Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@17:10:49 GMT

شاخص ابتلا به سرطان در گیلان از متوسط کشوری کمتر است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۹۴۵۴

شاخص ابتلا به سرطان در گیلان از متوسط کشوری کمتر است

سالاری با بیان اینکه شاخص ابتلا به سرطان در گیلان از متوسط کشوری کمتر است گفت: تصور بیشتر بودن میزان ابتلا به سرطان در گیلان نسبت به سایر استان‌های کشور نادرست است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،«مصطفی سالاری» امروز(شنبه، ۲۸اردیبهشت) در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غدایی با اشاره به طرح ملی فشار خون گفت: در طرح ملی فشار خون که اخیرا مرحله نخست آن آغاز شده، مهمترین عامل اطلاع‌رسانی درست است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار گیلان با بیان اهمیت چگونگی اطلاع‌رسانی اظهار کرد:  نخست باید اهمیت این موضوع را ترویج دهیم تا بتوانیم مشارکت مردم را جلب کنیم.

 

وی با تاکید بر لزوم همکاری سمن‌ها در این طرح گفت: غیر از صدا و سیما، سمن‌ها نیز در این کار مشارکت و فرمانداری‌ها نیز همکاری لازم را داشته باشند.

 

سالاری با بیان اینکه شاخص سرطان در گیلان نسبت به متوسط کشوری کمتر است بیان کرد: تصور بیشتر بودن میزان ابتلا به سرطان در استان نسبت به سایر استان‌های کشور نادرست است، طبق آماتر رسمی از هر ۱۰۰ هزار نفر در گیلان ۱۳۶ نفر مبتلا به سرطان هستند در صورتی که این آمار در کشور به ازای هر یکصد هزار نفر ۱۴۶نفر است و این آمار نشان‌دهنده پایین بودن شاخص سرطان استان نسبت به متوسط کشوری است.

 

وی تاکید کرد: با این حال این تعداد نیز، آمار قابل توجهی است و حدود سه هزار و 400 نفر در سال به این بیماری مبتلا می‌شوند که باید نسبت به پیشگیری، شناسایی و درمان این بیماری جدی‌تر عمل شود و به فکر چاره باشیم.

 

استاندار گیلان با اشاره به نطام ارجاع الکترونیک، اجرای طرح ملی فشار خون را مقدمه‌ای برای راه‌اندازی آن اعلام و تصریح کرد: باید به سوی نظام الکترونیک گام برداریم.

 

وی یان اینکه باید روی نسخه‌نویسی و تجویز دارو نظارت بیشتری صورت گیرد ادامه داد: نظام الکترونیک موجب کاهش مراجع به پزشک، هزینه‌های درمان و جلوگیری از ایجاد سقف بیمه‌ای می‌شود.

 

سالاری تصریح کرد: با این طرح تمامی خدمات درمانی اعم از پرتونگاری، خدمات آزمایشگاهی و دارویی در پرونده شخص ثبت می‌شود تا پزشک معالج از پیشینه بیمار اطلاع کامل داشته باشد.

 

در ادامه این جلسه برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به بیان نقطه نظرات و پشنهادات خود پرداخته و تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد.

پایان پیام/597

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان قرآن سبک زندگی اسلامی قرآن کریم اردبیل خراسان جنوبي خبرگزاری شبستان شیراز سوره مهر مصطفی سالاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی استاندار گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۹۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دریایی به فعالان دریای خزر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، اداره کل هواشناسی دریایی مازندران با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از اوایل وقت امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت تا اوایل وقت چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه به دلیل وزش باد شدید و مواج شدن دریا همچنین بارش باران همه فعالیت‌های دریایی ممنوع می‌باشد.

در این گزارش تاکید شد، اوج شدت وزش باد از اویل وقت دوشنبه و افزایش موج از صبح دوشنبه خواهد بود.

بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۷ متر بر ثانیه (۳۲ گره (مایل دریایی بر ساعت) یا ۶۱ کیلومتر بر ساعت) می رسد.

همچنین ارتفاع موج قابل ملاحظه تا ۱.۷ متر (۵/۶ پا) و بیشینه ارتفاع موج تا ۲.۷ متر (۸/۹ پا) خواهد رسید.

در این مدت فعالیت شناور‌های کوچک و متوسط (از جمله شناور‌های صیادی) در دریای خزر ممنوع است.

احتمال غرق شدن شناگران، شناور‌های کوچک و متوسط (از جمله شناور‌های صیادی)، پاره شده تور‌های صیادی، خسارت به تاسیسات دریایی و ساحل و آسیب به قفس پرورش ماهی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • هشدار دریایی به فعالان دریای خزر
  • اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • برگزاری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی
  • وضعیت هوای تهران در یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • (ویدیو) در ترکیه به طور متوسط هر مرد با ۱۵ زن شریک جنسی است و بعضی تا ۵۰ زن
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • (ویدئو) گوینده اخبار هواشناسی: جزء طبقه متوسط رو به پایین هستم