Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@22:06:32 GMT

محققان در اميرکبير بازار سهام را پيش بيني مي کنند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۳۶۸۹

محققان در اميرکبير بازار سهام را پيش بيني مي کنند

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- دانشگاه صنعتي اميرکبير مسابقه چالش پيش بيني بازار سهام را با هدف رقابت بين محققان و شرکت هاي فعال برگزار مي کنند.

دبير مسابقات هوش مصنوعي اميرکبير با بيان اينکه امروزه هوش مصنوعي تقريباً در اغلب حوزه‌هاي مختلف فعاليت‌هاي انساني وارد شده است، گفت: هم اکنون در کشورهاي توسعه يافته بالغ بر 80 درصد حجم معاملات بازارهاي مالي از طريق معاملات الگوريتمي مبتني بر هوش مصنوعي انجام مي‌گيرد در حالي است که اين رقم در کشورمان بسيار پايين‌تر از اين اندازه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمد نيک آبادي از طراحي مسابقه ‌اي با عنوان `هوش مصنوعي اميرکبير؛چالش پيش بيني بازار سهام` خبر داد و افزود: هدف از برگزاري اين مسابقه آشنايي هر چه بيشتر متخصصان داخلي با چالش‌هاي اين حوزه و همچنين تربيت نيروهاي کارآمد جهت ورود به اين حوزه است.
نيک آبادي با تاکيد بر اينکه اين مسابقه به صورت ماهانه برگزار مي‌شود، اظهار کرد: هر يک از تيم‌هاي شرکت کننده بايد قيمت بسته شدن سهام 10 شرکت مختلف بورس ايران را در کليه روزهاي کاري ماه آينده پيش بيني و گزارش کند.
به گفته وي پيش‌بيني هاي صورت گرفته مي‌تواند کاملاً مبتني بر نظر افراد خبره باشد، توسط سامانه‌هاي نرم‌افزاري هوشمند توليد شده باشد و يا ترکيبي از هر دو مورد باشد.
دبير مسابقات هوش مصنوعي اميرکبير مهلت شرکت در اين مسابقه را آخرين روز هر ماه ذکر کرد و ادامه داد: در پايان هر ماه، پيش بيني‌هاي ارائه شده از سوي تيم‌ها ارزيابي شده و به تيم برتر جايزه ‌اي تعلق مي‌گيرد. همچنين در زمان برگزاري مسابقات سالانه هوش مصنوعي اميرکبير به سه تيمي که بهترين خطاي ماهانه، بهترين ميانگين خطا در سه ماه برتر خود و بهترين ميانگين خطا در پنج ماه منتهي به مسابقه را داشته باشند جوايز ديگري اعطامي شود.
وي يادآور شد: محققان و شرکت‌هاي فعال در اين زمينه مي‌توانند با حضور در اين مسابقه توانايي خود در پيش‌بيني بازار سهام را با ديگران مقايسه کرده و ضمن کسب اعتبار از جوايز نقدي اين مسابقه بهره‌مند شوند.
**9465**1601**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۳۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی رابطه بین روده و آلزایمر را کشف کرد!

ایتنا - محققان توانستند با استفاده از هوش مصنوعی ارتباط بین میکروبیوم روده و بیماری آلزایمر را مورد تحقیق و بررسی قرار دهند و به نتایج قابل توجهی برسند.
این تحقیق جدید می‌تواند گامی مهم در شناخت بهتر این بیماری شایع و یافتن راه‌های درمانی جدید برای آن باشد.

دکتر فیشیونگ چنگ، از محققان مرکز ژنوم کلینیک کلیولند و نویسنده اصلی این مطالعه می‌گوید: بیماری آلزایمر یک چالش بزرگ در پزشکی است، زیرا درمان موثری برای آن وجود ندارد. با این حال، محور ارتباطی مغز و روده پتانسیل بالایی برای درمان اختلالات مغزی از خود نشان داده است.

در این تحقیق که در مجله سل ریپورتز منتشر شده، محققان ابتدا ویژگی‌های بیش از یک میلیون جفت بالقوه متابولیت و گیرنده را با استفاده از هوش مصنوعی ارزیابی کردند تا ببینند کدام یک از آنها می‌توانند به یکدیگر متصل شوند.

دکتر چنگ توضیح می‌دهد: متابولیت‌های روده کلید بسیاری از فرآیندهای فیزیولوژیک بدن هستند. اما مشکل این است که ما ده‌ها هزار گیرنده و هزاران متابولیت در بدن داریم. تشخیص اینکه کدام متابولیت به کدام گیرنده متصل می‌شود، بسیار دشوار است. از این رو، از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی این اتصالات استفاده کردیم.

پس از شناسایی متابولیت‌های متصل به گیرنده‌های خاص، محققان توانستند مسیرهای بیولوژیکی را که این متابولیت‌ها می‌توانند تحت تاثیر قرار دهند و همچنین اهداف برخی گیرنده‌ها را شناسایی کنند.

یکی از یافته‌های جالب این بود که دو متابولیت به نام‌های آگماتین و فنیل‌آمین که توسط باکتری‌های روده تولید می‌شوند، می‌توانند سطوح پروتئین تاو را که با بیماری آلزایمر مرتبط است، در نورون‌ها کاهش دهند.

دکتر استیو گاندرون، متخصص ایمونولوژی در توضیح این یافته می‌گوید: روده مانند یک بازار شلوغ است که در آن انواع مواد شیمیایی مبادله می‌شوند. این مواد می‌توانند از جریان خون استفاده و به مغز راه پیدا کنند. اگر این مواد نامناسب باشند، مانند مواد التهابی، احتمال زوال مغز و ابتلا به آلزایمر وجود خواهد داشت.

محققان در ادامه آزمایشات بر روی سلول‌های بنیادی بیماران آلزایمری، مشاهده کردند که این دو متابولیت می‌توانند سطوح تاو را در نورون‌ها کاهش دهند. این یافته امیدوارکننده است، زیرا تجمع پروتئین تاو با ایجاد بیماری آلزایمر مرتبط است.

دکتر چنگ در این باره می‌گوید: یافته‌های ما نشان می‌دهد که بهبود سلامت روده ممکن است بر سطوح تاو در مغز تاثیرگذار باشد و از بیماری آلزایمر پیشگیری یا حتی آن را درمان کند. البته برای بررسی بیشتر این فرضیه به تحقیقات گسترده‌تری در آینده نیاز است.

این تحقیق در حالی انجام شده که ۹۹ درصد آزمایشات بالینی در زمینه مداخلات دارویی برای آلزایمر تاکنون موفقیت‌آمیز نبوده است. کارشناسان امیدوارند یافته‌های این مطالعه، هدف درمانی جدیدی را در زمینه آلزایمر ارائه دهد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ نوشداروی دلسردی سهامداران چیست؟
  • آینده اپل چگونه خواهد بود؟
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • هوش مصنوعی رابطه بین روده و آلزایمر را کشف کرد!
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه