Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@12:12:33 GMT

150 رشته قنات تيران و کرون احيا شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۲۳۳۶

150 رشته قنات تيران و کرون احيا شد

خبرگزاري آريا - اصفهان- ايرنا- مدير جهاد کشاورزي تيران و کرون گفت: با افزايش بارش ها در سال آبي جاري 150 رشته قنات اين شهرستان احيا شده است.

محسن حاج عابدي روز يکشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: با توجه به خشکسالي در سال هاي گذشته ميزان آب دهي قنوات تيران و کرون کاهش و يا خشک شده بودند که بارش هاي امسال اين منابع آبي را احيا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد : ميزان دبي آب قنوان اين شهرستان در زمان حاضر رشد 2 برابري نسبت به گذشته داشته که اين جريان به انجام فعاليت هاي کشاورزي منجر شده است.
مدير جهاد کشاورزي تيران و کرون با اشاره به اين که کمبود آب موجب خشکي بيش از سه هزار هکتار از اراضي باغي و زراعي اين شهرستان شد، تصريح کرد: رفع چالش آب موج احيا اين اراضي کشاورزي شده و اکنون کشاورزان نسبت به کشت محصولات اقدام کرده اند.
وي اضافه کرد: افزايش حجم آبي دهي چشمه مرغاب به افزايش حجم آب سد شهيد منتظري روستاي خميران اين شهرستان منجر شد و هفت ميليون مترمکعب آب در اين سد جمع آوري شده که سرريز اين سد و بخشي از آب چشمه مرغاب در رودخانه هاي فصلي جاري شده است.
وي مديريت منابع آب را مهم بيان کرد و گفت: منابع آبي امسال بايد به خوبي مديريت و فرصتي براي توسعه کشاورزي و فعاليت هاي باغباني باشد.
تيران و کرون داراي 21 هزار هکتار اراضي کشاورزي است که آب مورد نياز آن از چشمه مرغاب و ساير چشمه هاي آبي فصلي تامين مي شود.
در سال زراعي 97-98 430 ميلي متر بارندگي در اين شهرستان انجام شده که در 40 سال گذشته بي سابقه بوده است.
7131/6026/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۲۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع

علیرضا نقوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عبور هزار کیلومتر قنات از زیر شهر یزد از اتصال فاضلاب خانه های محدوده به قنات انتقاد کرد و افزود: برخی از مقنی ها برای سود بیشتر درصدد اتصال فاضلاب منزل به قنات هستند که هم جرم است و هم مشکلات فراوانی را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه این مساله سبب نشت فاضلاب می‌شود که در روزهای اخیر شاهد ایجاد حفره‌ای به عمق هشت متر بودیم که با تلاش ۲۴ ساعته کارکنان شهرداری برطرف شد، اظهار کرد: همچنین برای چاه‌های دفع فاضلاب باید در داخل همان مکان و نه در داخل کوچه انجام شود.

کد خبر 6092287

دیگر خبرها

  • احیا و مرمت قنات مدوئیه
  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • چشم نوازی چشمه غربالبیز در دل طبیعت شهر مهریز + فیلم
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع