Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@00:07:47 GMT

خالدی: سه قوه در جهت ساماندهی قیمت مسکن تلاش کنند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۶۴۳۹

خالدی: سه قوه در جهت ساماندهی قیمت مسکن تلاش کنند

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات خرید مسکن تاکید کرد: لازم است که قوه قضائیه، دولت و مجلس هر سه برای حل مشکل در این حوزه وارد شوند.

به گزارش ایسنا، محمد خالدی نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: سه سال از عمر مجلس دهم سپری شده است دولت و مجلس برای رفع مشکلات مردم مواردی را در دستور کار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط کنونی نظام سلطه از قدرت و هیبت جمهوری اسلامی عصبانی است. به همین دلیل از آغاز انقلاب تاکنون تحریم‌هایی را علیه ما قرار داده است. نظام سلطه قصد دارد با اعمال تحریم‌های سخت هدف خود را عملی کند و فرصت بالندگی کشور را از ما بگیرد. تاکنون دست از تلاش از برنداشته است و برای وارد کردن ضربه به نظام هر کاری کرده است.

وی افزود: اما این وظیفه مجلس و دولت است که از دستاوردهای نظام حفاظت و مردم را درک کند. ما باید در این خصوص استفاده از ظرفیت‌های داخلی و اصلاح ساختارهای اشتباه داخلی را در دستور کار قرار دهیم. مردم با ایمان و رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری توانسته‌اند از هر سختی سربلندانه خارج شوند.

نماینده مردم لردگان تاکید کرد: امروز زمان زبان زور نیست گفتمان غالب امروز منطق است؛ منطق و احترام متقابل، اما غیر از این خروجی مثبتی را شاهد نخواهیم بود. ارتباط متقابل باید در فضای سالم و مبتنی بر احترام متقابل شکل بگیرد. در دنیای امروز ارتباط یک طرفه و استعمارگونه روابط ظالمانه و رابطه‌ای که فقط منفعت یک سو مورد توجه باشد جایگاهی ندارد. در شرایط کنونی که نظام سلطه با ایجاد تحریم‌های مختلف مشکلاتی را برای زندگی مردم ایجاد کرده است توجه به ظرفیت داخلی و توانمندسازی داخل می‌تواند گامی مؤثر برای کاهش تحریم‌ها باشد.

خالدی عنوان کرد: نظام مالیاتی کشور باید اصلاح شود و راه فرار مالیاتی گرفته شود. وزارت صنعت برای راه اندازی بخش بازرگانی برنامه داشته باشد تا به ثبات قیمتها کمکی شود. در مدیریت کلان آموزش و پرورش باید به عنوان پایه و اساس توسعه بنیادی کشور قرار گیرد. در حوزه مسکن باید توجه کنیم که خرید برای قشرهای کارمند و کارگر به یک آرزو مبدل شده است. مجلس، دولت و قوه قضائیه باید راه حلی در این خصوص بیندیشند. ساماندهی قیمت مسکن با توجه به سازوکارهای کارشناسی قیمت گذاری امری دارای اهمیت است که می‌توان با توجه به مالیات ارزش افزوده این موضوع را کنترل کرد.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سال‌ها است موضوع مهم آمایش سرزمینی مطرح است. در بخش منابع طبیعی و توجه به پتانسیل‌های اراضی کشاورزی و ملی باید به این موضوع توجه شود تا مردم بتواند از این منابع استفاده کنند. قطعاً بسیاری از مردم روستا به منابع طبیعی وابستگی دارند، اما هنوز نسخه شفابخش برای ارتباط این مردم با منابع طبیعی و حفاظت پایدار از این منابع دیده نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سه قوه مسكن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۶۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جراحی اقتصادی باید در ساختار‌های غلط و پوسیده کشور انجام شود، گفت: «انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم.»

به گزارش شفقنا، روح الله ایزدخواه در خصوص وضعیت ارائه تسهیلات به مردم، اظهار کرد: یکی از انتقادات به این دولت مدل ارائه تسهیلات بانکی است؛ متاسفانه عملکرد مناسبی در حوزه تسهیلات ازدواج و اشتغال دیده نمی‌شود و بانک‌ها به اسم کنترل نقدینگی، تسهیلات تکلیفی را در عمل محدود کردند که منجر به رکود شد یعنی سرمایه در گردش و تسهیلات تولید، به مشکل برخورد و به مساله اول صنعت ما تبدیل شده است.

به اسم کنترل «تورم» تسهیلات بانکی را محدود کردند

وی در ادامه افزود: سال گذشته به اسم کنترل تورم، تسهیلات بانکی را محدود کردند که باعث ایجاد رکود تورمی شد. این سیاست غلط است و بار‌ها هم گفتیم یک طرفه نمی‌توان به مسایل اقتصادی نگاه کرد و بدون توجه به تولید اگر بخواهیم تورم را مهار کنیم، منجر به رکود می‌شود.

برخورد این دولت با بانک‌ها برخورد جدی و سازنده‌ای نبوده است

آقای ایزدخواه با انتقاد از اینکه بخش زیاد از منابع مالی بانک‌ها خرج بنگاهداری بانک‌ها می‌شود، ادامه داد: بخش‌های دیگری از این منابع را هم به عنوان وام به پرسنل خود می‌دهند و حتی بعضا این تسهیلات به دانه درشت‌ها داده می‌شود؛ بنابراین در شرایطی که منابع بانکی بیشتر شده است سوال ما از بانک‌ها این است این منابع در کجا خرج می‌شود!. ما ایراد اساسی به نظام بانکی داریم که از گذشته بوده و در این دولت تشدید شده است؛ برخورد این دولت هم با بانک‌ها مطلقا برخورد جدی و سازنده‌ای نبوده است؛ اقای خاندوزی بار‌ها در جلسات نظارتی ما به صراحت گفتند که «زور من به بانک‌ها نمی‌رسد». اقای رئیسی علی رغم شعار‌ی که در ایام تبلیغات ریاست جمهوری گفتند که «بانک‌ها را به خط خواهم کرد»، اما در عمل نشانه‌ای از این مساله نمی‌بینیم.

وی افزود: عده‌ای از نمایندگان مجلس هم دائما با شعار کنترل نقدینگی، فضا را تشدید می‌کنند که قطعا به ضرر تولید و به نفع سوداگری و بنگاهداری بانک‌ها است. مجلس جدید به دلیل اینکه مجلس یکدستی به لحاظ سیاسی نیست و نیرو‌های مستقل بیشتری دارد، امیدواریم بتواند با جدیت و الگوی منطقی درست بانک‌ها را وارد کار کند.

نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم

وی در خصوص عدم اخذ تضامین از مردم برای ارائه وام‌های خرد، گفت: بانک‌ها اصلا عمل نمی‌کنند و این حرفی که وزیر اقتصاد گفتند توسط بانک‌ها رعایت نشد و مراجعینی که برای دریافت وام‌های معیشتی خرد به مردم معرفی می‌کنیم، یا توسط بانک‌ها رد می‌شود و یا چند ضامن از مردم می‌خواهند؛ لذا ما نیاز به جراحی واقعی داریم چراکه جراحی در سفره مردم هنر نیست بلکه در ساختار‌های غلط و پوسیده کشور باید انجام شود. جراحی در ساختار الیگارشی بانکی باید انجام شود و انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم!.

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تایید شد/ موارد ردصلاحیت حسن روحانی متعدد است/ برخی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد / آخرین خبرها از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • کارنامه سیاست‌های مسکن پس از انقلاب
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • کارنامه سیاستهای مسکن پس از انقلاب و نتایج آن در یک قاب