Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@13:53:48 GMT

ظرفیت معادن گلپایگان تکمیل است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۲۹۱۸

ظرفیت معادن گلپایگان تکمیل است

گلپایگان- فرماندار گلپایگان با اشاره به فعالیت ۱۴ معدن در این شهرستان، گفت: گلپایگان در بخش معدن ظرفیتی بیشتر از این ندارد و به منظور جلوگیری از تخریب محیط‌زیست و از بین رفتن منابع طبیعی گلپایگان باید از صدور مجوز جدید معدن خودداری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسین یارمحمدیان در جلسه شورای سرمایه گذاری این شهرستان با بیان اینکه گلپایگان با ۱۱۰ هزار نفر جمعیت، شش دانشگاه و دو سد که منبع تأمین آب شرب و کشاورزی است، اظهار کرد: کارخانه بازیافت گلپایگان توسط شهرداری‌های گلپایگان، خوانسار، گوگد و گلشهر با پنج میلیارد تومان سرمایه‌گذاری احداث شده است، اما این کارخانه برای بهره‌برداری به هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۴۵۰ میلیمتر باران در این شهرستان بارید که نسبت به سال گذشته ۸۰۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: با توجه به بارش‌های بهاری با تشکیل جلسه مدیریت بحران از بروز سیل در شهرستان جلوگیری شد.

فرماندار گلپایگان با اشاره به برگزاری "جشنواره کباب" در گلپایگان، افزود: پس از برگزاری این جشنواره، فروش کباب در شهرستان هفت درصد افزایش پیدا کرده است در حالی که در یک سال گذشته تعداد مراکز بوم گردی از شش مرکز به ۱۵ مرکز افزایش یافته است.

یارمحمدیان خاطرنشان کرد: در پی اعتصابات رانندگان کامیون، اقداماتی انجام شد و تعداد کامیون‌های حمل بار از ۸۰ به ۱۵۰ دستگاه افزایش یافت و همچنین ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه کارخانه پگاه در دو فاز جذب شده است که با بهره‌برداری آن ۷۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در این شهرستان ۱۳۴ واحد صنعتی، ۱۴ معدن و ۴۷۰۰ واحد صنفی فعال هستند، افزود: این شهرستان در بخش معدن، ظرفیتی بیشتر از این ندارد و به منظور جلوگیری از تخریب محیط‌زیست و از بین رفتن منابع طبیعی گلپایگان باید از صدور مجوز جدید معدن خودداری شود.

فرماندار گلپایگان گفت: احداث پالایشگاه تبدیل گاز به سوخت مایع "جی‌تی‌ال" و منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان نیازمند زمین است و از منابع طبیعی خواستار واگذاری زمین مورد نیاز برای احداث این واحدها هستیم.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بوم گردی صنعت فرماندار گلپایگان کباب گلپایگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۲۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از آغاز عملیات لوله گذاری داکتیل قطر ۵۰۰ میلیمتر در خروجی مخزن جهان نما جهت اتصال به زون p فردیس خبر داد و گفت: تحقق این مهم به صورت مستقیم در بهبود آبرسانی به شهروندان فردیس به ویژه در محدوده شهرک وحدت، منظریه، انبار نفت و رزکان نو با افزایش ظرفیت تولید آب در تابستان سال جاری اثربخش خواهد بود.

وی بیان کرد: اجرای خط انتقال آب از مخزن منطقه جهان نما به فردیس به طول ۵۴۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تا خرداد سال جاری به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب البرز ادامه داد: اصلاح، توسعه و بهبود زیرساخت‌های فنی و مهندسی به منظور مدیریت منابع آب و دفع بهداشتی فاضلاب در اولویت اقدامات مجموعه در راستای گذر هرچه بهتر از تابستان و ایجاد شرایط مطلوب برای شهروندان قرار گرفته است.

کد خبر 6094832

دیگر خبرها

  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
  • اکتشاف ۴ ماده معدنی ارزشمند در خوسف
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • میامی نیازمند ایجاد کارخانه‌های فرآوری/ مسئولان به فکر باشند
  • سخنگوی دولت: مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی