Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای مزدور چند ملیتی سعودی حملات سنگینی را برای عقب راندن نیروهای یمنی در جنوب شرق استان جیزان عربستان انجام دادند.

به گزارش مشرق، دهها تن از نیروهای مزدور چند ملیتی تحت فرمان رژیم سعودی، حملات گسترده‌ای را برای سیطره بر مواضع تحت کنترل نیروهای یمنی در جنوب شرق استان جیزان عربستان انجام دادند.

حملات نیروهای مزدور از دو محور و با پشتیبانی هوایی رژیم سعودی در حومه شرقی کوه «جحفان» برای عقب راندن رزمندگان یمنی صورت گرفت و درگیری‌های سنگین و نفس گیر چندین ساعت به طول انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای یمنی با وجود حملات سنگین هوایی در منطقه ماندند و عقب نشینی نکردند و پس از ۸ ساعت درگیری سنگین موفق شدند حملات نیروهای مزدور رژیم سعودی را در این محور به طور کامل دفع کنند و آنان را عقب برانند.

اعلام الحربی

شماری از مزدوران سعودی در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند و خسارت‌های زیادی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد؛ از حومه شرقی کوه «الدود» در جنوب شرق استان جیزان خبر می‌رسد، مزدوران حملاتی را علیه نیروهای یمنی انجام دادند.

رزمندگان یمنی مستقر در منطقه که در آماده باش کامل بودند به سرعت تحرکات نیروهای مزدور سعودی را در این محور رصد کردند و پس از درگیری‌های نفس گیر موفق شدند حملات را به طور کامل دفع و خنثی کنند.

شماری از مزدوران سعودی در جریان درگیری‌ها به هلاکت رسیدند و تعدادی دیگر زخمی شدند؛ سایر نیروهای مزدور پس از متحمل شدن ضربات مهلک و خسارت‌های سنگین از منطقه عقب نشینی کردند و متواری شدند.

کوه راهبردی «الدود» در جنوب شرق شهر الخوبه (یکی از مهم‌ترین شهرهای جنوب شرق استان جیزان عربستان) واقع شده است؛ نیروهای یمنی درصدد هستند با تسلط بر این کوه، بر بخش‌هایی از شهر الخوبه اشراف یابند و راه را برای ادامه پیشروی‌ها باز کنند.

پیشتر نیروهای یمنی در ماه‌های گذشته از محور جنوب غرب استان صعده موفق شده بودند خود را به دروازه شرقی شهر «الخوبه» برسانند و در حال حاضر تلاش می‌کنند از حومه شرقی کوه الدود به این شهر نزدیک شوند.

اگر رزمندگان یمنی در محور شرقی و جنوبی کوه الدود به پیشروی‌ها ادامه دهند و مناطق را در این محور به کنترل دربیاورند، مزدوران در جنوب غرب استان صعده و منطقه «حیران» در استان حجه محاصره می‌شوند و این مناطق اشغالی در کمترین زمان ممکن پاکسازی خواهند شد.

به گزارش مشرق، نیروهای مزدور رژیم سعودی از حومه جنوبی کوه الدود و مناطق تحت اشغال در منطقه حیران در استان حجه نیز حملاتی را علیه رزمندگان یمنی در حومه شرقی کوه «النار» انجام دادند.

اعلام الحربی

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی با اقدام به موقع و واکنش قاطع توانستند حملات سنگین مزدوران سعودی را در این محور پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته دفع کنند و آنان را عقب برانند.

شماری از نیروهای مزدور در جریان درگیری‌ها به هلاکت رسیدند؛ یگان موشکی جبهه مقاومت انصارالله نیز پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع و تجمع نظامیان سعودی را در پایگاه نظامی «السلب» هدف قرار داد و خسارت‌های زیادی به آنان وارد کرد.

رزمندگان یمنی تلاش می‌کنند مناطق بیشتری را در جنوب و جنوب شرق استان جیران عربستان به کنترل دربیاورند تا مسیر ارتباطی مزدوران سعودی را در شمال استان الحجه مسدود و آنان را در این محور محاصره کنند.

به گزارش مشرق، استان جیزان در جنوب غرب عربستان واقع شده و نیروهای یمنی در ۵ سال گذشته موفق شده اند بخش‌هایی از آن را به کنترل درآورند و عملیات نظامیان و مزدوران سعودی برای سیطره دوباره بر مناطق از دست رفته نتیجه‌ای نداده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید وعده های روحانی بازار سکه و ارز پرسپولیس ائتلاف سعودی ارتش یمن استان جیزان انصارالله انصارالله یمن تحولات منطقه تحولات یمن جنگ یمن عربستان سعودی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه العربیه اعلام کرد: امسال در موسم حج ۹۰ هزار ایرانی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد: این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفت‌وگو بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود: این پروازها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای عمره پایان خواهد یافت به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی درباره حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

گفتنی است؛ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه پس از گذشت ۹ سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسوولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

سفیر کشورمان در ریاض با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

عنایتی با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذی‌ربط این امر میسر گردید و به‌ امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسؤولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

کد خبر 6087600 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • یمنی‌ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد