Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@04:54:59 GMT

مشاهده بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان کلیبر

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۵۹۱۲

مشاهده بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان کلیبر

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حامی دیشب با اعلام این خبر گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده مبنی بر تلفات طیور بومی کلیبر در اردیبهشت‌ماه، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در نمونه برداری توسط اکیپ‌های عملیاتی این اداره کل تأیید شد.

وی همچنین با اشاره به مشاهده بیماری آنفلوانزای فوق حاد در روستای ساری یاتاق شهرستان خداآفرین، افزود: با بررسی‌های اپیدمیولوژیک مبنی بر علت رخداد حادثه، مشخص شد این بیماری در نتیجه انتقال طیور از این روستای خداآفرین به شهرستان کلیبر رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: به منظور جلوگیری از گسترش این بیماری ۳۷۶ قطعه مرغ در روستای مذکور معدوم، دفن بهداشتی و محل نگهداری طیور ضدعفونی شد.

حامی با بیان این‌که هم اکنون فصل مهاجرت پرندگان وحشی است، گفت: عامل شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد در این روستا ورود پرندگان مهاجر به حاشیه رود ارس است.

وی بر ضرورت رعایت توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع این بیماری فوق حاد پرندگان در استان تاکید کرد و افزود: رعایت قرنطینه و جلوگیری از ورود و خروج خودروهای ضدعفونی نشده حمل تخم مرغ و کود و سایر محموله‌های ضروری به واحدهای مرغداری، می‌تواند از بروز آنفلوانزای فوق حاد پیشگیری کند یا شیوع آن را کاهش دهد.

کد خبر 4620604

منبع: مهر

کلیدواژه: آنفولانزای فوق حاد پرندگان دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس اداره تالابهای محیط زیست آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تالاب درگه سنگی نقده از اواخر تیرماه بهترین مکان برای استراحت و تغذیه فلامینگوها است، ادامه داد: این تالاب طی سال گذشته پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود.

لیدا شجاعی فر، ۶ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از تالاب درگه سنگی شهرستان نقده در جمع خبرنگاران افزود: این تالاب از نظر وسعت بزرگترین تالاب شهرستان است که تالابهای سولدوز، آق قلعه(شورگل حسنلو)، یادگارلو و طالقان... به ترتیب در رتبه های بعدی تالابهای شهرستان نقده از نظر وسعت قرار دارند. 

وی با بیان اینکه تالاب درگه سنگی بیشترین حجم آب را در بین تالابهای فصلی این شهرستان دارد، گفت: آبگیری تالاب بین المللی درگه سنگی با بیش از 600 هکتار که در ۲۵ کیلومتری شهرستان نقده واقع شده از اواخر آذر ماه سال گذشته آغاز شده و بیش از ۸ میلیون مترمکعب آب داخل تالاب رها شده است.

شجاعی فر با بیان اینکه منبع تغذیه این تالاب رودخانه گدار است، افزود: طی سالهای گذشته این تالاب در طول فصل تابستان خشک می‌شد اما امسال پیش بینی می‌شود با این حجم آبگیری انجام شده، خشک نشود. 

وی اظهار کرد: این تالاب بدلیل داشتن منبع غذایی عالی زیستگاه مهمی برای زمستان گذرانی، زادآوری و استراحت پرندگان است.

شجاعی فر خاطر نشان کرد: چنگر، مرغابی ها،اردک سرسفید،میش مرغ و فلامینگوها از پرندگان شاخص این تالاب هستند؛ همچنین در طول فصول بهار و پاییز پذیرای پرندگان مهاجر بسیاری است. 

رئیس اداره تالابهای محیط زیست استان گفت: پوشش گیاهی عمده این تالاب شامل بیشه زار، انبوه گز، نی و جگن و گیاهان مرتعی است همچنین پوشش گیاهی بخش قابل توجه بخش جنوبی تالاب، تنوع و کثرت فیتوپلانکتون‌ها و گونه‌های جانوری بی مهرگان در آب این تالاب نظیر انواع بنتوزها و زنو پلانکتون‌ها، زیستگاه بسیار مناسبی را برای پرندگان آبزی و کنار آبزی به وجود آورده است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اطلاعیه قطعی گاز در هوراند و کلیبر
  • تالاب های نقده، فرصتی برای رونق اکوتوریسم
  • تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • اطلاعیه قطع گاز در شهرستان هوراند و کلیبر
  • سال گذشته تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد