Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@15:57:44 GMT

متولی امر فرهنگ! این راهش نیست...

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۳۱۰۹

متولی امر فرهنگ! این راهش نیست...

روزنامه باختر چاپ کرمانشاه در شماره 2885 روز یکشنبه 29 اردیبهشت 98 مطلبی را با عنوان «متولی امر فرهنگ! این راهش نیست...» به قلم محمدحسین صادقی دادستان کرمانشاه منتشر کرده است.

در این مطلب آمده است: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی امری نیک و به غایت پسندیده است چراکه جامعه امروز ما به شدت نیازمند ترویج فرهنگ کتابخوانی است اما هرکاری راه، قاعده، روش و اصولی دارد که متاسفانه در همین شهر کرمانشاه دیده می شود که شیوه های اجرائی در عرضه و فروش کتاب، گاه مطابق قانون، شرع، اخلاق و مشی پذیرفته شده عرفی بنظر نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اینکه عده‌ای عمدتاً از دختران جوان با طبقی کتاب در دست به ادارات، دوایر دولتی، شرکتهای خصوصی و سازمانها، منازل اشخاص و حتی به رانندگان تاکسی و شخصی اتومبیل در حال تردد در خیابانهای شهر مراجعه کنند و با اصرار و الجاء و گاه التماس مبادرت به فروش کتاب کنند، صحنه ای ناراحت کننده، نازیبا که در ناهمسویی آشکار با فرهنگ عمومی جامعه است و حتی می تواند بسترساز آسیب های اجتماعی و رفتاری نامتعارف بعدی در جامعه را ترسیم کند.
لذا از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به عنوان متولی امر فرهنگ در سطح استان انتظار می رود ضمن ورود فوری به این موضوع، نسبت به ساماندهی و اصلاح روش‌های مرسوم فروش کتاب در سطح شهر اقدام کرده و البته نتیجه را به دادستانی کرمانشاه گزارش دهند. باشد که با در پیش گرفتن راهکارهای اصولی، منطقی و متناسب با عرف جامعه بیش از پیش در مسیر ترویج فرهنگ کتابخوانی گام برداریم.
8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي روزنامه باختر دادستان كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۳۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک پرفروش ترین داروها در سال ۱۴۰۲ در ایران

دکتر محمدحسین متولی با بیان این مطلب اظهار کرد: پرفروش‌ترین داروها از لحاظ تعدادی در سال گذشته به ترتیب متفورمین با ۲ میلیارد و ۲۰۹ میلیون عدد، ادالت‌کلد با یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون عدد، آسپرین با یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون عدد، لووتروکسین با یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون عدد و فاموتیدین با یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون عدد بوده است.

وی افزود: دارو‌هایی همچون «آموکسی سیلین»، «استامینوفن+کافئین+ایپوپروفن»، «کدئین»، «لوزارتان» و «آتورواستاتین» نیز از لحاظ فروش در رده‌های پنجم تا دهم فروش قرار دارند.

به گفته رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو، پرمصرف‌ترین دارو‌های تامینی سال ۱۴۰۲ از نظر ریالی نیز به ترتیب آموکسی سیلین، سفکسیم، IVIG، ادالت کلد، انوکساپارین، متفورمین، استامینوفن، کوآموکسی کلاو بوده‌اند.

متولی خاطرنشان کرد: دارو‌های ذکرشده ۱۰ درصد ارزش ریالی بازار دارویی را به خود اختصاص داده اند.

منبع: خبر فوری

tags # داروخانه سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • اینفوگرافیک پرفروش ترین داروها در سال ۱۴۰۲ در ایران
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است