Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@17:18:15 GMT

نامناسب بودن وضعیت پسماند در همه شهرهای گیلان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۴۸۵۲

نامناسب بودن وضعیت پسماند در همه شهرهای گیلان

معاون عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه وضعیت پسماند در هیچ کدام از شهرهای گیلان مناسب نیست، گفت: اعتبارات مناسبی برای حوزه محیط زیست و پسماندها تخصیص می‌یابد.

به گزارش ایسنا، علی اوسط اکبری مقدم در حاشیه بازدید از کارخانه کمپوست بندرانزلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت پسماند در هیچ کدام از شهرهای گیلان مناسب نیست، اظهار کرد: با توجه به بازدید امروز شاهدیم وضعیت پسماند در کارخانه کمپوست این شهرستان از وضعیت مناسب‌تری برخوردار است و در مقایسه با سایر شهرهای گیلان بهتر مدیریت می‌شود، اما در حد ایده آل ها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مهمترین موضوع، تصفیه خانه شیرآبه است که باید هرچه سریع‌تر به بهره برداری برسد، تصریح کرد: ضروری است "ریجکت هایی" که از این کارخانه به دست می‌آید ساماندهی شود و مراکز دفن نیز پوشش داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار در ادامه با بیان اینکه با توجه به پوشش گیاهی اطراف این کارخانه، شیرابه‌های این "ریجکت ها" نسبت به زباله اصلی کمتر است، گفت: اما این امر سبب می‌شود درختان اطراف آسیب ببیند و ما هم وظیفه داریم از آنها حفاظت کنیم.

اکبری مقدم با تاکید بر اینکه مقرر شد بخش‌هایی از زمین مجاور کارخانه که فاقد پوشش گیاهی است به این کارخانه اضافه شود و سپس با ایجاد دیواره حفاظتی مانع آسیب رساندن شیرآبه به پوشش گیاهی همجوار شویم، افزود: مقدمات این امر باید از طرف منابع طبیعی فراهم شود تا دیگر شاهد خشک شدن درختی نباشیم زیرا حیات انسان‌ها به جنگل و طبیعت وابسته است.

وی خاطر نشان کرد: اگر علاقه مند به زندگی خودمان و آیندگان هستیم باید به حفظ محیط زیست توجه ویژه ای داشته باشیم و باید با تأمین منابع شاهد باشیم که ریجکت ها و به تبع آن دفن زباله به حداقل برسد.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه ۴ میلیارد تومان اعتبار برای کارخانه کمپوست انزلی در سفر رئیس جمهور به گیلان مصوب شد که منتظر تخصیص آن هستیم، گفت: در بودجه بندی تخصیص‌ها که پس از ۳۱ تیر ماه صورت می‌گیرد شاهد خواهیم بود که برای حوزه محیط زیست و پسماند اعتبار مناسبی اختصاص خواهد یافت.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پسماند منطقه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۴۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد

ایسنا/گیلان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان گفت: کلیه ۵۶ شهر استان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرند و ان‌شاءالله تا پایان سال هم این امر محقق می‌شود.

سعید زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اجرای پروژه فیبر نوری در استان، اظهار کرد: فرآیند عملیاتی شدن پروژه فیبر نوری منازل، کسب و کارها از ابتدای امسال به صورت جدی آغاز شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان افزود: کلیه ۵۶ شهر استان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرند و ان‌شاءالله تا پایان سال هم این امر محقق می‌شود.

وی گفت: گام اول پروژه در حوزه شهری است و کلیه صاحبان حرف و مشاغل، کسب و کارها، منازل، شهروندان در حوزه شهری به فیبر نوری متصل می‌شوند، برنمامه دولت این است که تا ۲۰ میلیون ارتباط و ۸۰ درصد خانوارهای کشور را به شبکه فیبر نوری متصل کند.

زاهدی ادامه داد: فرآیند اجرای پروژه در برخی شهرهای گیلان نظیر رشت و کومله به اتمام رسیده، از امروز عملیات اجرا در آستانه اشرفیه آغاز شده است؛ در تلاش هستیم در طول هر ماه پروژه در چند شهر اجرایی شود.

مدیرکل ارتباطات گیلان با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا پایان سال هر ۵۶ شهر استان به شبکه فیبر نوری مچهز شوند، تصریح کرد: صرفا در شهر آستانه باید در ابتدا ۱۶ کیلومتر حفاری انجام شود و عملا ۱۹ کیلومتر هم به فیبر نوری نیاز دارد که اعتباری حدود ۱۵ میلیارد تومان را در بر می‌گیرد. میزان اعتبار و مسافت اجرای پروژه در هر شهر به میزان حفاری آن بر می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی از شهرهایی که شهرداران بیشترین همکاری و تعامل را دارند، آغاز می‌شود، اعتبارات این پروژه هم توسط دولت و وزارت ارتباطات تامین می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد
  • ۵۰ میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • گلایه مردم از وضعیت نامناسب آسفالت بلوار صنم بلاغی پلدشت 
  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به پسماند گیلان
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها