Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر نفت می‌فروشیم و نمی‌گذاریم که رویای آمریکا و هم پیمانانش به واقعیت بپیوندد. آفتاب‌‌نیوز : علی ادیانی درباره فروش ۱۳۰تن نفت ایران به چین که روز جمعه تحویل این کشور شد، گفت: درست است که این روزها تحریم‌های بیشتری بر کشور ما اعمال شده است و آمریکا سعی می‌کند موانع و مشکلاتی را بر سر راه فروش نفت ما قرار دهد، اما از طرق‌ مختلفی نفت‌مان را به فروش خواهیم رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آفتاب‏‎نیوز؛ این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به هیچ عنوان نمی‌گذاریم آمریکا و هم‌فکرانش به مقاصد خودشان که همان صفر کردن فروش نفت ایران است، برسند و رویاهایشان به واقعیت بپیوندد. وی خاطرنشان کرد: راه متعددی را برای فروش نفت می‌دانیم و تجربه هم در این زمینه داریم . نماینده مردم قائمشهر تاکید کرد: درحال حاضر نفت می‌فروشیم و راه‌های دور زدن تحریم‌ها را همبه خوبی می‌دانیم. این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برعکس کسانی که فکر می‌کنند نمی‌توانیم نفت بفروشیم ما نفت‌مان را به فروش می‌رسانیم درست که تحریم‌ها فشار آورده است اما آن طور که مد نظرشان بود فروش ما صفر نشد و ادامه دارد. وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه این روزها مطرح می‌شود باتوجه به تحریم‌ها قرار است به جای ارز حاصل از فروش نفت کالاهایی را وارد کشور کنیم آیا بهتر نیست این کالاها غیر از آن چیزی باشد که در داخل تولید می‌شوند، گفت: در قبال فروش نفت ما باید ارز دریافت کنیم که باتوجه به شرایط کشور مشکلاتی وجود دارد. در مواقعی که انتقال ارز ما با مشکل برخورد می‌کند و یا امکانش نیست که پول  حاصل از فروش نفت را وارد کشور کنیم می‌توانیم کالاهایی را که نیاز داریم انتخاب و به جای ارز، وارد کشور کنیم. ادیانی خاطرنشان کرد: مگر همین هند و چین که خریدار نفت ما هستند فقط چای و برنج دارند؟ این کشورها که توسعه یافته‌اند و صعنت بسیار قدرتمندی هم دارند می‌توانیم هر چیزی که مد نظرمان است را از آنجا وارد کنیم.
منبع: ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نفت ایران تحریم های ایران تحریم نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۲۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید عادلی، رایزن بازرگانی ایران در چین امروز در همایش معرفی فرصت‌های حضور در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین که در حاشیه ایران اکسپو برگزار شد، اظهار کرد: باید موقعیت بازار چین را بشناسیم، کالاهای مورد نیاز چینی‌ها را بررسی و بعد اقدام به صادرات کالا کنیم. چینی‌ها به دنبال کالاهای باکیفیت هستند و توجه به این موضوع موجب رونق صادرات به این کشور می‌شود.

رایزن بازرگانی ایران در چین افزود: چین در ۴۰ سال گذشته تولید ناخالص داخلی خود را ۳۶ برابر افزایش داده است. چینی‌ها با سیاست درهای باز، به رشد خوبی در تجارت رسیده‌اند؛ به طوری که چین در ۲۰۲۳ رتبه اول صادرات جهان و رتبه پنجم خدمات را کسب کرده است.

به گفته وی، روسیه و چین رکورد ۲۴۰ میلیارد دلار در کل تجارت را داشته‌اند. عمده محصولات وارداتی چین کشاورزی، نفتی، دارویی و عمده محصولات صادراتی آن محصولات مکانیکی و الکتریکی است.

عادلی با بیان اینکه کل صادرات غیرنفتی تصریح کرد: ایران سال گذشته ۴۹ میلیارد دلار بوده که ۱۴ میلیارد دلار صادرات به چین انجام شده و ۱۸ میلیارد دلار هم واردات از این کشور بوده است، بنابراین چین اولین کشور مقصد صادراتی ایران و رتبه بعد صادرات کشور ما متعلق به عراق است. چین یک بازار واحد و یکپارچه نیست و مجموعه‌ای از بازارها با ویژگی‌های جمعیتی مختلف است.

کد خبر 6094263 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند
  • هجوم برای خرید طلا/ چقدر طلا فروش رفت؟
  • فروش ۳ تن طلا در ۲۲ حراج/امروز چقدر شمش فروش رفت؟+قیمت
  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود