Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-   کورش محموديان گفت وگو يي گفت : : اين خواسته طرف عراقي است که کار تخليه و بارگيري کالاها را کارگران عراقي به تنهايي انجام دهند و ما يک مهلتي را از طرف عراقي براي مذاکره براي پيگيري اين موضوع خواستيم که متاسفانه مهلت پايان يافت و فعلا موضوع حل و فصل نشده و امروز طرف عراقي به صورت يک طرفه از ورود کارگران ايراني به داخل محوطه تخليه و بارگيري جلوگيري کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: سفارت ايران در بغداد و وزارت امور خارجه کشورمان، استاندار کرمانشاه و وزارت کشور پيگير اين موضوع هستند و اين مساله از سوي طرف ايراني پذيرفتني نيست زيرا با اين اقدام نزديک به 500 کارگر بيکار شده اند.
نماينده عالي دولت در گيلانغرب گفت: هم اکنون بارهايي که ليفتراکي هستند کماکان در داخل بازارچه مرزي سومار تخليه مي شود و بارهاي غيرليفتراکي که به صورت دستي تخليه مي شد قبلا سه روز در هفته توسط کارگران ايراني و سه روز توسط کارگران طرف عراقي تخليه مي شد که اکنون طرف عراقي اين حق را به خود داده که بارهايي که خريداري کرده را تنها توسط کارگران عراقي تخليه و بارگيري کند.
محموديان عنوان کرد: عراقي ها مي گويند باري را که خود خريداري کرده اند تنها توسط کارگران عراقي تخليه و بارگيري مي کنند که البته اين موضوع را طرف ايراني نپذيرفته و مقامات کشورمان در حال رايزني و مذاکره تا حصول نتيجه هستند.
وي گفت: هم اکنون روزانه به طور ميانگين 200 دستگاه کاميون انواع کالا شامل سنگ، سراميک، مصالح ساختماني و آهن آلات از مرز سومار به عراق صادر مي شود.
مرز سومار نزديک ترين مرز کشورمان به بغداد محسوب مي شود که کمترين فاصله را به کربلاي معلا و استان هاي جنوبي عراق دارد.
بازارچه سومار در فاصله پنج کيلومتري شهر سومار قرار دارد و فاصله اين شهر با گيلانغرب 67 کيلومتر است.
در آن سوي مرز و در عراق، نزديک ترين شهر به سومار، شهر مندلي از توابع فرمانداري بلدروز است.
بازارچه مرزي سومار فاصله حمل کالا را به بغداد کوتاهتر کرده است و اکنون عمده کالاها از اين معبر به استان هاي شرقي عراق صادر مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی / لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شکست

منصور شیشه فروش شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه فرونشست در اصفهان اظهار کرد: حادثه نشست خیابان علامه مجلسی به طول ۸ متر و عرض ۴ متر بر اثر شکستگی خط لوله آبرسانی ۳۰۰ میلیمتری چدنی گزارش شد.

وی با بیان اینکه این حادثه باعث آبگرفتگی خیابان پیاده رو و تعدادی مغازه شد، افزود: عوامل پلیس راهور نسبت به اعمال محدودیت ترافیکی در محل اقدام کرده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تیم‌های شرکت آب و فاضلاب، شهرداری اصفهان و سازمان آتش نشانی به محل اعزام و در راستای ایمن سازی محل و بستن والو و تخلیه آب اقدام کردند.

وی گفت: پس از تخلیه آب و قطع جریان آب عملیات حفاری برای ترمیم و اصلاح خط لوله انجام خواهد شد.

کد خبر 6091512

دیگر خبرها

  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی / لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شکست
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان
  • عضو کمیته استیناف: حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو تخلیه شد
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد
  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب