Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تبريز - ايرنا - مديرعامل کارخانه توليد کاغذ از سنگ در شبستر اعلام کرد: ما با تمام ظرفيت کار مي کنيم و متاسفانه از عهده سفارش هايمان برنمي آييم.

حميدرضا ايلخاني روز يکشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: کارخانه توليد کاغذ از سنگ ما از نوع «هاي تک» (فناوري با سطح بالا) است که با 7.6 ميليارد تومان سرمايه گذاري ايجاد شده و با 6 نفر نيروي انساني کار مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: مشکلات را با دشواري مديريت مي کنيم و در يک جنگ تمام عيار اقتصادي هستيم، اما به لطف خدا کارها را پيش مي بريم و نگراني از بابت بازار تقاضا نداريم.
وي ادامه داد: خوشبختانه از بابت سرمايه در گردش مشکلي نداريم، زيرا فروش کاغذ در بازار به شکل نقدي است و قيمت کاغذي هم که ما عرضه مي کنيم، 12 هزار تومان از قيمت بازار پايين تر است، زيرا از منابع اين مملکت استفاده مي کنيم و معتقدم در مواقع بحراني توليدکنندگان بايد کمک حال مردم و مسوولان باشند.
مديرعامل کارخانه توليد کاغذ از سنگ شبستر ادامه داد: دانش فني اين کارخانه تنها در اختيار چهار کشور دنياست و توانسته ايم اين دانش فني را به آذربايجان شرقي منتقل و70 درصد دستگاه هاي لازم براي توليد اين نوع کاغذ را هم از نظر دانش فني و فرمولاسيون بومي سازي کنيم.
وي توضيح داد: کاغذي که در اين کارخانه توليد مي شود، کيفيت بالايي دارد و در نوع خود در خاورميانه منحصر به فرد است.
وي افزود: 80 درصد مواد تشکيل دهنده اين کاغذ کربنات کلسيم مي باشد و به همين دليل بازيافت آن آسان است و مقاومت بالايي در مقابل رطوبت دارد.
ايلخاني اضافه کرد: قيمت تمام شده اين کاغذ 70 درصد قيمت تمام شده کاغذهاي معمولي است و مهم ترين مزيت آن اين است که براي توليد اين نوع کاغذ ديگر نيازي به قطع درختان نيست.
وي گفت: ظرفيت ساليانه ما در کارخانه شبستر سه هزار تن است که با ظرفيت کامل کار مي کنيم.
وي يادآوري کرد: اگر شرايط فراهم شود، برنامه ايجاد هفت واحد مشابه را در جاهاي ديگر کشور داريم.
مديرعامل کارخانه توليد کاغذ از سنگ شبستر تاکيد کرد: ما حاضريم در صورت اعطاي ارز مورد نياز با ارايه هر نوع ضمانت بانکي عند المطالبه و نظارت مستقيم وزارت صمت، ظرف مدت حداکثر ٦ ماه ، پنج هزار تن ظرفيت توليد کاغذ از سنگ کشور را افزايش دهيم
وي افزود: تجهيزات يک خط ٤ هزار تني آماده است و در صورت تامين ارز مورد نياز آن، ظرف حداکثر ٢ ماه اين خط که تمام ملزومات آن فراهم مي باشد، قابل بهره برداري است و هر ضمانتي بخواهند، مي دهيم.
وي ادامه داد: دولت حاضر است براي ٥ هزار تن کاغذ وارداتي، حداقل ٥ ميليون دلار ارز به واردکننده بدهد، ولي حاضر نيست ٢/٥ ميليون دلار، يعني نصف اين مبلغ، را براي ايجاد کارخانه دائمي هزينه کند.
ايلخاني گفت: تاکيد ما اين است که بانک مرکزي، وزارت صمت و هر دستگاه نظارتي ديگر هر نوع تضميني را که بخواهد،ارايه مي کنيم؛ حتي حاضريم نهادهاي مسوول با وسواس خاص، ارز اختصاصي به ما را خود هزينه کنند يا اصلا ارز ندهند و از محل صادرات پتروشيمي به نرخ دولتي در خارج به تامين کننده پرداخت کنند، تا ما خطوط جديدمان را راه اندازي کنيم.
وي يادآوري کرد: ما کاغذي توليد مي کنيم که زمينه صادرات دارد و از آرژانتين، آلمان، ترکيه و فرانسه متقاضي داريم.
کارخانه توليد کاغذ از سنگ در شبستر، شهريور پارسال در شهرستان شبستر در 60 کيلومتري غرب تبريز افتتاح شد.
80 درصد ماده تشکيل‌دهنده کاغذ سنگي از کربنات کلسيم (Rich Mineral Paper (RMP) و 20درصد بقيه از مواد پلي‌پروپيلن و پلي‌اتيلن هاست.
بيشترين سنگ موجود روي کره زمين پايه آهکي دارد و ايران مملو از اين نوع سنگ‌هاست و به همين دليل کارخانه هاي سيمان زيادي در ايران بنا شده که مي‌توان کربنات کلسيم را از آن استخراج کرد.
پروژه توليد کاغذ از سنگ تحولي شگرف در توليد کاغذ از طريق فناوري جديد در عصر مدرن است؛ اين فناوري دوستدار محيط زيست بوده و باعث کاهش بسيار زياد مصرف انرژي مي‌شود و از نظر اقتصادي 100 درصد قابل بازيافت است.
518
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۳۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ وزیر کشور در بازدید از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد گفت: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی بیش از ۳۰۰ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

احمد وحیدی افزود: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحد‌های تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وی خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی گفت: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحد‌های تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وزیر کشور افزود: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

دیگر خبرها

  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • کارگران اخراجی کاغذپارس به کار برگشتند/ برچیدن بساط قرارداد‌های یک ماهه کارگری
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • فرآیند تولید هواپیمای ترابری غول پیکر «ایلیوشین ایل-۷۶» (فیلم)
  • پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه در شهرکرد