Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور استاندار خراسان رضوی عملیات احداث، نوسازی، بازسازی و تعمیر ۵۰ واحد مسکونی خسارت‌دیده از سیل در روستای سیف‌آباد بردسکن آغاز شد.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، در این مراسم که در روستای سیل‌زده سیف‌آباد از توابع بخش مرکزی بردسکن برگزار شد، استاندار خراسان رضوی گفت: هر چه زودتر واحدهای خسارت‌دیده از سیل در بردسکن بازسازی و تعمیر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علیرضا رزم‌حسینی بیان کرد: طی سه دهه اخیر خشکسالی‌های سی ساله تقریباً همه استان‌های کشور را درگیر این پدیده کرده بود به گونه‌ای که با بحران آب شرب مواجه بودیم و میلیاردها تومان برای رفع این مشکل باید هزینه می‌کردیم.

وی عنوان کرد: به دلیل خشکسالی‌ها مشهد حداقل ۳۰ درصد کمبود آب داشت و به برخی روستاها با تانکر آب رسانی می‌شد که خوشبختانه امسال خراسان رضوی از نعمت بارندگی برخوردار شد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های فروردین‌ماه اکنون همه سدهای استان پر است به طوری که سد دوستی در گذشته زیر ۲۰۰ میلیون متر مکعب ذخیره آبی داشت و الان این میزان به ۸۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی یادآور شد؛ بارش‌های اخیر و افزایش ذخیره آب منجر به این شده که تا سه سال آینده شهر مشهد از بحران آب نجات یابد.

رزم‌حسینی عنوان کرد: البته بارندگی‌ها تخریب‌هایی هم در پی داشته که دلیل آن هم دست اندازی ما به رودخانه و زمین‌ها بوده که منجر به بروز سیلاب شده و تخریب‌هایی را درپی داشته است.

وی گفت: به عنوان مثال در شهرستان پل دختر در بستر رودخانه واحدهای مسکونی ساخته شده و همین منجر به بروز تلفاتی در سیل گردید البته خوشبختانه در خراسان رضوی تلفات جانی نداشته‌ایم و تلاش داریم خسارات مالی به زودی جبران شود.

استاندار خراسان رضوی در همین خصوص بیان کرد: به جز شهرستان‌های بردسکن، کلات و سرخس و مختصر شاندیز و طرقبه، بارندگی‌ها آسیب جدی در پی نداشت ولی مزارع و باغات بسیاری از شهرستان‌ها آسیب دیدند هرچند وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی در پی این بارش‌ها بهبود یافت.

وی همچنین گفت: در روستای سیف‌آباد بردسکن عملیات بازسازی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده از سیل آغاز شده و امیدواریم طی سه ماه آینده منازل مسکونی روستایی با کمک مردم بازسازی شود.

در این مراسم سرپرست فرمانداری بردسکن نیز گفت: این شهرستان در روزهای ۲۶ اسفند، ۶ فروردین و ۲۵ و ۲۶ فروردین وقوع سیلاب را تجربه کرد به طوری که این سیل در سال‌های گذشته به نوعی در ۱۰۰ سال اخیر بی‌سابقه بود.

ابراهیم قاسم‌پور عنوان کرد: وقوع سیلاب باعث شد برخی مناطق روستایی و شهری دچار آب گرفتگی شوند البته با پیشگیری و پیش‌بینی‌های لازم تلفات جانی در شهرستان نداشتیم.

وی افزود: امسال در شهرستان بردسکن شاهد بارش ۱۱۰ میلیمتری باران طی مدت ۴۸ ساعت بودیم که خسارات به بخش‌های کشاورزی، مسکن و راه‌های روستایی وارد کرد که بلافاصله گزارش خسارات به مقامات استانی داده شد.

سرپرست فرمانداری بردسکن عنوان کرد: حضور امروز استاندار و هیأت همراه در روستای سیف‌آباد که از سیل اخیر خسارت‌دیده، نشان دهنده اهمیت این موضوع و دغدغه مسئولان استانی برای کمک به مردم خسارت‌دیده از سیل است.

وی ابراز امیدواری کرد؛ در کنار اجرای عملیات کلنگ‌زنی و احداث بناهای خسارت‌دیده از سیل، خسارت‌های وارده در بخش‌های دیگر نیز جبران و مشکلات حل شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرستان بردسکن منطقه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۱۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است

ایسنا/ایلام مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از اجرای احداث ۶۰۸۲ واحد نهضت ملی مسکن در استان ایلام خبر داد.

«فرشاد دوستی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون عملیات احداث ۶۰۸۲ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن شامل نهضت ملی، خود مالکی و ... در استان ایلام آغاز شده و طبق برنامه ریزی به عمل آمده تا شهریور امسال حدود۵۰۰ واحد مسکونی تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

وی افزود: در بخش ارائه تسهیلات بانکی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان بانکهای مختلف پای کار هستند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد، اما در بخش تکمیل سهم آورده متقاضیان باید در زمان مقرر آورده خود را تکمیل نمایند تا پروژه‌ها در برنامه زمانبندی به بهره‌برداری برسند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود