Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- شاگردان پپ گوارديولا تاريخ سازي کردند و يک رکورد جاودانه به ثبت رساندند.
به گزارش آريا، منچسترسيتي به اولين تيم تاريخ انگليس بدل شد که موفق به کسب سه گانه داخلي شد. قهرماني در هر سه جام ليگ برتر، جام حذفي و ليگ کاپ در فصل 2018/19 موجب شد آن ها در اين زمينه به اولين تيم انگليسي بدل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين تيم در 51 ديدار داخلي، 45 برد (شامل دو برد در ضربات پنالتي)، 2 تساوي و 4 شکست کسب کرد و 139 گل زده و 27 گل خورده به ثبت رسانيد. منچسترسيتي به چهارمين تيم تاريخ انگليس بدل شد که جام حذفي و ليگ کاپ را در يک فصل کسب مي کند. منچسترسيتي اولين تيم انگليسي است که موفق به کسب 50 برد در تمامي رقابت هاي يک فصل مي شود. اين تيم 6 برد بيشتر از فصل 2017/18 کسب کرد. سيتيزن ها که 26 گل در 6 ديدار خود در فصل جاري جام حذفي به ثمر رسانده اند.
براي دومين بار در تاريخ فينال جام حذفي انگليس، نتيجه 6-0 حاصل شده است. پس از پيروزي بري مقابل دربي با نتيجه 6-0 در فصل 1902/03، منچسترسيتي موفق شد با نتيجه 6-0 واتفورد را در فصل جاري شکست دهد. بلکبرن نيز در فينال سال 1890 موفق شد با نتيجه 6-1 از سد ونزدي عبور کند. منچسترسيتي اولين تيمي است که موفق شده 5+ گل در فينال جام حذفي انگليس در استاديوم ومبلي به ثمر رساند. براي دومين بار پس از فصل 2013/14 (سرخيو آگوئرو، ادين ژکو و آلوارو نگردو)، سه بازيکن سيتي موفق شده اند که 20+ گل در تمامي رقابت هاي يک فصل به ثمر رسانند. سرخيو آگوئرو، رحيم استرلينگ و گابريل ژسوس سه بازيکن مذکور هستند. رحيم استرلينگ در 40 گل منچسترسيتي در تمامي رقابت هاي فصل جاري اثرگذار بوده است. وي در 51 بازي سيتي آمار 25 گل و 15 پاس گل را به ثبت رسانيده است.
رحيم استرلينگ به رکورد 100 گل در دوران حرفه اي اش دست يافت. 69 گل با پيراهن منچسترسيتي، 23 گل با پيراهن ليورپول و 8 گل با پيراهن تيم ملي انگليس توسط وي به ثمر رسيده است. پس از ويليام تاونلي (بلکبرن 6-1 ونزدي در سال 1890)، جيمز لوگان (ناتس کانتي 4-1 بولتون در سال 1894)، استن مورتنسن (بلکپول 4-3 بولتون در سال 1953)، رحيم استرلينگ چهارمين بازيکني است که موفق به ثبت هت تريک در فينال جام حذفي انگليس مي شود. با شکست واتفورد، حضور وولورهمپتون در مرحله مقدماتي ليگ اروپاي فصل آتي قطعي شد.
بهترين خط حمله با 95 گل زده، بيشترين کلين‌شيت و بيشترين برد تنها بخشي از ارقام نجومي کارنامه موفق شاگردان پپ گوارديولا است. آنها با ميانگين 18 شوت به سمت دروازه رقبا در هر بازي خطرناک‌ترين حريف اين فصل ليگ جزيره بودند. دقت پاس 89 درصدي هم آن‌ها را در صدر جدول دقت پاس قرار مي‌دهد. منچستر سيتي با ميانگين امتياز بسيار خوب 7.09 از اين حيث هم بهترين تيم ليگ بود. درصد مالکيت توپ نيز مثل هميشه با اختلاف قابل توجهي با تيم دوم و ميانگين 64 درصد در هر بازي قلمروي بي چون و چراي تيم گوارديولا بوده و هست. حتي در تعداد بردهاي متوالي آنها با 14 بردي که در نهايت به قهرماني‌شان منجر شد بالاتر از ليورپول هستند که در 9 بازي پياپي موفق به پيروزي شد. 35 درصد از لمس توپ‌هايشان در طول فصل در حالت هجومي بوده که اين گوياترين آمار در مورد بازي زيبا و هجومي آبي‌پوشان منچستر است و از آن جالب‌تر در حالت دفاع فقط 19 درصد از لمس توپ‌ها را به ثبت رسانده است. آن‌ها 72 گل را در شرايط حمله و بازي باز داشتند. در هر مسابقه به طور متوسط 655 پاس بين بازيکنان منچسترسيتي رد و بدل شده.
پپ گوارديولا پس از قهرماني تيمش در جام حذفي که باعث شد منچسترسيتي به نخستين تيم تاريخ انگليس تبديل شود که در يک فصل توانسته فاتح ليگ برتر، جام حذفي و اتحاديه شود عنوان کرد کسب چنين دستاوري سخت تر از بردن ليگ قهرمانان است.
گوارديولا گفته:«اين يکي از بهترين فصل هاي دوران مربيگري بود. اتفاقات اين فصل را فراموش نخواهيم کرد. نمي گويم بهترين فصل بود اما قطعا يکي از بهترين ها بود. بازيکنان دليل اصلي چنين دستاوردي هستند. بايد از همه اعضاي تيم تشکر کنم. فتح سه گانه داخلي براي نخستين بار در تاريخ انگليس دستاوري است که فکر نمي کنم به اين زودي تکرار شود. براي کسب چنين دستاوردي بايد طي 10 ماه هر روز ثبات داشته باشيد. من عاشق ليگ قهرمانان هستم اما بنظرم فتح سه گانه داخلي سخت تر از بردن ليگ قهرمانان است. »

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سه گانه داخلي ثبت 50 برد پپ منچسترسيتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۳۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان انگلیس و اروپا بعد از 2 دهه به لیگ برتر برگشت!‏

به گزارش "ورزش سه"، یکی از باشگاه‌های تاریخی فوتبال انگلیس که ‏سابقه قهرمانی در لیگ باشگاهی دسته برتر این کشور را دارد و حتی ‏جامی اروپایی هم در کارنامه دارد بعد از افولی باورنکردنی و حضور در ‏سطح سوم فوتبال این کشور امروز موفق شد به لیگ برتر صعود کند. ‏

ایپسویچ تاون از تیمهای قدیمی فوتبال انگلیس است که در فصل ‌‏62-1961 قهرمانی در لیگ سطح اول فوتبال این کشور را تجربه کرده ‏است. ایپسویچ در فصل 81-1980 هم قهرمان جام یوفا شده تا یک ‏جام اروپایی هم در کارنامه‌اش دیده شود. ‏

با این‌حال ایپسویچ در دو دهه گذشته شرایطی اسفناک را تجربه کرده ‏و به لیگ یک، سطح سوم فوتبال باشگاهی در انگلیس، سقوط کرده ‏بود. آنها اما از دو فصل پیش با هدایت کیه‌ران مک‌کنا صعودی پله به ‏پله را شروع کرده و امروز موفق شدند صعود به لیگ برتر را جشن ‏بگیرند.‏

ایپسویچ در فصل 23-2022 از لیگ یک به چمپیونشیپ صعود کرد و ‏حالا در اولین فصل حضور در این لیگ موفق شد به عنوان تیم دوم ‏صعودش به لیگ برتر را قطعی کند. ‏

با پیروزی 2-0 مقابل هادرزفیلد ایپسویچ با 96 امتیاز، پشت سر ‏لسترسیتی 97 امتیازی نایب‌قهرمانی‌اش در چمپیونشیپ را قطعی ‏کرد.‏

بعد از قطعی شدن صعود این دو تیم چهار تیم دیگر هم به مرحله ‏پلی‌آف چمپیونشیپ رسیدند تا بعد از جدال با هم شانس‌شان را برای ‏صعود به لیگ برتر بیازمایند: لیدز، ساوتهمپتون، وست برومیوچ، ‏نوریچ.

دیگر خبرها

  • پیروزی منچسترسیتی مقابل لسترسیتی با گل دیدنی وینسنت کمپانی (لیگ برتر انگلیس - 6 می، 2019) / فیلم
  • برتری 2-1 چلسی مقابل لیورپول و قهرمانی در جام حذفی انگلیس (5 می، 2012) / فیلم
  • جامی که خیلی زود شگفتی‌ساز شد
  • رونالدو:‌ رکوردها به دنبال من هستند
  • خلاصه بازی منچسترسیتی 5-1 وولورهمپتون (لیگ برتر انگلیس - 2023/24)
  • خلاصه بازی منچسترسیتی و ولورهمپتون + فیلم
  • آتش بازی هالند در اتحاد؛ نفس منچسترسیتی پشت سر آرسنال
  • پوکر هالند در اتحاد؛ نفس سیتی پشت سر آرسنال
  • قهرمان انگلیس و اروپا بعد از 2 دهه به لیگ برتر برگشت!‏
  • قهرمانی آرسنال در جام حذفی انگلیس با برتری مقابل چلسی (4 می، 2002) / فیلم