Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@18:40:05 GMT

فشار خون سلامت جامعه را تهدید می کند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۱۷۸۵

فشار خون سلامت جامعه را تهدید می کند

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج نظری شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع بسیج ملی کنترل فشار خون و ارائه گزارش عملکرد دانشگاه علوم پزشکی اهواز در سیلاب فروردین ماه سال جاری اظهار کرد: از زمان شروع سیلاب و علی رغم تعطیلات نوروزی، دانشگاه علوم پزشکی اهواز اقدامات خود را برای مقابله با سیلاب آغاز و همه مرخصی‌ها برای این امر لغو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در هر حادثه‌ای به دلیل ایجاد تغییرات زیست محیطی، سلامت و مسائل مرتبط با آن به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: کادر دانشگاه علوم پزشکی خوشبختانه توانستند در زمان لازم خدمات مورد نیاز را با سیل زدگان ارائه دهند.

نظری گفت: همکاران دانشگاه علوم پزشکی کارهایی را که برای جلوگیری از عوارض ناشی از سیل و تجمعاتی که در محیط‌های کوچک و اردوگاه‌های اسکان اضطراری صورت می‌گیرد و آلودگی‌هایی که در فضاها و محیط‌های مختلف ایجاد می‌شود را به گونه‌ای انجام دادند تا امروز بتوانیم بگوییم که خارج از نرم بیماری‌های جمعیتی بیماری نداشتیم و توانستیم با کمک مردم و مسئولان، بیماری را در سیلاب کنترل کنند.

نظری همچنین به موضوع گسترش فشار خون در جامعه اشاره کرد و گفت: فشار خون یکی از مشکلاتی است که سلامت جمعیت کشور ما را به شدت تهدید می‌کند و عوارض ناشی از فشار خون باعث شده تا سالانه مردم کشورمان دچار بیماری‌هایی شوند که در صورت درمان و رسیدگی به موقع بسیاری از این بیماری‌ها به وجود نمی آیند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: کنترل فشار خون بالا موجب صرفه جویی در اقتصاد سلامت و منابع مالی جامعه می‌شود.

نظری افزود: برخی عوامل ایجاد کننده فشار خون قابل شناسایی و پیشگیری است و رسانه در این زمینه می‌تواند کمک مؤثری داشته باشد.

وی اذعان کرد: پویش بهار همدلی پویشی است که توسط دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی شده اما دیگران هم می‌توانند به آن بپیوندند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: هدف از تشکیل این پویش جمع آوری مبالغ مالی و به کارگیری آن در بازسازی مناطق آسیب دیده از سیلاب است.

نظری در پایان اضافه کرد: مبالغی که توسط این پویش جمع آوری می‌شود با همکاری کمیته امداد امام خوزستان این مبالغ با مبالغ کمیته امداد تجمیع و برای بازسازی منازل مسکونی سیل زدگان استفاده می‌شود.

کد خبر 4620179

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اهواز فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۱۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم پیغان ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: روز دوم رقابت علمی کنکور در سال ۱۴۰۳، امروز جمعه (هفتم اردیبهشت ماه) با حضور داوطلبان گروه علوم تجربی در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

وی افزود: بیش از ۷۱ هزار شرکت کننده در استان خوزستان در نوبت اول شرکت داشتند که ۶۰ درصد دختر و ۴۰ درصد پسر بودند.

پیغان ادامه داد: شهرستان اهواز با ۲۰ هزار نفر بیشترین شرکت کننده در استان خوزستان و گروه علوم تجربی بیشترین داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری امسال را تشکیل دادند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: از تعداد ۲۰ هزار نفر شرکت کننده اهوازی، ۱۰ هزار نفر آزمون خود در دانشگاه شهید چمران باهم رقابت کردند.

وی گفت: دانشکده‌های علوم، کشاورزی، مهندسی، اقتصاد و علوم اجتماعی، ادبیات و علوم انسانی، علوم تربیتی و روان‌شناسی و الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز میزبان این داوطلبان بودند.

کد خبر 6089018

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • شرکت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور ۱۴۰۳
  • همایش پیاده روی در یاسوج