Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:31:11 GMT

کشتی حامل کمک های نظامی ترکیه به طرابلس رسید

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۰۹۵۲

کشتی حامل کمک های نظامی ترکیه به طرابلس رسید

تهران – ایرنا – منابع خبری گزارش دادند که ادوات نظامی ارسالی ترکیه به دولت وفاق ملی لیبی روز شنبه به بندر طرابلس رسید.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، کشتی حامل ادوات نظامی ترکیه با نام «آمازون» که هشتم ماه می (18اردیبهشت) از بندر سامسون به سمت لیبی حرکت کرده بود در بندر طرابلس پهلو گرفته است.
کمک های نظامی ترکیه به دولت وفاق ملی لیبی درحالی به طرابلس رسیده است که پیش تر رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه حمله نیروهای ارتش ملی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر به طرابلس را رد کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پایتخت لیبی از 15 فروردین و همزمان با دستور حفتر فرمانده ارتش لیبی به نیروهای تحت امرش برای حمله به طرابلس؛ بار دیگر متشنج است.
احمد المسماری سخنگوی نیروهای حفتر دوشنبه هفته گذشته مدعی شد که سلاح و پهپادهای ترکیه به دست نیروهای مستقر در طرابلس رسیدند.
این درحالی است که سازمان عفو بین الملل بامداد پنجشنبه نیروهای ژنرال خلیفه حفتر در لیبی را متهم کرد که با پهپادهای امارات متحده عربی مناطق مسکونی طرابلس را هدف قرار دادند.
پس از سرنگونی قذافی، لیبی به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد.
دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) تشکیل شد که مورد حمایت جامعه جهانی است.
همزمان نیز یک دولت موازی در شهر طبرق در شرق لیبی با حمایت مجلس نمایندگان به ریاست عقیله صالح و حفتر فرمانده ارتش، اعلام موجودیت کرد.
کشورهای عربستان، امارات، مصر از حامیان ژنرال حفتر هستند.
شبک**9365**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تركيه ليبي دولت وفاق ملي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۰۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، درگیری‌ها و حملات بین گروه‌های مخالف و نیروهای نظام سوریه ادامه دارد و فضای پرتنشی در شمال غرب سوریه حاکم است. ارتش ترکیه پس از اینکه هیئت «تحریر الشام» از پاسخگویی به درخواست این کشور برای ایجاد نقاط مرزی خودداری کرد، نیروهای کمکی به منطقه اعزام کرد.

منابع سوری گفتند: ارتش ترکیه نیروهای کمکی را به گذرگاه «الغزاویه» اعزام کرد که این گذرگاه، مناطق تحت کنترل هیئت «تحریر الشام» در ادلب را از حومه غربی آن جدا می‌کند. هم‌زمان یک کاروان نظامی متعلق به هیئت تحریرالشام شامل ده‌ها نیروی مسلح با سلاح‌های سنگین از حومه ادلب به سمت گذرگاه مذکور حرکت کرد.

این منابع سوری توضیح دادند که تقویت‌های متقابل پس از آن صورت گرفت که تحریر الشام درخواست طرف ترکیه را رد کرد؛ این درخواست به ایجاد نقاط مرزی تحت نظارت نیروهای «گارد مرزی» ارتش ملی تحت حمایت ترکیه در کنار نیروهای خود ترکیه با هدف محدود کردن عملیات قاچاق انسان به خاک این کشور ارتباط می‌یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید/ قدرت نظامی ایران معاصر
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران