Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در لندن می‌گوید که بعد از پایان مهلت ۶۰ روزه به کشورهای اروپایی، گام بعدی ایران در چارچوب برجام خواهد بود.

به گزارش مشرق، حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن در مصاحبه‌ای با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفته است که بعد از پایان مهلت ۶۰ روزه به کشورهای اروپایی، گام بعدی ایران همچنان در چارچوب برجام خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش وبگاه فارسی شبکه بی‌بی‌سی، بعیدی‌نژاد گفت به‌رغم اینکه «خروج از برجام» به عنوان یک گزینه برای ایران مطرح است، اما در حال حاضر ایران چنین تصمیمی ندارد و به دنبال خروج از این توافق نیست.

بیشتر بخوانید:

راه حل مشکلات کشور در بیان رهبرانقلاب+فیلم

بعیدی‌نژاد تصریح کرد که ایران در یک سال گذشته به تمامی تعهداتش در برجام پایبند بوده، اما از منافع اقتصادی و وعده‌های تجاری که قرار بود در پی پذیرش برجام نصیب این کشور شود، محروم مانده است.

به گفته سفیر ایران در لندن، ایران یک سال به همه فرصت داد تا این مشکل را حل کنند، اما همچنان این وضعیت بی‌نتیجه ادامه یافت.

حمید بعیدی‌نژاد افزود که اگر اقدامی برای حفظ این توافق صورت نگیرد احتمال «فروپاشی برجام» وجود دارد.

به نوشته وبگاه فارسی بی‌بی‌سی، سفیر ایران در لندن در بخش دیگری از این مصاحبه به تنش اخیر ایران و آمریکا اشاره کرد و رفتار واشنگتن را «تحریک‌آمیز» توصیف کرد. وی اضافه شدن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست گروه‌های تروریستی را از جمله همین اقدامات ذکر کرد و آن را «تحریکات غیرضروری» خواند.

واشنگتن سال گذشته از توافق هسته‌ای بین ایران و شش کشور موسوم به ۱+۵ خارج شد و تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را بازاعمال کرد و تحریم‌های دیگری نیز به آنها افزود. ایران در سال‌گرد این اقدام آمریکا، اجرای برخی تعهدات خود ذیل برجام را متوقف کرد.

ایران تاکید کرده که اگر کشورهای باقی‌مانده در توافق هسته‌ای ظرف ۶۰ روز از این تصمیم به تعهدات خود در برجام عمل نکنند، اقدامات دیگری را صورت خواهد داد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید وعده های روحانی بازار سکه و ارز پرسپولیس آمریکا برجام بعیدی نژاد توافق هسته ای کشورهای اروپایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۰۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا پایان وقت روز دوشنبه دهم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به کزارش میزان، سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ و اطلاعیه‌های اصلاح آن به تاریخ‌های ۰۲ و ۱۴۰۳/۰۲/۰۵، ضمن اعلام اصلاحات جدید مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در این آزمون می‌رساند برای فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۱۴۰۳/۰۲/۰۸) برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز دوشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۰نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند؛ بنابراین داوطلبان باید در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه‌های فوق و این اطلاعیه، به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه جدید سامانه تجارت/ تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تا 12 اردیبهشت 1403
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • تمدید سه روزه مهلت واریز وجه مشتریان فراخوان شده پارس
  • تمدید دوباره مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳