Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@04:24:57 GMT

بخشی از مشکلات موجود در کشور محصول نظام اداری ماست

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۵۷۹۸

بخشی از مشکلات موجود در کشور محصول نظام اداری ماست

استاندار خراسان رضوی گفت: بخشی از مشکلات موجود در کشور محصول نظام اداری ماست به‌طوری‌که بسیاری از دولت‌ها می‌خواستند و می‌خواهند نظام اداری را جدید کنند ولی موفق نشده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، علیرضا رزم حسینی صبح امروز در بازدید از شرکت کشت و صنعت پیشرو صالح کاشمر اظهار داشت: امروز در شرایط ویژه‌ای قرارگرفته‌ایم، به‌طوری‌که باید برای استقلال، آزادی و تصمیمات مستقلانه ای هزینه بدهیم و برای این مهم مجبوریم استقامت و مقاومت به خرج دهیم و این هزینه‌ها را تحمل‌کنیم، البته ثمره این استقلال بیش از هزینه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین ادامه داد: عزت جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه به‌گونه‌ای هست که بسیاری از کشورها وابستگی خود را به جمهوری اسلامی به‌صورت علنی مطرح می‌کنند و این به برکت خون شهدا و ایثارگران و فعالان حوزه اقتصادی است که برای عزت و سربلندی کشور و نظام فداکاری کردند.

 

دولت‌ها اساساً مسئولیت زمینه ایجاد اشتغال را دارند

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه امروز کسی که بتواند شغلی ایجاد کند، حقوق بدهد و هزینه را اداره کند در حقیقت یک بار بزرگی از دوش  دولت برداشته است، تصریح کرد: دولت‌ها اساساً مسئولیت زمینه ایجاد اشتغال را دارند و ما به‌عنوان کارگزاران حکومتی زمینه را برای فعالان اقتصادی فراهم می‌کنیم تا آن‌ها بتوانند شغل پایدار را در مناطق ایجاد کنند.

وی با تأکید بر اینکه منکر مشکلات این حوزه نیستیم، اذعان کرد: بخشی از این مشکلات محصول نظام اداری ماست، به‌طوری‌که خیلی از دولت‌ها می‌خواستند و می‌خواهند که این نظام اداری را از کهنگی و مدل قدیمی 100 ساله، به مدلی جدید و نوآور تبدیل کنند اما موفق نشدند.

رزم حسینی با اشاره به اینکه شاید مجبور باشیم در کنار دولت دیوان‌سالار، نهادهایی ایجاد کنیم تا این نهادها در درازمدت نقش دولت را بازی کنند عنوان کرد: یکی از این نهادها که می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری ایفا کند، نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی است.

 

معین‌های اقتصاد مقاومتی فرمان و رسالت توسعه منطقه را بر عهده می‌گیرند

وی با اشاره به ایجاد معین‌های اقتصادی در شهرستان‌های مختلف استان، تشریح کرد: معین‌های اقتصاد مقاومتی درواقع کسانی هستند که فرمان و رسالت توسعه را در منطقه بر عهده می‌گیرند تا زمینه پیشرفت را فراهم کنند، این‌ها افرادی کارآفرین و توسعه‌یافته هستند که بهتر از کسانی که در شبکه دولت فعالیت می‌کنند می‌توانند اثرگذار باشند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مردم ایران به‌ویژه مردم خراسان از قابلیت‌هایی ویژه‌ای برخوردار هستند، ابراز کرد: هر فردی، حتی فقیر پول دارد، بنابراین افرادی باید باشند تا این پول‌های خرد را تبدیل به پول‌های بزرگ کنند، بنا بر معین‌های اقتصادی که در شهرستان‌ها راه‌اندازی و فعال می‌شوند به‌خوبی می‌توانند این نقش را ایفا کنند و از این طریق برای مردم شغل ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر به‌درستی و به‌واقع فرهنگ دینی تبلیغ می‌شد، انجام این‌چنین اموری  ارزشمند و جهاد بود، اظهار کرد: تک‌تک افرادی که در این حوزه وارد می‌شوند و در آینده کارآفرین خواهند شد مجاهد و موردتکریم نظام و جامعه هستند.

 

جامعه‌ای که ناسپاس باشد خداوند نعمت‌هایش را از آن می‌گیرد

رزم حسینی با ابراز تأسف از اینکه اکثر مردم ناسپاس هستند، بیان داشت: داشتن چنین سرزمینی با نعمت‌های فراوان نظیر  آب‌وهوا، خاک و همین بارندگی که امسال آمد و سرزمین خشک‌سال 40 ساله ایران را که همواره دغدغه داشتیم که بحران آب‌داریم و تابستان را چگونه سپری کنیم و آمار بیماری‌ها افزایش‌یافته است، این نعمت‌های خدادادی میلیارد میلیارد ارزش ریالی برای کشور داشت، اما متأسفانه تعداد کمی سپاس گذاری کردند.

وی با بیان اینکه در شبکه‌های مجازی دست به تهمت زدند و اگر مسئولی برای نجات مردم سیل‌زده، وارد آب و گل‌ولای می‌شد، اعلام می‌کردند که این فرد نمایش بازی می‌کند افزود: اگر هم مسئولی به این مناطق نمی‌رفت می‌گفتند که برای سرکشی نیامدند.

استاندار خراسان با بیان اینکه جامعه‌ای که ناسپاس باشد خداوند نعمت‌هایش را از آن می‌گیرد، ابراز کرد: ضروری است در این حوزه یک نهضت راه بیفتد و خراسان که دارای جایگاه ویژه‌ای است می‌تواند پیشگام این نهضت فرهنگ‌سازی و منشأ تحولات فرهنگی باشد.

 

موج فرهنگی در حوزه اقتصاد مقاومتی و فرهنگ دینی اقتصادی باید از خراسان شروع شود

وی با اشاره به اینکه باید موج فرهنگی در حوزه اقتصاد مقاومتی و فرهنگ دینی اقتصادی از خراسان شروع شود، تأکید کرد: قطعاً با برنامه‌ریزی و همراهی همه بخش‌ها می‌توانیم در خراسان یک تحول عظیم در حوزه اقتصاد مقاومتی ایجاد کنیم.

رزم حسینی با تأکید بر اینکه هرکسی وفادار به جمهوری اسلامی، کشور، انقلاب است درواقع زیر پرچم ولایت است، افزود: بنابراین ولایتمداری تنها به یک گروه خاصی نیست و این ظلم به ولایت است که فکر کنیم یک گروه خاصی زیر این پرچم قرار دارند.

وی با بیان اینکه اگر همه باهم باشیم می‌توانیم این نهضت را راه بیندازیم و برای ساختن جامعه‌ای متمکن و متدین قدم برداریم، تصریح کرد: اسلام دین تکامل و جامع است و تک‌بعدی و افراط‌وتفریط در آن جایی ندارد، بنابراین با ایجاد موج فرهنگی همانند دوران دفاع مقدس که جوانان ما با ایمان و با اراده آهنین بدون هیچ چشم‌داشتی هشت سال در مقابل دشمن مقاومت کردند می‌توانیم در حوزه اقتصاد مقاومتی به دستاوردهای خوبی دست‌یابیم.

 

مجموعه صالح کاشمر گام‌های بلندی در رونق تولید و ایجاد اشتغال برداشته است

استاندار خراسان رضوی با ابراز خرسندی از اولین حضورش در کاشمر اذعان کرد: به‌زودی در قالب برنامه اقتصاد مقاومتی با حضور ضلع‌های مثلث اقتصادی فرهنگی به کاشمر سفر خواهم کرد تا در حوزه اقتصاد مقاومتی شاهد آغاز گام‌های جدیدی باشیم.

وی با تقدیر از مدیریت مجموعه مجتمع کشت و صنعت پیشرو صالح کاشمر که با راه‌اندازی و فعال‌سازی واحدهای مختلف تولیدی در بخش خوراک دام و طیور، پرورش مرغ مادر و تخم‌گذار و کشاورزی قدم‌های بلندی در رونق تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه برداشته، عنوان کرد: این مجموعه یک کار  ماندگار، ارزشمند و یک صدقه جاریه است که با فعالیت‌های چشمگیر به یکی از واحدهای نمونه ارزش‌افزوده در استان و کشور تبدیل‌شده است.

گفتنی است استاندار خراسان رضوی در بدو ورود به کاشمر با حضور در گلزار شهدای مدفون‌شده در زیارتگاه شهید آیت‌الله سید حسن مدرس با نثار فاتحه و اهدای شاخه‌های گل ادای احترام کرد. علیرضا رزم حسینی با حضور در مرقد بزرگ‌مرد عرصه دین و سیاست شهید آیت‌الله سید حسن مدرس به مقام این عالم شهید ادای احترام کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد

ایسنا/یزد معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: اجرای کامل برنامه هفتم توسعه و به ویژه استقرار نظام درآمد-هزینه استانی می‌تواند جهش تولید با مشارکت مردم را تسریع کند.

«جعفر رحمانی» در نشست تبیین مبانی و احکام برنامه هفتم توسعه کشور که با حضور معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از معاونان برنامه و بودجه(طرح و برنامه) دستگاه‌های اجرایی در محل سالن اندیشه سازمان مدیریت یزد برگزار شد، ‌با بیان اینکه تنها فقط ۳۰ درصد برنامه ششم توسعه کشور محقق شده است، افزود: اگر برنامه‌ای را به نحو احسن تدوین اما درست اجرا نکنیم، نتیجه آن کاهش سرمایه‌های اجتماعی و عدم اعتماد مردم نسبت به برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت در کشور خواهد شد.

رحمانی ناترازی‌های انرژی و مالی در کشور را جدی خواند و گفت: برنامه هفتم توسعه با تغییر نگرش و به صورت مساله محور و با تاکید بر رشد فراگیر تدوین شده  و دو اصل اولویت‌بندی درست و سازوکار انگیزشی کارا و اثربخش در آن دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه مدیران استانی و مقامات کشوری در مقابل نسل آینده کشور مسئولیت دارند تا در پنج سال آینده ایرانی آبادتر بسازند، گفت: برنامه هفتم توسعه کشور متفاوت‌تر از سایر برنامه‌های توسعه‌ای قبلی در کشور است، چرا که ضمن ایجاد انگیزه در افراد می‌تواند تحول در نظام اداری ایجاد کند و به تبع آن بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های مردم در پایان اجرای این برنامه مرتفع خواهد شد.

معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به شعار سال و تحقق آن، جهش تولید با مشارکت مردم را تنها از مسیر پایبندی به اصول برنامه هفتم توسعه کشور امکان پذیر دانست و بیان کرد: نیاز داریم برای نقش دادن به مردم در رسیدن به رشد اقتصاد و جهش تولید، بار دیگر اعتماد را به آنان بگردانیم که این امر مستلزم تلاش جدی همگان است و استقرار جدی نظام درآمد- هزینه استانی می‌تواند نقش موثرتری به استان‌ها در ۵ سال آینده بدهد.

رحمانی با بیان اینکه رشد اقتصادی در کشور کیک اقتصاد را بزرگتر کرده و موجب آن می‌شود که مردم بیشتری از آن منفعت ببرند، اظهار کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم در ابتدا با نگاه ویژه به برنامه محوری در صدد اداره کشور به صورت عقلانی است و پیشران‌ها، مسائل بحران‌ساز و بسترها در برنامه هفتم توسعه به درستی دیده شده است.

وی با یادآوری اینکه استان یزد در برنامه محوری در کشور پیشرو بوده و تاکنون برنامه‌های تحولی زیادی همچون یزدِنوین، یزدِ بهره‌ور و یزدِ نوآور را تدوین و به مرحله اجرا گذاشته است، تاکید کرد: راهی جزء اینکه طبق برنامه اصولی و عقلانی در کشور و به تبع آن در استان شروع کنیم و به اصلاح ساختارها و رفع ناترازی‌های موجود بپردازیم وجود ندارد.

«افشین کسالائی» معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه به تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه پرداخت و با بیان اینکه برای تحقق اهداف در استان‌ها باید به سمت برنامه‌محوری حرکت کرد، افزود: برنامه‌های عملیاتی ستون فقرات نظام برنامه‌ریزی است.

به گفته معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور، اجرایی شدن برنامه هفتم توسعه تنها بر منابع عمومی متکی نیست و خلق و تجهیز منابع جدید، باید توسط مدیران در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت یزد، کسالائی با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه علاوه بر ترسیم وضع موجود، آینده اقتصاد و توسعه کشور در سطوح متعدد را مورد توجه قرار داده است، بیان کرد: برنامه هفتم توسعه ناگزیر به برنامه محور بودن است و برای اولین بار این برنامه با پارادایم رشد فراگیر و مبتنی بر سه سطح اصلی‌ترین پیشران‌ها و رد مهمترین بحران‌ها و خلق مهمترین بسترهای پیشرفت کشور ترسیم شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • برگزاری جلسات انسجام بخشی و برنامه ریزی ورزش بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است
  • بررسی مشکلات بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ