Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@17:27:04 GMT

حوزه هنری با 7 فیلم در بازار کن

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۵۳۷۴

حوزه هنری با 7 فیلم در بازار کن

سازمان سینمایی حوزه هنری با 2 فیلم بلند سینمایی، 3 فیلم مستند، یک فیلم کوتاه  و 2 انیمیشن کوتاه و بلند در بازار فیلم جشنواره کن حضور دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، این سازمان که یکی از مهم‌ترین مراکز تولیدکننده و توزیع کننده فیلم‌های بلند سینمایی، مستند، کوتاه و انیمیشن در ایران محسوب می‌شود در طبقه Riviera شماره D10 بازار بین‌المللی هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن غرفه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آثار در حال عرضه، عبارت‌اند از فیلم‌های سینمایی «ایده اصلی» (به کارگردانی آزیتا موگویی) و «زمانی یک زن» (اثر جلیل اکبری صحت)، مستندهای «خانه‌ای برای تو» (به کارگردانی مهدی بخشی مقدم)، «دیلگ» (اثر مشترک عباس رفیعی و صفی‌اله حسینی) و «چهلمین روز» (اثر حمید کوهپایی)، فیلم «کوتاه کاپیتان ۲۲» (ساخته آرمان قلی پور دشتکی)، انیمیشن کوتاه «آخرین ماهی» (اثر مسعود صائمین) و همچنین انیمیشن بلند «لوپتو» (اثر عباس عسکری).

در طی برگزاری این بازار، ملاقات و مذاکرات مختلفی با خریداران فیلم، مدیران و مسئولان مؤسسات توزیع و پخش بین‌المللی، شرکت‌ها و استودیوهای تولیدکننده آثار سینمایی و برگزارکنندگان جشنواره‌های معتبر بین‌المللی از کشورهایی مانند چین، ژاپن، کره جنوبی، فرانسه، سنگاپور، هند، انگلیس، رومانی، آلبانی، آمریکا، اسپانیا، مقدونیه اتریش، آلمان، قزاقستان و … در محل غرفه موسسه سوره سینمای مهر به‌منظور گسترش روابط فرهنگی، برگزار گردیده است.

آلخاندرو گونسالس اینیاریتو فیلم‌ساز مشهور مکزیکی رئیس هیئت‌داوران این دوره جشنواره را بر عهده دارد. همچنین فیلم «مرده‌ها نمی‌میرند» اثر جدید جیم جارموش که یک کمدی با داستان زامبی‌ها است، جشنواره را افتتاح کرد که این اثر در بخش رقابتی نیز حاضر خواهد بود.

بازار فیلم کن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سینمایی اروپا و جهان، امسال در شصتمین سال برگزاری خود، به‌صورت موازی با جشنواره فیلم کن برگزارشده است.

هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن از چهاردهم می (۲۴ اردیبهشت) در شهر کن فرانسه در حال برگزاری است و تا بیست و پنجم می (٤ خرداد) ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حوزه هنری در بازار کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مسوول ستاد اکرانهای مردمی جشنواره عمار شهرستان برخوار گفت: این فیلم همزمان با اکران در سینماهای سراسر کشور روز جمعه 7 اردیبهشت بصورت اختصاصی با حضور علی طاهرفر کارگردان و بازیگران آن از جمله تورج الوند، علی استادی و رضا ناجی در استان اصفهان در چهار سانس سینما ساحل، سینما چهار باغ و سینما فرهنگ خمینی شهر و تالار شهرداری دولت آباد اکران می شود.
ابراهیم معینی افزود: وی گفت: این فیلم دلبستگی‌های یک نقاشِ ساختمانِ عاشقِ سینما را روایت می‌کند که با اشتیاق تمام موفق به تولید چند فیلم کوتاه شده و در آرزوی ساختن نخستین فیلم سینمایی خودش است.
وی گفت: این فیلم برداشتی آزاد از کتاب آپاراتچی نوشته دکتر روح الله رشیدی است که رویدادهای آن در اوایل دهه 60 شهر تبریز می‌گذرد و برنده سیمرغ بلورین و جایزه ویژه هیئت داوران در بخش نگاه نو چهل‌دومین جشنواره فجر است.
این اثر محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی، سازمان سینمایی سوره و مدرسه سینمایی اندیشه و هنر «ماه» به تهیه کنندگی سجاد نصراللهی است.

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره انسی ۲۰۲۴/ تری گیلیام جایزه افتخاری می‌گیرد
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی