است.

گفتنی است ۲۰ عضو هیأت علمی، منتورینگ مجتمع شهید قبادی را در کنار ۳۲ کارشناس آزمایشگاه‌ بر عهده دارند و تمامی فعالیت‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی استان البرز در قالب ۱۱ آزمایشگاه همکار سازمان‌ها در این مجموعه آزمایشگاهی تحقیقاتی فعالیت انجام می‌شود.
همچنین دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه برنامه‌های خود از مهدکودک سمای واحد کرج بازدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229098 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • مجتمع فرشته جنوبی تبریز امسال به بهره برداری می‌رسد
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد
  • بهره‌برداری از فاز اول سایت مجتمع آموزش عالی سراوان
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد