Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-08@10:34:10 GMT

فروش گسترده اوراق دلاری توسط چین

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۴۶۴۱

فروش گسترده اوراق دلاری توسط چین

پول‌نیوز - چین به عنوان بزرگ‌ترین دارنده اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا در حال فروش بخش بزرگی از اوراق در اختیار خود است به گونه‌ای که طبق اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، حجم اوراق دلاری در اختیار این کشور تا پایان ماه مارس به ۱.۱۲ تریلیون دلار کاهش یافته است.

در دوازده ماه اخیر چین حدود ۶۷.۲ میلیارد دلار از اوراق در اختیار خود را واگذار کرده است تا دارایی‌های این کشور در این قسمت با کاهش ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصدی همراه شود. چین در حال حاضر ۷ درصد کل اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا را در اختیار دارد.

به نظر می‌رسد اختلاف چین و آمریکا بر سر مسائل تجاری و جنگ تعرفه‌ای با توجه به رفتار اخیر چین در بازار اوراق قرضه تشدید خواهد شد. چین پیش تر نیز با هدف حمایت از ارزش پول ملی خود اقدام به فروش این اوراق کرده بود.

شیراگ میرانی، استراتژیست بانک "یو بی اس" گفت: تداوم روند فروش اوراق قرضه توسط چین می‌تواند باعث تحولاتی در بازارهای جهانی و کاهش چشمگیر بازدهی اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا شود.

در حال حاضر پس از چین، ژاپن با در اختیار داشتن ۱.۰۸ تریلیون دلار از اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا در رده دوم و انگلیس با ۳۱۷.۱ میلیارد دلار در رده سوم قرار گرفته است.

در حال حاضر آمریکا ۶.۴۷ تریلیون دلار بدهی به کشورهای جهان به صورت اوراق قرضه وزارت خزانه داری دارد که در مقایسه با سال قبل ۴ درصد افزایش یافته است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اوراق قرضه آمریکا چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۴۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوج سارق دلار‌های گردشگران خارجی در چالوس دستگیر شدند

به نقل پایگاه اطلاع رسانی پلیس مازندران، سرهنگ محسن سلیمانی روز یکشنبه گفت: طی وقوع یک فقره سرقت از اتباع بیگانه در شهرستان چالوس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وی افزود: متهمان با مراجعه به مناطق تفریحی در شهرستان چالوس با اتباع خارجی مورد نظر را تحت نظر قرار می‌دادند و در موقیعت مناسب اقدام به سرقت دلار‌ها می‌کردند و متواری می‌شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس تصریح کرد: ماموران با اقدام اطلاعاتی، متهمان را که یک زن و مرد بودند در یکی از شهرستان‌های همجوار شناسایی و دستگیر کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازدید از خودروی متهمان چهار برگ اسکناس ۱۰۰ دلاری، ۴۲ برگ اسکناس یک دلاری، یک برگ اسکناس ۲ دلاری، ۲ برگ اسکناس ده دیناری، یک برگ اسکناس بیست دیناری کویت و مبلغ ۷۶ میلیون ریال وجه نقد و چهار دستگاه تلفن همراه لمسی کشف کردند.

سرهنگ سلیمانی خاطرنشان کرد: متهمان اهل یکی از استان‌های مرکزی کشور بودند و پس از تشکیل پرونده جهت سیرمراحل قانونی به دادسرا اعزام و روانه زندان شدند.

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی سود خالص آرامکوی عربستان
  • خرید دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور /با متخلفان برخورد شود
  • جریمه ۷۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی به خاطر فروش بلیط
  • اوکراین ناتوان در پرداخت بدهی خارجی
  • کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد
  • اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • دستگیری زوج سارق دلار اتباع خارجی در چالوس
  • زوج سارق دلار‌های گردشگران خارجی در چالوس دستگیر شدند
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد