Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان‌رضوی، بخشی از مشکلات اقتصادی امروز جامعه را محصول نظام اداری دانست و گفت: باید موج فرهنگی در حوزه اقتصاد مقاومتی و فرهنگ دینی اقتصادی را از خراسان آغاز کنیم.

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم‌حسینی که به منظور افتتاح و بهره برداری از دو پروژه در بخش کشاورزی و گردشگری به کاشمر سفر کرده بود، در جمع مدیران دستگاه های اداری و کارآفرینان این شهرستان اظهار کرد: امروز در شرایط ویژه ای قرار گرفته ایم، به طوری که باید برای استقلال، آزادی و تصمیمات مستقلانه ای هزینه بدهیم و برای این مهم مجبوریم استقامت و مقاومت به خرج دهیم و این هزینه ها را تحمل کنیم، البته ثمره این استقلال بیش از هزینه هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه عزت جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه به گونه ای است که بسیاری از کشورها وابستگی خودشان را به صورت علنی مطرح می کنند و این به برکت خون شهدا و افرادی است که برای عزت و سربلندی کشور و نظام فداکاری کردند، ابراز کرد: امروز کسی که بتواند شغلی ایجاد کند، حقوق بدهد و هزینه را اداره کند در حقیقت یک بار بزرگی از دوش  دولت برداشته است.

وی با بیان اینکه دولت ها اساسا مسئولیت زمینه ایجاد اشتغال را دارند، افزود: ما به عنوان کارگزان حکومتی زمینه را برای فعالان اقتصادی فراهم می کنیم تا آنها بتوانند شغل پایدار را در مناطق ایجاد کنند.

رزم‌حسینی با تأکید بر اینکه منکر مشکلات این حوزه نیستیم، بیان کرد: بخشی از این مشکلات محصول نظام اداری ماست، به طوری که خیلی از دولت ها می خواستند و می خواهند که این نظام اداری را از کهنگی و مدل قدیمی ۱۰۰ ساله، به مدلی جدید و نوآور تبدیل کنند اما موفق نشدند.

وی با اشاره به اینکه شاید مجبور باشیم در کنار دولت دیوان سالار، نهادهایی ایجاد کنیم تا این نهادها در دراز مدت نقش دولت را بازی کنند اظهار کرد: یکی از این نهادها که می تواند نقش مهم و اثرگذاری ایفا کند، نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی است.

استاندار خراسان‌رضوی به ایجاد معین های اقتصادی در شهرستان های مختلف استان اشاره کرد و یادآور شد: معین های اقتصاد مقاومتی در واقع کسانی هستند که فرمان و رسالت توسعه را در منطقه برعهده می گیرند تا زمینه پیشرفت را فراهم کنند، اینها افرادی کارآفرین و توسعه یافته هستند که بهتر از کسانی که درشبکه دولت فعالیت می کنند می توانند اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مردم ایران به ویژه مردم خراسان از قابلیت هایی ویژه ای برخوردار هستند، بیان کرد: هر فردی، حتی فقیر پول دارد، بنابر این افرادی باید باشند تا این پول های خرد را تبدیل به پول های بزرگ کنند، بنابر معین های اقتصادی که در شهرستان ها راه اندازی و فعال می شوند به خوبی می توانند این نقش را ایفا کنند و از این طریق برای مردم شغل ایجاد کنند.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه اگر به درستی و به واقع فرهنگ دینی تبلیغ می شد، انجام این چنین اموری  ارزشمند و جهاد بود، گفت: تک تک افرادی که در این حوزه وارد می شوند و در آینده کارآفرین خواهند شد مجاهد و مورد تکریم نظام و جامعه هستند.

وی با ابراز تأسف از اینکه اکثر مردم ناسپاس هستند، افزود: داشتن چنین سرزمینی با نعمت های فراوان نظیر  آب و هوا، خاک و همین بارندگی که امسال آمد و سر زمین خشکسال ۴۰ ساله ایران را که همواره دغدغه داشتیم که بحران آب داریم و تابستان را چگونه سپری کنیم و آمار بیماری ها افزایش یافته است، این نعمت های خدادای میلیارد میلیارد ارزش ریالی برای کشور داشت، اما متأسفانه تعداد کمی سپاسگذاری کردند.

استاندار خراسان‌رضوی یادآور شد: در شبکه های مجازی دست به تهمت زدند و اگر مسؤولی برای نجات مردم سیل زده، وارد آب و گل و لای می شد، اعلام می کردند که این فرد نمایش بازی می کند و اگر هم مسؤولی به این مناطق نمی رفت می گفتند که برای سرکشی نیامدند.

وی با بیان اینکه جامعه ای که ناسپاس باشد خداوند نعمت هایش را از آن می گیرد، ابراز کرد: ضروری است در این حوزه یک نهضت راه بیفتد و خراسان که دارای جایگاه ویژه ای است می تواند پیشگام این نهضت فرهنگ سازی و منشأ تحولات فرهنگی باشد.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه باید موج فرهنگی در حوزه اقتصاد مقاومتی و فرهنگ دینی اقتصادی از خراسان شروع شود، تأکید کرد: قطعا با برنامه ریزی و همراهی همه بخش ها می توانیم در خراسان یک تحول عظیم در حوزه اقتصاد مقاومتی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: هر کسی وفادار به جمهوری اسلامی، کشور، انقلاب است در واقع زیر پرچم ولایت است بنابر این ولایتمداری تنها به یک گروه خاصی نیست و این ظلم به ولایت است که فکر کنیم یک گروه خاصی زیر این پرچم قرار دارند.

استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه اگر همه با هم باشیم می توانیم این نهضت را راه بیاندازیم و برای ساختن جامعه ای متمکن و متدین قدم برداریم، اظهار کرد:  اسلام دین تکامل و جامع است و تک بعدی و افراط و تفریط در آن جایی ندارد، بنابر این با ایجاد موج فرهنگی همانند دوران دفاع مقدس که جوانان ما با ایمان و با اراده آهنین بدون هیچ چشم داشتی هشت سال در مقابل دشمن مقاومت کردند می توانیم در حوزه اقتصاد مقاومتی به دستاوردهای خوبی دست یابیم.

وی با ابراز خرسندی از اولین حضورش در کاشمر تأکید کرد: به زودی در قالب برنامه اقتصاد مقاومتی با حضور ضلع های مثلث اقتصادی فرهنگی به کاشمر سفر خواهم کرد تا در حوزه اقتصاد مقاومتی شاهد آغاز گام های جدیدی باشیم.

رزم‌حسینی با تقدیر از مدیریت مجموعه مجتمع کشت و صنعت پیشرو صالح کاشمر که با راه اندازی و فعال سازی واحدهای مختلف تولیدی در بخش خوراک دام و طیور، پرورش مرغ مادر و تخم گذار و کشاورزی قدم های بلندی در رونق تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه برداشته، گفت: این مجموعه یک کار  ماندگار، ارزشمند و یک صدقه جاریه است که با فعالیت های چشمگیر به یکی از واحدهای نمونه ارزش افزوده در استا و کشور تبدیل شده است.

گفتنی است استاندار خراسان رضوی در بدو ورود به کاشمر با حضور در گلزار شهدای مدفون شده در زیارتگاه شهید آیت الله سید حسن مدرس با نثار فاتحه و اهدای شاخه های گل ادای احترام کرد. علیرضا رزم‌حسینی با حضور در مرقد بزرگمرد عرصه دین و سیاست شهید آیت الله سید حسن مدرس به مقام این عالم شهید ادای احترام کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استاندار خراسان رضوی شهرستان کاشمر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۲۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد

 ملک رئیسی دستیار فرماندار در امر مردمی سازی در شورای مردمی سازی فرمانداری سرباز  سخنان خود را با  فرمایشات مقام معظم رهبری شروع کردند و گفتند اگر ما بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، بایستی اقتصاد را مردمی کنیم، باید پای مردم را به عرصه‌ی تولید به نحو محسوسی باز کنیم، موانع حضور مردم را برطرف کنیم. در بخش مردمی ظرفیّتهای بزرگی وجود دارد که ... بایستی فعّال بشود، باید از آنها به نفع کشور و به نفع مردم استفاده بشود.

ملکرئیسی  گفت: جلسات شورای مردمی با دستور کار تبیین شعار سال و بررسی مسائل و مشکلات آب شرب شهرستان می باشد.

وی افزود: با عنایت به اینکه نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری سال« جهش تولید با مشارکت مردم» نشان از آن دارد که اقتصاد کشور بیمار است و انتخاب شعارهایی با موضوع تولید و اقتصاد در ۱۶ سال گذشته مهر تاییدی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی امسال که ضعف اساسی کشور را در حوزه اقتصادی دانستند.

دستیار فرماندار شهرستان سرباز در امر مردمی سازی عنوان کرد طبق گفته مقام معظم رهبری تنها راه برون رفت از مشکلات و نجات کشور  رونق تولید و اقتصاد می باشد و تنها نسخه شفابخش اقتصاد بیمارگونه کشور، تغییر و تحول اساسی و  ورود انقلاب جهادی در اقتصاد می باشد.

ملک رئیسی در ادامه اشاره به مشکلات، معضلات و مطالبه ی مردم شهرستان سرباز  بیان کردند اگر  در دو حوزه  آب شرب بهداشتی و کشاورزی  بصورت برنامه ریزی اصولی و هدفمند  ورود کنیم و مشکلات این دو حوزه را با مشارکت مردم و دولت بصورت جهادی مرتفع کنیم  بار سنگینی از دوش ملت و دولت برداشته می شود و رضایت عمومی مردم در شهرستان بیشتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حوزه کشاورزی باید برنامه ریزی درستی جهت برند نمودن محصولات انحصاری شهرستان و فرآوری محصولات کشاورزی بخصوص خرمای شهرستان و بهبود اقتصاد کشاورزان  می تواند نقطه عطفی در تحقق شعار سال در شهرستان باشد.

اربابی معاون فرماندار ضمن تشکر از نگاه امیدبخش دستیار مردمی در حوزه های مختلف، مدیران و مسئولان ادارات و سازمان ها و خیرین شهرستان را در تحقق اهداف کلان شهرستان تشویق نمود و بحث کشاورزی را از مهمترین و بهترین پتانسیل های مردم شهرستان دانست و در برنامه ریزی جهت رفع مشکلات این حوزه نیز تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری