Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا- نمايندگان مجلس شوراي اسلامي شرکت‌هاي خودروسازي را موظف کردند که در هنگام فروش خودروها قيمت تمام شده، درصد سود و قيمت قطعي را محاسبه کرده و به شوراي عالي رقابت اعلام کنند.

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علي امروز، در ادامه رسيدگي به طرح ساماندهي خودرو، به بررسي پيشنهاد بهرام پارسايي نماينده مردم شيراز و عضو کميسيون اصل 90 پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين پيشنهاد به ماده 6 اين طرح الحاق شد که براساس آن شرکت‌هاي خودروسازي موظف هستند هنگام فروش، قيمت تمام شده خودرو، درصد سود و قيمت قطعي را محاسبه و به شوراي عالي رقابت اعلام کنند، تخلف از اين امر جرم محسوب شده و مرتکب به يکي از مجازات‌هاي تعزيزي درجه 6 موضوع ماده 19 قانون مجازات اسلامي مصوب 92.2.1 محکوم مي‌شود.
پارسايي در توضيح پيشنهاد خود گفت: در حال حاضر نظارتي بر نحوه قيمت‌گذاري خودرو وجود ندارد، اين کار راستي‌آزمايي نمي‌شود خودروسازان سود را در گران‌کردن قيمت خودرو مي‌بينند و طبيعي است در اين شرايط بيش از 400 هزار تعهد انجام نشده وجود داشته باشد.
وي ادامه داد: با اين پيشنهاد نظارت بر قيمت‌گذاري و راستي‌آزمايي آن صورت گرفته و ديگر خودروسازان به بهانه نبود قطعات حدود 100 هزار خودرو را نمي‌توانند انبار کنند که نتيجه آن افزايش شديد قيمت خودرو شده و پول به جيب خودروسازان مي‌رود آنها هم در نهايت خودروسازان را پنج درصد زير قيمت بازار عرضه مي‌کنند پس خودروساز هم بدش نمي‌آيد که قيمت خودرو را افزايش دهد نتيجه آن هم تنش شديد در بازار و ناديده گرفتن حقوق مردم است.
در اين خصوص عليرضا محجوب نماينده مردم تهران به عنوان مخالف اين پيشنهاد، گفت: بايد توان و ظرفيت توليد داخل را در نظر گرفت نه اين‌که آرماني نگاه کرد مجلس شوراي اسلامي رقيب خودروساز نيست و نماينده نبايد از منظر رقابت پيشنهاد دهد. اين طرح به اندازه کافي سخت‌گيرانه است و نباشد شرايط را بدتر کرد.
حسينعلي حاجي‌دليگاني نماينده شاهين‌شهر به عنوان موافق اين پيشنهاد، افزود: اين پيشنهاد باعث مي‌شود که بازار رها نباشد اين پيشنهاد سختگيرانه نيست و در جايگاه دفاع از حقوق مردم تعريف مي‌شود با اين کار نظارت بر قيمت‌گذاري صورت گرفته که امروز نظارتي وجود ندارد.
وي ادامه داد: يکي از اين انتقادات اين است که چرا ستاد تنظيم بازار بر روي قيمت‌گذاري کالا نظارت ندارد و شاهد افزايش قيمت هستيم مثلاً مي‌گوييم که چرا صنعت ساختمان خوابيده، اما قيمت ساختمان چندين درصد افزايش يافته دليل آن است که ميلگرد را انبار مي‌کنند و به بازار نمي‌دهند بازار که تشنه مي‌شود کم‌کم عرضه مي‌کنند که نتيجه افزايش قيمت است. اين وضعيت را در بازار خودرو هم مي‌بينيم.
کميسيون صنايع مجلس موافق اين پيشنهاد و دولت مخالف اين پيشنهاد بود.
در نهايت نمايندگان با 149 راي موافق، 36 راي مخالف و 9 راي ممتنع از مجموع 227 نماينده حاضر با اين پيشنهاد موافقت کردند.
سيام**1058**3050**9121
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد

گروه خودروسازی سایپا اولین طرح فروش فوق‌العاده محصولات خود را با خودروی سایپا ۱۵۱ SE و با قیمت جدید، ویژه متقاضیان عادی آغاز کرده است؛ متقاضیان از ساعت ۱۴ امروز تا پایان زمان تکمیل ظرفیت می‌توانند درخواست خود را از طریق وبگاه فروش اینترنتی سایپا ثبت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، گروه خودروسازی سایپا از امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ طرح فروش وانت سایپا ۱۵۱ SE را با قیمت جدید آغاز کرده است.

این طرح از ساعت ١۴ آغاز شده و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد.

تنها متقاضیان عادی دارای شرایط عمومی بخشنامه‌های فروش خودرو می‌توانند در این طرح فروش نظیر حداقل سن ۱۸ سال و دارا بودن گواهینامه، هر کد ملی یک خودرو، شماره تلفن همراه به‌نام فرد متقاضی و عدم امکان صلح و انتقال خودرو به صورت وکالتی، شرکت کنند.

این محصول که تاکنون با قیمت مصوب ۲۶۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌شد، مشمول ۴۹ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان افزایش قیمت شده و اکنون با قیمت ۳۰۹ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان عرضه شده است.

این خودور صرفاً در رنگ سفید و موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه عرضه شده است؛ متقاضیان شرکت در این مرحله از فروش وانت سایپا ۱۵۱ می‌توانند، با مراجعه به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به نشانی اینترنتی saipa.iranecar.com نسبت به ثبت‌نام و واریز وجه اقدام کنند.

منبع ایسنا

کد خبر 747540

دیگر خبرها

  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • طرح فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید؛ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس