Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@03:54:56 GMT

وزش باد شدید در تهران طی فردا

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۳۵۳۸

وزش باد شدید در تهران طی فردا

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از بارش پراکنده باران و وزش باد شدید در تهران طی فردا (۳۰ اردیبهشت) خبر داد.

حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشاندهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی امروز (۲۹ اردیبهشت) است، اظهارکرد: آسمان پایتخت برخی ساعات بعد ازظهر همراه با افزایش میزان ابرناکی و سرعت وزش باد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این شرایط تا بامداد فردا (۳۰ اردیبهشت) همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: در برخی ساعات فردا بارش پراکنده باران و وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه پیش‌بینی می‌شود.

شهبازی ادامه داد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا طی برخی ساعات امروز (۲۹ اردیبهشت) افزایش موقتی در غلظت آلاینده‌ها از جمله آلاینده ازن مشاهده می‌شود و به‌تدریج با تغییر شرایط جوی در طول روز، برخی ساعات همراه با وزش باد است که در پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران موثر خواهد بود.

به گفته مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار طی فردا (۳۰ اردیبهشت) برای برخی ساعات بعد ازظهر وزش باد شدید از سمت نواحی غربی - شمال‌غربی پیش‌بینی می‌شود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

شهبازی با بیان اینکه این شرایط پابرجا نیست و رفته رفته در شبانگاه از میزان ناپایداری جوی کاسته می‌شود، گفت: از این رو با وجود افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات فردا (۳۰ اردیبهشت) شرایط سالم کیفیت هوا در اکثر مناطق پایتخت همچنان تداوم می‌یابد.

وی در ادامه اظهار کرد: دمای هوا در پایتخت تا روز آینده روند افزایشی دارد.

شهبازی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۵۳ در شرایط سالم قرار داشت، تصریح کرد: کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۵۱ همچنان در شرایط سالم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کیفیت هوای تهران وزش باد شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۳۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع تندر و آذرخش در تهران

به گزارش تابناک، اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از ظهر امروز (۵ اردیبهشت) در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های شمالی و شرقی گاهی وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال رخداد تندر و آذرخش پیش‌بینی می‌شود. بر پایه بررسی نقشه‌های پیش یابی و واکاوی الگو‌های همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد ملایم تا متوسط پیش‌بینی می‌شود.

امروز (۵ اردیبهشت) با گذر زبانه سامانه بارشی از ظهر تا شب، گاهی افزایش ابر، افزایش باد و در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های شمالی و شرقی گاهی وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال تندر و آذرخش مورد انتظار است.

در روز‌های پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) نیز در این بخش‌ها افزایش موقتی ابر و رخداد بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

از فردا تا یکشنبه روند تدریجی افزایش دما در سطح استان مورد انتظار خواهد بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فرودگاه امام (ره) با بیشینه دمای ۱۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت‌ماه)  صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، در بعد ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۵  و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های سنجش آلودگی فیروزکوه ۷.۲ میلیمتر، ژئوفیزیک ۲.۸ میلیمتر، آبعلی ۲.۵ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۲.۴ میلیمتر، چیتگر ۲.۲ میلیمتر، فیروزکوه ۱.۸ میلیمتر، شهریار ۱.۴ میلیمتر، فرودگاه امام (ره) ۱ میلیمتر، دماوند ۰.۸ میلیمتر، شمیرانات ۰.۷ میلیمتر، شرق تهران ۰.۳ میلیمتر و ورامین با ۰.۲ میلیمتر بارش دریافت کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان- ۶ اردیبهشت
  • پیش‌بینی جوی آرام برای آخر هفته در لرستان
  • پیش بینی وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • احتمال وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • رگبار پراکنده باران در تهران
  • پیش‌بینی هواشناسی؛ تهرانی‌ها مراقب باشند
  • پیش بینی افزایش ابر در چهارمحال و بختیاری
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • پیش بینی وضعیت جوی تهران در روزهای آتی
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان چهارم اردیبهشت