Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن اسدی لاری، گفت: در این نشست موضوعات اولویت دار بهداشتی در جهان در قالب اسناد مطرح و مورد بررسی اعضا قرار خواهد گرفت و کشورهای عضو این سازمان، پیرامون هر سند اعلام نظر خواهند کرد.

وی با اشاره به سخنرانی وزیر بهداشت در ۶ پنل مجمع، خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت در نشست جانبی مراقبت‌های اولیه سلامت به سمت پوشش همگانی سلامت، اهداف توسعه پایدار، دوازدهمین نشست وزرای بهداشت کشورهای جنبش عدم متعهد و همچنین کشورهای مدیترانه شرفی سخنرانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت، ادامه داد: وزیر بهداشت در حاشیه مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت با وزرای بهداشت کشورهای مختلف و رئیس سازمان جهانی بهداشت در زمینه ارتقای همکاری‌ها و همچنین برگزاری هرچه بهتر اجلاس وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی در تهران، دیدار و گفتگو می‌کند.

اسدی لاری خاطرنشان کرد: در این نشست در خصوص اسنادی از جمله آمادگی، مراقبت و پاسخگویی، ویروس فلج اطفال، اجرای دستور کار اهداف توسعه پایدار، پوشش همگانی سلامت، محیط زیست و تغییرات آب و هوایی، دسترسی به واکسن‌ها و داروها، پیگیری نشست بلندپایه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص موضوعات مربوط به سلامت (از جمله مقاومت میکروبی، پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر، پایان بخشیدن به سل)، سازوکار کشورهای عضو در خصوص داروها و محصولات پزشکی تقلبی، منابع انسانی برای سلامت، ارتقای سلامت جمعیت مهاجران و پناهندگان، ایمنی بیماران و همچنین ریشه کنی آبله مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

هفتاد و دومین اجلاس جهانی سالیانه سازمان جهانی بهداشت از ۳۰ اردیبهشت تا ۷ خرداد ۹۸ در ژنو برگزار می‌شود.

کد خبر 4620302 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت بهداشت مجمع جهانی سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۲۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست

به گزارش قدس خراسان، حسن عبدالله‌زاده با بیان اینکه در راستای افزایش دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، اتمام طرح‌های بهداشتی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این طرح‌های بهره‌برداری شده شامل هفت خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت، سه مرکز خدمات جامع سلامت و یک ستاد شبکه در شهرستان خواف است.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۷۳ طرح بهداشتی دیگر نیز در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار، ۴۳ پروژه دیگر در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: پروژه‌های بهداشتی با همکاری این دانشگاه و فرمانداری ساخته خواهد شد تا عموم مردم دسترسی خوبی به خدمات حوزه بهداشت و درمان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین/ محکومیت جنایات اسرائیل در غزه