Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-04@23:23:25 GMT

افت سی‌ درصدی فروش سینماها

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۱۷۸۱

محمد قاصد اشرفی رییس انجمن سینماداران کشور و مالک مجتمع سینمایی ماندانا تهران از کاهش سی درصدی فروش فیلم‌ها در ماه رمضان امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.به گزارش بلاغ، محمد قاصد اشرفی مالک مجتمع سینمایی ماندانا تهران افزود: موضوعی که نشان می‌دهد افزایش قیمت بلیت سینماها و شرایط وخیم اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم، سبد فرهنگی خانواده‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : از میان فیلم‌های اکران ماه رمضان تنها «سامورایی در برلین» فروش به نسبت قابل قبولی داشته و سایر فیلم‌ها با شکست در گیشه مواجه شده‌اند و حتی فیلم‌های اکران نوروز نیز از این افت تماشاگر مصون نمانده‌اند.
محمد قاصد اشرفی افزود : در دو سه سال اخیر کیفیت ضعیف فیلم‌ها به خصوص آثار معروف به کمدی باعث از میان رفتن اعتماد مخاطبان سینما شده و این احساس فریب‌خوردگی در میان تماشاگران به مرور در کاهش مخاطبان سینما خود را نشان می‌دهد.
وی گفت: از دیگر عوامل این کاهش فروش می‌توان به نبود برنامه‌ریزی مناسب در اکران سینماها، سخت‌گیری‌های بی‌مورد و سلیقه‌ای شورای صدور پروانه نمایش و سانسور مضاعف آثار اشاره کرد.

 

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۱۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت

طبق آخرین گزارش درآمد شرکت آمریکایی اپل، فروش گوشی‌های آیفون تقریبا در تمام بازارهای جهان کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بی‌بی‌سی، طبق آخرین گزارش درآمد شرکت آمریکایی اپل، فروش گوشی‌های آیفون تقریبا در تمام بازارهای جهان کاهش یافته است.

این غول فناوری اعلام کرد که تقاضای کلی برای گوشی‌های هوشمند آیفون در سه ماه اول سال جاری میلادی بیش از 10 درصد کاهش یافته و فروش در هر منطقه جغرافیایی به جز اروپا شاهد افت بوده است.

اپل همچنین اعلام کرد که به طور کلی، درآمد کل این شرکت با 4 درصد کاهش به 90.8 میلیارد دلار (72.5 میلیارد پوند) رسیده است که بزرگترین کاهش در بیش از یک سال گذشته است.

سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چیناپل مجبور به حذف اپلیکیشن‌های محبوب در چین شداپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد

با این وجود، نتایج آن‌طور که انتظار می‌رفت بد نبود و قیمت سهام اپل در معاملات پس از ساعات کاری در نیویورک افزایش یافت.

اپل در ادامه تأکید کرد که این ارقام به دلیل اختلالات عرضه مرتبط با شیوع کرونا به دست آمده است، اختلالاتی که منجر به فروش قوی و غیرمعمول در مدت مشابه سال گذشته شد.

اپل با اشاره به محصولات آینده این شرکت و سرمایه گذاری در هوش مصنوعی (AI) متعهد شد که فروش در ماه های آینده به سمت رشد بازگردد.

بر اساس این گزارش، فروش آیفون در بازار مهم و بزرگ خود یعنی چین 8 درصد کاهش یافت.

تیم کوک، مدیرعامل اپل نیز طی اظهاراتی تلاش کرد تا به سرمایه گذاران در مورد وضعیت تجارت این شرکت در دومین اقتصاد بزرگ جهان اطمینان دهد و اشاره کرد که فروش آیفون در چین شاهد افزایش بوده است.

وی گفت: من دیدگاه خوبی نسبت به چین در دراز مدت دارم.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که رقابت اپل در بازار چین با رقبای محلی مانند هواوی تشدید شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل
  • ماجرای جنگ شهاب حسینی و پارسا پیروزفر مقابل جواد عزتی و الناز حبیبی
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی / فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
  • «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد
  • پیش‌بینی‌های ناامیدکننده فروش آیفون در چین
  • روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد