Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از تعیین تکلیف نهایی ارز دانشجویی در شش ماهه اول سال ۹۸ و محاسبه نرخ ارز به صورت شناور خبر داد و گفت: متقاضیان ارز دانشجویی از امروز می‌توانند برای ثبت‌نام به منظور دریافت ارز مورد نیاز اقدام کنند.

دکتر مجتبی صدیقی در گفت‌وگو با ایسنا از تعیین تکلیف نهایی ارز دانشجویی در شش ماهه اول سال ۹۸ خبر داد و گفت: نرخ ارز برای دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور در شش ماهه اول ۹۸ دقیقاً مشابه نرخ ارز در شش ماهه دوم سال ۹۷ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع ارز دانشجویی در سال ۹۸ همانند شش ماهه دوم سال گذشته به صورت آزاد محاسبه می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: براساس اعلام بانک مرکزی نرخ ارز دانشجویان در شش ماهه اول سال ۹۸ به صورت ارز شناور که هر روز بانک اعلام می‌کند (ETS) محاسبه می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم درخصوص شرایط ثبت‌نام برای دریافت ارز دانشجویی نیز گفت: این شرایط نیز همانند شرایطی که در شش ماهه دوم سال ۹۷ اعلام شد، می‌باشد به‌گونه‌ای که متقاضیان ارز دانشجویی باید ویزای دانشجویی داشته و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کنند و همچنین ارز دانشجویی در دوره کارشناسی نیز به کسانی تعلق می‌گیرد که تحصیل خود را قبل از اردیبهشت سال ۹۷ شروع کرده‌اند.

معاون وزیر علوم همچنین خاطرنشان کرد: توصیه ما این است که فقط متقاضیان واقعی برای دریافت ارز ثبت‌نام کنند و سازمان امور دانشجویان، دانشجو بودن این متقاضیان را تأیید و برای دریافت ارز به بانک تجارت و سامان معرفی می‌کند.

دکتر صدیقی درخصوص ارز دانشجویی برای فرصت مطالعاتی دانشجویان نیز گفت: ارز مورد نیاز برای فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری همان شرایط سال ۹۷ را دارد و ما در سال ۹۸ به دانشگاه‌ها یک سری سهمیه به منظور اعزام دانشجویان به فرصت مطالعاتی اختصاص می‌دهیم اما به دلیل محدودیت‌های موجود سهمیه اختصاصی برای فرصت مطالعاتی در سال ۹۸ محدود است.

به گفته دکتر صدیقی، در حال حاضر سهمیه برای اعزام دانشجویان دوره دکتری به فرصت مطالعاتی خارج از کشور برای شش ماهه اول سال ۹۸ به دانشگاه‌ها اعلام شده است و دانشگاه‌ها براساس اولویت‌های خود دانشجویان را به منظور دریافت ارز مورد نیاز به سازمان امور دانشجویان معرفی می‌کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در پایان خاطرنشان کرد: ثبت‌نام برای دریافت ارز دانشجویی آزاد یا ارز شناور از فردا از طریق سایت سازمان امور دانشجویان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آغاز ثبت نام ارز دانشجویی ارز دانشجويي سازمان امور دانشجویان وزارت علوم مجتبی صدیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۰۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا از سوی نمایندگی ایران در سازمان ملل

نمایندگی ایران در سازمان ملل خواستار آزادی تمامی بازداشت‌شدگان در اعتراضات حمایت از مردم غزه در دانشگاه‌های آمریکا شد.

به گزارش ایسنا، دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین و مردم غزه نوشت: ما سرکوب وحشیانه و خشونت آمیز اعتراضات مسالمت‌آمیز گسترده حامی فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده را به شدت محکوم می‌کنیم. خشونت پلیس ایالات متحده و استفاده بیش از حد از زور در طی تجمعات مسالمت آمیز و هدف قرار دادن دانشجویانی که از پایان دادن به جنگ و نسل کشی در غزه حمایت می‌کنند، یک نگرانی جدی است.

نمایندگی ایران ادامه داد: تظاهرکنندگان دقیقاً خواستار پایان دادن به همدستی ایالات متحده در نسل کشی جاری در غزه به اسم آمریکا هستند. شلیک و ضرب و شتم معترضان که اعتراض خود را به شکلی مسالمت‌جویانه بیان می‌کنند، آنها را ساکت نمی‌کند، بلکه فقط بر ضرورت مبارزه برای عدالت برای فلسطین تاکید می‌کند. حملات پلیس به دانشجویان و اساتید دانشگاه، گستردگی دستگیری‌ها و شرایط بازداشت به شدت نگران‌کننده است و ما خواهان آزادی تمامی بازداشت شدگان هستیم.

اعتراضات دانشجویی علیه جنگ اسرائیل در غزه در سراسر آمریکا ادامه دارد و در جریان دخالت پلیس، ۵۵۰ تن نیز بازداشت شده‌اند. این اعتراضات به دانشگاه‌ها در کشورهای دیگر از جمله دانشگاه‌های اروپایی نیز کشیده شده است. بر اساس آمار ارائه شده توسط ان. بی. سی، دانشجویان دست کم ۴۰ دانشگاه و کالج آمریکایی و کانادایی برای همبستگی با غزه چادر تحصن برپا کرده‌اند و این تحصن‌ها با وجود هشدار و دخالت پلیس همچنان ادامه دارد.

دانشجویان از دانشگاه‌ها می‌خواهند تا روابط خود را با شرکت‌هایی که به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه کمک می‌کنند، قطع کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • فرصت برای تعیین تکلیف املاک ادارات کرمان
  • بازداشت ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا به روایت آمار
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • محکومیت سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا از سوی نمایندگی ایران در سازمان ملل
  • دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس