Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@08:36:16 GMT

علت افزایش قیمت هندوانه در بازار چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۱۲۴۷

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از کاهش قیمت انواع میوه در بازار خبر داد و گفت: در کنار این کاهش قیمت‌ها، انواع سبزی و برخی محصولات همچون هندوانه، گوجه فرنگی و سیب زمینی افزایش قیمت را در هفته گذشته تجربه کردند که منطقی به نظر نمی‌رسد.

اسدالله کارگر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در هفته گذشته قیمت بسیاری از میوه‌ها به ویژه محصولات درختی همچون پرتقال و سیب رو به کاهش بوده، اما در کنار آن قیمت انواع سبزی و محصولاتی همچون هندوانه، گوجه فرنگی و سیب زمینی روند افزایشی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره توضیح داد که میوه‌هایی همچون پرتقال و سیب در حال تمام شدن هستند و در عوض برخی میوه‌های هسته‌دار از جمله زردآلو در کنار گوجه‌سبز و دیگر میوه‌ها جایگزین آنها شده‌اند و به همین دلیل قیمت سیب و پرتقال روند کاهشی پیدا کرده است.

گوجه سبز هیچ وقت ۲۰۰ هزار تومان نبوده و نیست!


کارگر با بیان اینکه قیمت گوجه سبز در بازار کاهش پیدا کرده است، تاکید کرد: هیچگاه قیمت این محصول به ۲۰۰ هزار تومان و ۳۰۰ هزار تومان و نرخ‌هایی از این دست نرسیده بود و برخی از رسانه‌ها شیطنت می‌کردند اما هم اکنون قیمت گوجه سبز کاهش یافته است و می‌توان گفت بسته به کیفیت و نحوه عرضه آن قیمت هر کیلوگرم گوجه سبز از پنج هزار تومان تا ۲۵ هزار تومان متفاوت است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با اشاره به بالا رفتن تقاضا برای انواع میوه و سبزی در ماه رمضان به عنوان یکی از دلایل افزایش قیمت میوه، تصریح کرد: با توجه به افزایش سطح و میزان تولید انواع میوه و سبزی در کشور بالا رفتن تقاضا نمی‌تواند دلیل موجهی برای افزایش قیمت میوه و سبزی باشد، اما یکی از دلایل گران شدن هندوانه این است که کشورهای همسایه به میادین مرکزی میوه و تره‌بار همچون میدان تهران می‌آیند و از همین جا این محصولات را خریداری و به کشورشان می‌برند و افزایش صادرات این میوه‌ها عاملی برای گرانی شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: افزایش قیمت قیمت هندوانه کاهش قیمت سردار فدوی بازداشت شهنازی جان بولتون سیاست مهاجرتی ترامپ روز خیام هوشنگ امیراحمدی حسین طائب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۱۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران اعلام کرد: بر اساس نرخنامه مصوب این سازمان، قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ غیر بسته بندی ۳۰ عددی در میادین میوه و تره بار ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان و هر شانه ۳۰ عددی بسته‌بندی شانه‌های خمیری شیرینگ شده با قیمت ۸۹ هزار تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است، هر شانه تخم مرغ ۲۴ عددی بسته بندی شانه‌های خمیری درب دار یا بسته بندی با دو شانه خمیری و شرینگ شده ۷۴ هزار و ۴۰۰ تومان، ۲۰ عددی ۶۲ هزار تومان، ۱۵ عددی ۴۶ هزار و ۵۰۰ تومان، ۹ عددی ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان و ۶ عددی ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار به فروش می‌رسند.

کد خبر 6086387

دیگر خبرها

  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • کاهش قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار