Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ايلام- ايرنا - استاندار ايلام گفت: کيفيت و امنيت زيرساخت هاي مناطق بازسازي شده در مناطق سيل زده بايد مورد توجه قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، قاسم سليماني دشتکي روز يکشنبه نشست شوراي فني استانداري اظهار داشت: سيل خسارت هاي زيادي به مناطقي از استان وارد کرد و بخش زراعت و کشاورزي، باغات، پل، جاده، ايستگاه هاي پمپاژ و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. دچار آسيب ديد اما اکنون که کار بازسازي و نوسازي شروع شده بايد همه مسايل امنيتي و مقاومتي زيرساخت ها مد نظر قرار گيرد.
وي ادامه داد: توجه زيادي از طرف مديران و معاونين وزارت راه صورت گرفت و قرار بود قرارگاه خاتم نسبت به احداث اين پل ها اقدام کند که خوشبختانه با تلاش هاي سپاه، هوافضا، نيروي زميني ، استان ها معين ، وزارت راه و ديگر دوستان پل ميدان خلف با تلاش و توجه جدي قسمت هاي تخريب شده ترميم و بهسازي شد.
استاندار ايلام افزود: همچنين براي احداث پل گاوميشان مذاکرات زيادي صورت گرفت که وزارت راه بطور موقت پل را راه اندازي و کار احداث پل اصلي روال عادي خود را طي مي کند.
** انتقال صنوف آلاينده مستلزم تعيين واقعي قيمت زمين است
وي در ادامه به لزوم خروج صنايع مزاحم از شهر اشاره کرد و گفت: قرار شد، براي خروج صنوف آلاينده از شهر زمين واگذار شود اما قيمتي که اعلام شده بسيار بالا است و اين صنوف رغبتي به خروج از شهر ندارند بايد براي اين قبيل طرح ها زمين مجاني واگذار شود نظير همان کاري که در شهرک هاي صنعتي صورت مي گيرد.
سليماني دشتکي گفت: بايد بررسي کنيم در مناطق ويژه و ديگر نقاط کشور با چه قيمتي به اين قبيل اقدامات زمين واگذار مي شود و مقايسه کنيم آيا درآمدزايي استان ما با ديگر استان ها برابر است؟
وي يادآور شد: اگر مي خواهيم صنايع مزاحم را از شهر خارج کنيم بايد مشوق هاي لازم را در نظر بگيريم زيرا در غير اين صنورت کسي به حاضر نمي شود به خارج از شهر برود.
استاندار ايلام خواستار اصلاح اين رويه ها شد و گفت: بايد به گونه اي اقدام کنيم که استان به سمت توسعه حرکت و بگذاريم پروژه هاي استان پيش برود.
سليماني دشتکي در خصوص واگذاري ها نيز گفت: فشار دولت و نظام در خصوص واگذاري امور به بخش خصوصي داريم اما بسياري هم تلاش مي کنند اين امر صورت نگيرد.
وي به بازسازي مناطق سيل زده و ثبت اطلاعات در سامانه سجاد اشاره کرد و گفت: بايد هر قسمت به صورت جداگانه بارگذاري و فرمانداران و مديران دستگاه هاي مرتبط بايد اطلاعات را بارگذاري کنند که در نهايت دولت جمع بندي مي کند.
سليماني دشتکي اظهار داشت: دولت برآورد مي کند که چه ميزان اعتبار براي رفع اين خسارات نياز است زيرا دولت به عنوان رئيس ستاد بازسازي اين اعتبارات را بين دستگاه ها توزيع مي کند و اين رقم اعتبار به عددي که در سامانه ثبت شده بستگي دارد و کارشناسان هم بررسي مي کنند.
وي افزود: در حال حاضر اولويت وزارت جهاد، وزارت نيرو ، راه و شهرسازي ، بنياد مسکن ثبت اطلاعات در سامانه سجاد است تا اطلاعات دقيقي از خسارت ها بدست آيد.
استاندار ايلام تاکيد کرد: دولت با وجود مشکلات شديد مالي در حوزه سيل براي بازسازي مناطق سيل زير اعتبارات مناسبي اختصاص مي دهد.
سليماني دشتکي ابراز اميدواري کرد که با تلاش همه مجموعه ها و دستگاه ها بتوان زيرساخت هاي آسيب ديده از سيل را به نحو مناسبي بازسازي کرد.
وي تاکيد کرد: بايد بتوانيم اشتغال و توسعه ايجاد و مردم را از فقر نجات دهيم، تراز بين درآمد و هزينه را متعادل کنيم تا مشکل اقتصادي مردم کمتر باشد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، در ادامه اين نشست اعضا به ارايه گزارشي در خصوص آسيب هاي شهرستان هاي سيل زده و خسارت هاي وارده پرداختند.
7177/6119
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، 

دیگر خبرها

  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی