Web Analytics Made Easy - Statcounter

تربیت ۴۰ مربی قرآن، تألیف ۱۳۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس، ضرورت ساماندهی رودخانه چایلق شیروان و جمع آوری بیش از ۱۰۰جلد مصحف قرآن کریم برای ارسال به مناطق سیل زده از جمله تیترهای روز شنبه را شامل می شود.

حجت‌الاسلام محمد صالحی‌نیا، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد، گفت: دوره‌های تربیت مربی قرآن سه سال است که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان‌شمالی برگزار می‌شود و در این راستا طی سال گذشته، ۴۰ نفر در استان از آموزش‌های لازم در حوزه مربی گری قرآن بهره‌مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در دوره تربیت مربی قرآن با موضوعاتی همانند چرایی حفظ، روش حفظ، اصول کلاسداری حفظ، آشنایی با حفظ موضوعی، اصول عمومی کلاسداری، آداب و آفات حفظ، اصول کلاسداری کودک و احکام قرآنی آشنا شدند و ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی، علاقه‌مندان می‌توانند در کارگاه‌های تجوید، عمل به قرآن و کارگاه عملی تدریس شرکت کنند.

حجت‌الاسلام صالحی‌نیا افزود: آشنایی با روش‌های علمی و اصولی مربیگری حفظ قرآن، استفاده از اساتید باسابقه و متخصص حفظ قرآن، دریافت گواهینامه معتبر تربیت مربی حفظ قرآن از امتیازات شرکت در این دوره قرآنی است.

وی با بیان اینکه افرادی که در دوره‌‎‌ها مجاز شناخته می‌‎ شوند مجوز تدریس در کلاس‌های حفظ قرآن را دارند، یادآورشد: با توجه به آغاز این طرح از سال ۹۱ در خراسان‌شمالی تاکنون سازمان اوقاف در استان توانسته در این حوزه ۲۵۰ مربی قرآن تربیت کند.

 

 

 

جمع آوری بیش از ۱۰۰جلد مصحف قرآن کریم برای ارسال به مناطق سیل زده
مسئول امور فرهنگی دفتر آستان قدس خراسان شمالی، از جمع آوری بیش از ۱۰۰جلد مصحف قرآن کریم مازاد در منازل برای ارسال به مناطق سیل زده خبر داد.

سیدحسین مرتضوی، مسئول امور فرهنگی دفتر آستان قدس خراسان شمالی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد، گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان، خادمیاران کانون قرآنی دفتر آستان قدس خراسان شمالی بیش از ۱۰۰جلد قرآن مازاد در منازل را جمع آوری کرده اند که به مناطق سیل زده ارسال خواهد شد.

وی افزود: طرح جمع آوری قرآن های مازاد منازل همچنان تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

مرتضوی اظهارداشت: شناسایی و ایجاد بانک اطلاعاتی از جلسات قرآنی سطح استان به منظور استفاده از ظرفیت آستان قدس در خصوص آموزش مربیان این جلسات و حمایت از جلسات فعال استان از دیگر برنامه های پیش روی این نهاد است.

مسئول امور فرهنگی دفتر آستان قدس خراسان شمالی، از برگزاری دوره آموزش مربیان مهدالرضا (ع) برای ۲۵ نفر از متقاضیان در سطح استان جهت آموزش روخوانی قرآن ویژه فرزندان ۶ سال خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر مشغول ثبت نام برای برگزاری دومین دوره تربیت مربی مهدالرضا(ع) در استان هستیم.

مرتضوی بیان داشت: در حال حاضر ۱۴ مرکز مهدالرضا(ع) در سطح خراسان شمالی در حال فعالیت قرآنی ویژه نونهالان است.

 

 

 

مشاهده آثار سوختگی در برخی از باغات شیروان
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: آثار سوختن ناشی از یک نوع سم استفاده شده بر روی تعدادی از درختان سیب در دو روستای شیروان مشاهده شده است.

محمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: با مراجعه کشاورزان این شهرستان در اعتراض به نوع سم استفاده شده برای لکه سیاه سیب، بازدیدهایی توسط کارشناسان صورت گرفت که این موضوع دور از واقعیت نیست.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، با بیان اینکه تنها مرجع پاسخگویی به این موضوع فقط آزمایش است، گفت: نمونه گیری های انجام شده باید به آزمایشگاه های معتبر ارسال شود که پس از 20 روز جواب دریافت خواهد شد.

وی، گفت: فعلا به باغداران گفته شده در این زمینه با مدرک «سوزندگی نوع سم به کار رفته» به دادگستری شکایت کنند.

رضایی با اشاره به اینکه فعلا دلیل قطعی این موضوع مشخص نیست و نمی توان کسی را متهم کرد، افزود: روال اداری آن در حال انجام است تا نتایج کارشناسان اعلام شود ولی امکان دارد که این آثار سوء از بین برود و این سوزندگی فقط روی عملکرد درخت اثر بگذارد که در مرحله گل دهی بوده و برای امسال گل دهی آن دیگر انجام نمی شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هم اکنون تعدادی از باغداران این شهرستان برای لکه سیاه سیب از سه نوع سم استفاده کردند که یک نوع سم که تاریخ آن مربوط به سال گذشته است چنین مشکلی برای درختان ایجاد کرده است.

به گفته رضایی تاکنون دو روستای این شهرستان( کورکانلوی سفلی و برزو) که باغداران آن از این نوع سم استفاده کرده اند دچار این مشکل شده اند و قرار است در بازدیدهای کارشناسان تعداد روستاها و باغداران دچار این مشکل این تا چند روز آینده معرفی شوند

 

 

 

رودخانه چایلق شیروان نیاز مبرم به ساماندهی دارد
شهردار شیروان گفت: رودخانه چایلق شیروان نیاز مبرم به ساماندهی دارد زیرا در صورت ساماندهی نشدن، گذر جریان آب از این رودخانه طبیعی نخواهد بود.

شاهرخ شاهرخی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: بتازگی از محل مدیریت بحران، دو میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی رودخانه چایلق این شهر ابلاغ شده که این میزان اعتبار با توجه به اقدامات اولیه عمرانی انجام شده در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این رودخانه در دو فاز انجام می شود، گفت: در بازدید معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از رودخانه چایلق شیروان در هفته گذشته، ایشان قول مساعد برای تکمیل اجرای این طرح مهم شهری را دادند.

شاهرخی افزود: رودخانه چایلق شیروان در دو هکتار و در دو فاز معماری و فضای سبز اجرا می شود که برای ساماندهی این طرح عمرانی 15 میلیارد ریال اعتبار لازم است.

پیش از این معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفته بود: طرح ساماندهی حریم رودخانه چایلق شیروان با نگاهی 25 ساله تدوین و طراحی شده و مجوز اجرای آن صادر شده است.

رضا نعیمی با اشاره به رعایت تمامی اصول کارشناسی و مهندسی در طراحی و اجرای این طرح افزود: این پروژه به گونه ای طراحی شده که کاهش عرض رودخانه را با افزایش عمق آن جبران می کند تا فضای لازم برای عبور آب سیلاب از آن وجود داشته باشد.

 

 

 

تألیف ۱۳۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس
مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی از تألیف ۱۳۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در استان خبر داد.

حیدرعلی پورزاهد، مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد، گفت: تا کنون به همت این نهاد، 130 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در خراسان شمالی تألیف و به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 5 عنوان کتاب در سال 98 چاپ و رونمایی شده است، اضافه کرد: دو عنوان کتاب دیگر نیز در زمینه دفاع مقدس با نام "در امتداد شهدا" و "شهدای دشت" در آینده نزدیک چاپ و رونمایی خواهد شد.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی اظهارداشت: سالیانه به طور میانگین بین 10 کتاب در حوزه دفاع مقدس توسط این نهاد در استان چاپ می شود.

 

 

 

اختصاصی شبستان؛ 
سیلابی که از بی تدبیری مسئولان وارد خانه ها شد/ مسئولان همچنان وعده های توخالی می دهند
متاسفانه به علت جانمایی غیر اصولی در منطقه شهرک فرهنگیان و مسکن مهر شهر آشخانه در مکانی که قبلا سیل خیز بوده و عدم ایجاد کانال انحراف سیلاب به علت بی توجهی مسئولان وقت، شهروندان این منطقه از ورود سیلاب در امان نیستند.

خبرگزاری شبستان _مانه و سملقان؛ برای اینکه از وقوع سیلاب ها و معضلات در روستاها و شهر ها جلوگیری شود، سازه های کنترل جریان مانند سدها، سیل بندها، کانال های انتقال سیلاب به نحوی باید ساخته و طراحی شود تا برای مردم و شهروندان مشکلاتی را بوجود نیاورد. متاسفانه به علت جانمایی غیر اصولی در منطقه شهرک فرهنگیان و مسکن مهر در مکانی که قبلا سیل خیز بوده و عدم ایجاد کانال انحراف سیلاب برای این منطقه که به علت بی توجهی مسئولان وقت شهر آشخانه صورت گرفته؛ در فصل بهار با بارش باران های شدیدی که در شهرستان مانه و سملقان رخ می دهد، شهروندان این منطقه از ورود سیلاب در امان نیستند.

یکی از شهروندان مسکن مهر ۱۲ با بیان اینکه بارش باران در چند شب گذشته باعث خسارت های زیادی به مردم این منطقه شد، افزود: ساعت دو بامداد بود در حالی که تعداد زیادی از شهروندان خواب بودند سیلاب داخل خانه هایی که همکف بودند وارد شد و ترس و وحشت از اینکه راه فراری نداشتیم و از همه کوچه و خیابان ها سیل به داخل خانه ها وارد می شد، همه وجودم را فرا گرفت.

محمد شرافتی، اظهارداشت: فرزندانم خواب بودند اول فکر کردیم زلزله رخ داده و دیوار حیاط ریخته ولی بعد از چند ثانیه با شدت فراوان سیل وارد خانه شد به طوری که یک مترو نیم ارتفاع خانه را گرفته بود.

وی ادامه داد: تمام لوازم منزلمان را سیل یا آسیب زد و یا با خود برد و هرآنچه که در مدت ۴۰ سال با زحمت و مشقت ساخته بودیم را یک شبه در چند دقیقه از دست دادیم.

یکی از زوجینی که تازه ازدواج کرده بودند، می گوید: کمتر از یکسال است که با همسرم به خانه خودمان آمده ایم و در این منطقه خانه ای را اجاره کردیم که متاسفانه سیل چند شب گذشته وارد خانه شد و دیوار پذیرایی فروریخت و تمام لوازم زندگیمان را سیل با خودش برد.

...

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان خراسان جنوبي قرآن کریم قرآن خبرگزاری شبستان آمریکا سبک زندگی اسلامی شیراز سوره مهر سیلاب مانه و سملقان رودخانه چایلق دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۱۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد

حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی، متولی شرعی حرم امام حسین (علیه السلام) و نماینده حضرت آیت الله سیستانی در جریان استقبال هیئتی از کارشناسان، داوران بین المللی و علاقمندان به امور قرآنی از داخل و خارج عراق که در چهارمین دوره ملی آموزش داوران قرآنی که توسط دارالقرآن الکریم آستان مقدس حسینی برگزار شد، شرکت کرده بودند، گفت: توجه به دانش آموزان و دانشجویان و تربیت شخصیت قرآنی آنان را از طریق توجه به دوره ها و حفظ، امری ضروری است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در این دیدار گفت: فعالیت‌هایی که موجب پرورش و مراقبت از این پتانسیل ها می‌شود، بسیار حائز اهمیت است، زیرا علاقه زیادی به داوری و ارزشیابی قرائت قرآن کریم وجود دارد. اکنون این دوره ها برگزار شده است تا ما تعداد کافی داور داشته باشیم که از طریق آنها بتوانیم این قرائت ها و سایر امور را در همه استان ها یا حتی خارج از عراق سامان بخشیم.

وی ادامه داد: همچنین یکی از اهداف بی نیازی در داور است به گونه ای که نه تنها در مناطق وابسته به اهل بیت (علیهم السلام) بلکه در هر مکان در مسابقات بین المللی شرکت کرده و برتری خود را به نمایش بگذارند.

متولی شرعی حرم امام حسین بیان داشت: هدف دیگر این است فعالانی در عرصه قرآن کریم باشند که آن را به درستی درک کنند و دغدغه، توجه، اراده و عزم را برای کار روی این مطالب مهم داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید به موضوع تفسیر و چگونگی شکل گیری شخصیت قرآنی و این جنبه ها نیز توجه داشته باشند، به ویژه در مورد دانش‌آموزان از ابتدایی تا مقطع متوسطه و دانشگاه که از مهمترین اقشار جامعه محسوب می شوند، تمرکز داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین کربلایی تصریح کرد: بله، ما باید به همه اقشار جامعه توجه داشته باشیم، اما دانشجویان در آینده جایگاه های مهمی را به خود اختصاص خواهند داد، بنابراین امیدوارم از طریق دوره های قرآنی و حفظ قرآن، توجه و اهتمام ویژه ای به دانشجویان و دانش آموزان شود.

شایان ذکر است که دارالقرآن الکریم وابسته به دبیرخانه آستان مقدس حسینی با هدف گسترش علوم قرآنی در بین جامعه در داخل و خارج از کشور عراق، فعالیت ها و اقدامات متنوعی را در داخل و خارج از حرم مطهر حسینی انجام می دهد و به فارغ التحصیلی قاریان قرآن کریم و برگزاری فعالیت های داخلی و بین المللی بسیار، توجه ویژه ای دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • نمایندگان خراسان شمالی در اردوی استعدادیابی بسکتبال حضور دارند
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها