Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین خاکساری هرندی مدیر مهد قرآن کریم اصفهان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مهد قرآن کریم اصفهان در امر ترویج و آموزش فرهنگ قرآنی در همه رشته‌ها فعالیت دارد و در ۲۰ شهر از ۲۴ شهرستان استان اصفهان تأسیس شده است.

وی با بیان اینکه کار مهد قرآن کریم در تهران و اصفهان با حفظ قرآن شروع شد که رئیس هیئت علمی آن استاد پرهیزکار قاری بین‌المللی قرآن کریم است، بیان داشت: رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، صوت و لحن و تجوید و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نیز پس از حفظ قرآن در این مرکز راه اندازی شد.

مدیر مهد قرآن کریم با بیان اینکه در این مرکز از خردسالان تا بزرگسالان را تحت پوشش داریم، بیان داشت: این مرکز در ادامه فعالیت‌های خود نخستین مهدکودک‌های قرآنی را نیز راه‌اندازی کرد.

وی ادامه داد: همچنین مراکز پیش دبستانی و مدارس قرآنی در ادامه با دریافت و مجوز از بهزیستی و آموزش و پرورش راه‌اندازی شد که در این مراکز در کنار آموزش‌های علمی به آموزش قرآنی نیز پرداخته می‌شود.

خاکساری ابراز داشت: آموزش و پرورش مقرر کرده است که افرادی که قصد حفظ قرآن دارند می‌توانند در مدرسه عادی ثبت‌نام کنند، اما به جای مدرسه ثبت‌نامی در مهد‌های قرآنی حضور پیدا کنند.

وی اضافه کرد: دانش آموزان در مدارس قرآنی سه ساعت دروس قرآنی و سه ساعت دروس علمی را آموزش می‌بینند، اما امتحان‌های آن‌ها همراه با دانش آموزان مدرسه ثبت نامی برگزار می‌شود.

مدیر مهد قرآن کریم با اشاره به اینکه حفظ قرآن در این مرکز طی یک، دو یا سه سال تکمیل می‌شود به نوعی که فرد پس از این مدت به قرآن کریم مسلط خواهد بود، گفت: در ابتدا دوره‌هایی برای احصای توانمندی و استعداد افراد برگزار می‌شود تا مشخص شود در چه مقطعی قادر به حفظ قرآن هستند.

وی با بیان اینکه پایه‌های چهارم تا نهم در این مهد می‌توانند به تحصیل علوم قرآنی و آموزشی اقدام کنند، گفت: در شهر اصفهان دو مدرسه تخصصی حفظ قرآن «مهاد» داریم و به زودی در دیگر شهرستانی‌های استان اصفهان نیز این مدارس تأسیس می‌شود.

خاکساری ادامه داد: حفظ بدون تحصیل فقط شامل دوره حفظ یک ساله قرآن کریم است و پس از طی دوره آموزشی تابستانه از ۹ تیر تا ۲۷ مرداد مشخص می‌شود که چه افرادی می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه سال تحصیلی ۹۹-۹۸ سومین سالی است که این حفظ قرآن نوع آموزش در اصفهان دنبال می‌شود، گفت: در مدرسه دخترانه مهاد اصفهان حدود ۱۰۰ نفر و دخترانه ۶۰ نفر در حال حفظ قرآن کریم هستند.

مدیر مهد قرآن کریم اصفهان با بیان اینکه استقبال از این نوع مدارس زیاد است، اما فضای آموزشی کم داریم، ابراز داشت: مفاهیم قرآن، زیباخوانی قرآن و دیگر رشته‌های مرتبط با محوریت حفظ قرآن در این مدارس دنبال می‌شود.

مدیر مؤسسات قرآنی استان اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه این مراکز از سازمان تبلیغات و ارشاد مجوز می‌گیرند، گفت: ۵۰۰ مؤسسه و خانه قرآن در اصفهان تحت پوشش اتحادیه مؤسسات قرآنی است که شامل ۲۰۲ مؤسسه و ۳۰۰ خانه قرآن در کل استان اصفهان است.

انتهای پیام/م

 

 نشست خبری مدیر مهد قرآن کریم اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۹۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، در اختتامیه یازدهمین همایش سراسری مسئولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر که امروز در سالن غدیر مجتمع یاوران مهدی شهر مقدس قم برگزار شد از سند راهبردی جامعه قرآنی عصر به‌عنوان مهم‌ترین سند بالادستی جامعه قرآنی عصر که باید فعالی‌ها منطبق با آن باشد رونمایی شد.

در مقدمه این سند آمده است که این سند بر اساس تعالیم قرآن و عترت و در راستای تحقق منویات امامین انقلاب اسلامی در مسیر اجرای اسناد بالادستی قرآنی همچون منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور طراحی و تدوین شده است در بخش آرمان این سند چنین بیان شده است که ایمان، انس و التزام عملی آحاد مردم به قرآن کریم در راستای تحقق جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی آرمان جامعه قرآنی عصر است.

جامعه قرآن عصر در این سند راهبردی مأموریت گفتمان‌سازی و بسترسازی برای نقش‌آفرینی مجموعه‌ها، گروه‌ها و عناصر قرآنی در راستای تسریع حرکت عمومی و تشکیل جبهه مردمی در عرصه قرآنی با محوریت جریان‌های حلقه‌های میانی را برای خود تعریف کرده است تا به چشم‌انداز تشکیل جبهه قرآنی متشکل از حداقل یک میلیون هسته قرآنی برای ده میلیون مخاطب در افق ۱۴۱۴ ایران اسلامی برسد.

راهبردهای سند جامعه قرآنی عصر شامل ترویج گفتمان حرکت عمومی با محوریت قرآن کریم، نگهداشت و تقویت شبکه فعالان، مجموعه‌ها و زیرساخت‌های پشتیبان زیست‌بوم قرآنی کشور برای پشتیبانی از حرکت عمومی و بسترسازی برای تشکیل گسترش و تقویت جریان‌های حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با محوریت جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی در عرصه قرآنی است.

سیاست‌هایی که در این سند تعریف شده است شامل ستادی عمل‌کردن و سازمانی نشدن، استمرار، اثرسنجی، خودسازی، آفت شناسی مستمر، پرداختن به اولویت‌ها و پیوست کار فرهنگی اجتماعی می‌شود که الزاماتی از جمله شناخت صحنه، جهت‌گیری تمدنی، امید آفرینی، راهکارهای عملی و تعامل و هم‌افزایی را به همراه دارد.

کد خبر 6089231 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا