Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:52:47 GMT

تحلیلگر آمریکایی: اخراج بولتون از کاخ سفید بعید نیست

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۲۳۷۰

تحلیلگر آمریکایی: اخراج بولتون از کاخ سفید بعید نیست

نیویورک - ایرنا - نویسنده و روزنامه نگار مستقل آمریکایی گفت: 'جان بولتون' به دلیل اشتباهات مکرر مورد خشم رییس جمهوری آمریکا قرار گرفته و بعید نیست 'دونالد تر امپ' این معمار تحریم های ضدایرانی را از کاخ سفید اخراج کند.

'دانیال لزار' روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: شکاف در داخل دولت ترامپ بر سر ایران رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ از اوایل سال ٢٠٠٠ میلادی بدنبال تغییر نظام ایران بوده و دیدگاهی بسیار خطرناک دارد اما ترامپ معروف است که همیشه به دنبال انزواگرایی بوده است.
وی ادامه داد: به این ترتیب تنشی میان این دو وجود دارد اما ترامپ احساس می کند که به بولتون برای رویارویی با دموکرات ها نیاز دارد. بولتون همچنین رابطه نزدیکی با اسراییل دارد. به همین خاطر، جایگاه بولتون در کاخ سفید برجسته شد.

** همه شکست های بولتون
نویسنده کتاب 'جنگ های غیرعلنی آمریکا' تصریح کرد: در روزهای گذشته، ترامپ از بولتون ناخرسند شده است. این ناراحتی که بر سر ایران شروع شده پس از دیگر ناکامی های بولتون بوده است.
لزار خاطرنشان کرد: بولتون سیاست دولت ترامپ علیه حکومت ونزوئلا را کاملا خراب کرده است. او می خواست 'نیکلاس مادورو' رییس جمهوری ونوزئلا را با کودتا سرنگون کند که نتوانست. اکنون هیچ کسی حاضر به پشتیبانی از سیاست بولتون علیه مادورو نیست.
وی به ناکامی کاخ سفید در خصوص کره شمالی و برنامه هسته ای نظامی پیونگ یانگ اشاره کرد و افزود: بولتون می خواست مذاکرات سران دو کشور را به هم بزند که نتوانست. وی خود را مضحکه ساخته و جالب این است که ترامپ می داند که بولتون تلاش دارد او را به جنگ سوق دهد.
این کارشناس روابط بین المللی تاکید کرد: ترامپ پیوسته با درگیری نظامی مخالف بوده و از این رو معتقدم اختلاف بین او و بولتون بالا گرفته است. هر چند منکر احتمال نادرستی اخبار پیرامون این اختلاف ها و تداوم تهدید و خطر جنگ نیستم.

** مخالفت مردم آمریکا با جنگ
نویسنده کتاب 'کودتای مخملی' با اشاره به مخالفت بسیاری از مردم آمریکا از جمله طرفداران ترامپ با جنگ افروزی در خاورمیانه گفت: بسیاری از مردم، مخالف جنگ دیگری در خاورمیانه، به خصوص با ایران هستند. ایران، کشوری ٨٠ میلیونی است که فقط یک عده از نئومحافظه کارهای دیوانه خواستار جنگ با آن هستند.
وی افزود: این جنگ مناطق بزرگی از خاورمیانه را متاثر خواهد کرد و بطور قطع ترامپ می داند که هزینه ماجراجویی نظامی علیه ایران بسیار سنگین خواهد بود.

** احتمال برکناری بولتون
ایرنا پرسید با آشکار شدن این واقعیت که کارزار فشار حداکثری جواب نمی دهد، سرنوشت جان بولتون در کاخ سفید چه خواهد شد؟
لزار پاسخ داد: برکناری وی دور از انتظار نیست. بولتون نه تنها درباره ایران بد ظاهر شده است، بلکه در خصوص پرونده های دیگری چون ونزوئلا ناکام مانده است. بر خلاف پیش بینی ها، ایران از برجام خارج نشد و نفوذ آن در منطقه تداوم یافته است.
نویسنده کتاب 'جمهوری در انجماد' درباره جنجال تازه دولت آمریکا علیه ایران هم گفت: هشدار دولت آمریکا بر اساس تصاویری از قایق های ایرانی است که به موشک تجهیز شده اند. اما منابع اطلاعاتی که این عکس ها را ارئه کرده اند، سئوال برانگیزند به خصوص که می تواند با هدف زمینه سازی برای درگیری نظامی با ایران درز داده شده باشد.
این روزنامه نگار با اشاره به اختلاف نظر انگلیس و آمریکا درباره به اصطلاح تهدیدهای ایران در عراق گفت: متحدان اروپایی ایالات متحده نیز این ادعاهای اطلاعاتی بی پایه و اساس را نپذیرفته اند.
اروپام ** م.ع * 1429 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ترامپ ايران بولتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۲۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران

یک روزنامه کویتی مدعی شد:«آمریکا در یک جلسه غیرمستقیم از ایران خواسته است از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع بین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»

روزنامه الجریده کویت در ادامه آورده است: «طرف آمریکایی همچنین از ایران خواسته است به توافق سابق هسته ای بازگردد به گونه ای که براساس آن، تهران غنی سازی اورانیوم را در محدوده ۳.۶۷ درصد نگه دارد و آمریکا نیز تحریم های ایران را لغو کند.»

براساس ادعای این روزنامه، «طرف آمریکایی از تهران خواسته است بر متحدانش در منطقه به منظور توقف حملات در دریای سرخ فشار بیاورد، از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع ین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»

به نقل از شفقنا در ادامه مطلب این روزنامه آمده است: «طرف آمریکایی به صورت غیرمستقیم از ایران خواسته است قبل از هرگونه توافقی بین طرفین، به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از تاسیسات هسته ای اش اجازه دهد.»

بنابر نوشته الجریده، «ایران نیز به طرف آمریکایی رسانده است که کاهش هرگونه تنش در منطقه مستلزم توقف حمایت های نامحدود آمریکا از اسرائیل و اتخاذ اقداماتی برای مهار تل آویو است.»

الجریده همچنین نوشت: «ایرانی ها از توافق برای توقف جنگ در غزه و هرگونه توافقی که مورد موافقت فلسطینی ها باشد، حمایت می کند و در مورد جنوب لبنان هم به همین شکل است. ایران به آمریکا هشدار داده است که اگر اسرائیل بخواهد به جنوب لبنان حمله کند، ایران بیکار نخواهد نشست و برای شکست حمله اسرائیل هرکاری خواهد کرد. در مورد بازرسی از تاسیسات هسته ای نیز ایران به طرف آمریکایی رسانده است که گزارش های دقیقی به آژانس در خصوص تاسیسات هسته ای ارائه کرده است.»

دیگر خبرها

  • ایران آمادگی بورس تحصیلی دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا را دارد
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • درب دانشگاه‌های ایران به روی دانشجویان معترض آمریکایی باز شد
  • ویدیو/ تحلیلگر عرب: بیداری جوانان آمریکایی شوک بزرگی برای دولت واشنگتن بود