Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@00:02:20 GMT

مراسلات پستی ایران و انگلیس از سرگرفته شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۰۸۳۰

مراسلات پستی ایران و انگلیس از سرگرفته شد

شرکت پست سلطنتی انگلیس (رویال میل) که از نهم آوریل (20 فروردین) گذشته صدور مراسلات به ایران را متوقف کرده، هنوز رسما این مطلب را تائید نکرده اما گزارش های اولیه حاکی است که ارسال محموله های پستی به ایران از چند روز پیش از سرگرفته شده است.

یک مقام مطلع دو هفته پیش به ایرنا در لندن گفته بود که فعالیت های رویال میل به زودی از سر گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این شرکت ابتدا تصمیم خود را به آنچه تحریم در مسیر مراسلات به ایران نامید، نسبت داد و گفته بود بسته‌هایی که هنوز به مقصد نرسیده‌اند به فرستنده ارجاع داده خواهند شد.

رویال میل بعدا اعلام کرد که به دلیل مسائل اجرایی، امکان صدور مراسلات به مقصد ایران را ندارد و در پی حل بسیار فوری مسئله است. این شرکت نهایتا 27 فروردین در آخرین بیانیه خود تائید کرد که بسته های پستی به مقصد ایران را به دلیل امیدواری نسبت به آنکه در آینده بسیار نزدیک صدور مراسلات به مقصد ایران را از سر بگیرد، تحویل می گیرد.

در همین حال «محمد مهدی بهرامی» مدیر کل دفتر امور پست بین‌الملل شرکت ملی پست در حساب توییتری خود، نوشته: «امروز در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، شخصا شاهد ورود مرسولات از انگلستان به ایران بودم. این مرسولات در اسرع وقت به دست گیرندگان می رسد و به زودی همه چیز به روال سابق خود باز می‌گردد.

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس نیز پیشتر گفته بود: درصورتی‌که مشکل ارسال مراسلات پستی حل نشود، سفارت کشورمان در لندن تا رفع قطعی مشکل، ترتیباتی را برای دریافت نامه‌های پستی به مقصد ایران و تحویل رایگان آنها به پست کشورمان اعلام خواهد کرد.

لازم به ذکر است دولت انگلیس در سال 2015 میلادی تمام سهام خود در رویال میل را به بخش خصوصی واگذار کرده و مسئولیتی در قبال تصمیم‌های این شرکت ندارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: رویال میل مراسلات پستی ایران و انگلیس حمید بعیدی نژاد سردار فدوی بازداشت شهنازی جان بولتون سیاست مهاجرتی ترامپ روز خیام هوشنگ امیراحمدی حسین طائب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۰۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد

پایگاه خبری اکسیوس به نقل از دو مقام اسرائیلی گزارش داد: «دولت جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا هفته گذشته ارسال یک محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد.»

به گزارش شفقنا، این اولین بار از ۷ اکتبر است که امریکا ارسال یک محموله تسلیحاتی که برای ارتش اسرائیل در نظر گرفته شده بود را متوقف کرده است.

مقامات اسرائیلی گفتند که این حادثه نگرانی‌های جدی در داخل دولت اسرائیل ایجاد کرده و مقامات را به تکاپو انداخته تا بفهمند چرا ارسال محموله متوقف شده است.

بایدن در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت او از اسرائیل هستند، با انتقاد شدید روبه‌رو است، دولت وی در ماه فوریه از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که تسلیحات ساخت امریکا توسط نیرو‌های اسرائیلی در غزه مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده شود. اسرائیل در ماه مارس یک تضمین‌نامه امضا شده ارائه کرد.

دولت بایدن علیرغم حمایت سیاسی و تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی اعلام کرده نگران حمله اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه است؛ جایی که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند.

دیگر خبرها

  • بنگاه دروغ پراکنی انگلیس
  • جدال جنجالی مدافعان تاتنهام در زمین!
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • راه‌اندازی سکوی مبادله پست کهکلویه و بویراحمد، با همت مضاعفی دنبال شود
  • مقصد نهایی سردار آزمون مشخص شد
  • امیرعبداللهیان تهران را به مقصد گامبیا ترک کرد
  • سه لژیونر جدید والیبال ایران، مقصد: کره جنوبی!
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد