Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@12:28:31 GMT

«کی سفر» آینده روشنی دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۶۷۵۲

«کی سفر» آینده روشنی دارد

مدیر بازرگانی هدلینگ گردشگری تک ستاره ضمن تشریح فعالیت‌های این مجموعه، استقبال از محصول جدید این هلدینگ تحت عنوان «کی سفر» را فراتر از انتظار توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام کی سفر، شرکت ارائۀ خدمات گردشگری تک ستارۀ پاسداران، یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌ها در صنعت گردشگری کشور است که در چندین عرصه فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای آشنایی با فعالیت‌های این مجموعه، سروش میرزاپرچی، مدیر بازرگانی این هُلدینگ در گفت‌وگویی به سوالات زیر پاسخ داده است که در ادامه می‌خوانید.

خودتان را معرفی کنید و خلاصه‌ای از سمت و وظایفتان در این شرکت برایمان بگویید

«من سروش میرزاپرچی هستم و در قسمت بازرگانی هُلدینگ آسمان پرستارۀ کیش (تک ستارۀ پاسداران) مشغول فعالیتم. کار من این است که از ایرلاین‌ها برنامۀ پروازی بگیرم؛ یعنی به آن‌ها یک برنامه ارائه می‌دهم و برنامۀ پروازیشان را می‌گیرم و روی سیستم‌ها باز می‌کنم. سپس به آژانس‌ها سهمیه می‌دهیم. تعدادی سهمیه هم برای سیستم خودمان است. سپس نرخ‌های فروش و نرخ‌های واگذاری را به همکاران اعلام می‌کنیم. بعد از پرواز بر اساس فروشی که انجام می‌دهند، سود یا زیانشان را محاسبه می‌کنیم. اگر هم تغییر پرواز یا تغییر ساعت و مسیری باشد من با ایرلاین‌ها در ارتباطم که این تغییرات را در برنامه‌ها اعمال کنیم»

چه مدت است که در این شرکت مشغول کار هستید؟

«نزدیک به ۱۰ سال.»

کار یک مدیر بازرگانی در یک شرکت بزرگ گردشگری چیست؟ یعنی چطور می‌تواند کارهای زیادش را هماهنگ کند؟

«شرط اول این است که کارش را خیلی دوست داشته باشد. بعد از آن زمان است. باید زمان زیادی را به کارش اختصاص دهد. باید بازار را بشناسد، بسیار تحقیق کند و از مسیرها مطلع باشد. کار ما در ایران فصلی‌ست. یعنی فصلی کار می‌کنیم. هر فصل، براساس آب‌وهوا، مسیرهای خاص خودش را دارد. بعضی از مسیرها هم که به‌صورت بیزینسی و سالیانه ارائه می‌شوند. این‌گونه مسائل بر اساس تجربه و علاقۀ به کار حاصل می‌شوند!»

حجم کارتان در ماه چقدر است؟

«ما ساعت کاری روتینی نداریم؛ ۲۴ ساعته در خدمت شرکت هستیم.»

نقش مدیر بازرگانی در موفق شدن یک شرکت تازه تأسیس چقدر است؟

«پیشرفت یک شرکت تازه تأسیس در ایران بسیار دشوار است. شرکت‌هایی که از قدیم بوده‌اند و تجربۀ بیشتری دارند، می‌توانند در بازارِ رقابت، بسیار بهتر باشند. ولی شرکت‌هایی که تازه تأسیس می‌شوند، باید روی انتخاب مدیر بازرگانی‌شان بسیار حساسیت به خرج دهند. مدیر بازرگانی نقش بسیار مهمی دارد و ابتدا باید با بازار آشنا شود.»

چند نفر پرسنل زیر دست شما کار می‌کنند؟

در این‌جا حدود ۵۰ نفر، چون بحث هتل‌ها یا سایر موارد هم هست.

ابتدای کارتان در این شرکت هم همین کار را می‌کردید؟

نه! من در ابتدای کار ۳ ماه فکس می‌زدم. بعد آژانس‌ها را شناختم و با آژانس‌ها در ارتباط بودم. مرجع آژانس‌ها را گذاشتم جلویم، به تک‌تکشان زنگ زدم و مسیرها را اعلام کردم، اینکه چه پروازهایی داریم و چه پروازهایی نداریم. بعد از کارکنان آموزش می‌گرفتم و قسمت‌هایی که مشغول کار بودم را عوض می‌کردم. از زمانی که به اینجا آمدم شاید ۲۰ بار جایم را عوض کردم، یعنی روی مسیرهای متفاوت کار کردم، رزرو گرفتم و رزرو دادم. گاهی برای بچه‌های دیگر بلیط صادر می‌کردم. در این شرکت همه کاری کرده‌ام. بعد از یک سال یا یک سال و نیم آموزش، آقای خابنما به من لطف کردند و مرا به قسمت فروش منتقل کردند. من هم سعی کردم و تا آنجایی که می‌توانم کارم را به نحو احسن انجام دهم. بعد کم‌کم آمدم قسمت بازرگانی و مسیرها را گرفتم و مسیر می‌گذاشتم تا الآن که در خدمت شما هستم.

چه آینده‌ای برای محصول جدید، یعنی کی سفر، انتظار دارید؟

خیلی انتظار بالایی نداشتم، ولی این محصول فراتر از انتظاراتمان بوده و در آینده شک نکنید که خیلی بهتر می‌شود! باید کمی وسیع‌تر بر روی آن کار کنند. ولی اگر بتوانیم این سامانه را گسترش بدهیم، ۱۰۰% موفق خواهیم بود و به جایی می‌رسیم که می‌توانیم کی سفر را جایگزین سیستم کنیم.

فرصت‌های بازرگانی جدید را چطور پیدا می‌کنید؟

«فرصت‌های جدید براساس شرایط بازار به وجود می‌آیند! پس سعی می‌کنیم بازار را بسنجیم.»

برای فرصت‌های جدید با آقای خابنما هم مشورت می‌کنید؟

«بله ۱۰۰%! اصلاً بدون مشورت با آقای خابنما کاری انجام نمی‌دهیم. خود آقای خابنما هستند که همۀ این کارها را انجام می‌دهند. ما پیشنهاد می‌دهیم و جلسه می‌گذاریم؛ ولی حرف آخر، حرف ایشان است. سعی می‌کنم تا جایی که بشود، پروازهایی که به من سپرده‌اند را بالانس کنم. به‌هرحال خود آقای خابنما به ایرلاین‌ها می‌روند، قراردادها را می‌بندند و مسیرها را می‌دهند. چیدن مسیرها با من است، بعدازآن با هم توافق می‌کنیم. اگر مسیرهایی فروش خوبی نداشته باشد، با ایشان مشورت می‌کنیم و نسبت به جایگزینیشان اقدام می‌کنیم. چون بحث مدیریتی بالا دست خود آقای خابنماست و بحث ایرلاین‌ها را خود آقای خابنما می‌بندند.»

پس بیشتر تمرکز شما پرواز است؟

«بله! تمرکز ما کلاً روی پرواز است. به‌تازگی قطار را هم شروع کرده‌ایم و ان‌شاء‌الله قطار را هم پیش می‌بریم.»

هتل هم دارید؟

«بله! هتل هم داریم. با هتل‌ها قرارداد می‌بندیم و کارکنان فروش هتل‌هایمان را انجام می‌دهند. تعدادی هتل گارانتی هم داریم.»

تور هم می‌فروشید؟ بر چه سیستم‌هایی فروشتان را انجام می‌دهید؟!

«بله! هم تور می‌فروشیم، هم اقامت تک و هم پرواز. ما ۳ سیستم داریم، دو سیستم روی سایت سپهر و یکی روی سایت مقیم بر روی این سیستم‌ها هم هتل تعریف شده و هم پرواز. سعی می‌کنیم با سوپروایزرهایی که در هر بخش پروازی داریم، چه کیش، چه مشهد، چه مسیرهای متفرقه، چه پرواز نجف، چه استانبول و…، تعامل داشته باشیم. با هم جلسه می‌گذاریم و پروازهایشان را بالانس می‌کنیم، بعضی از روزها که خراب باشد سعی می‌کنیم باطل کنیم، بعضی از روزها هم اضافه می‌کنیم.»

برای بحث مشتری‌یابی بیشتر با آژانس‌ها کار می‌کنید؟

«بله! ما با آژانس‌ها هم تعامل داریم و از ما سهمیه می‌خواهند، قیمت می‌دهیم و آنها هم از ما تعدادی صندلی برمی‌دارند و می‌فروشند. حتی با مشتری‌هایی که گروه دارند هم تعامل می‌کنیم و تماس می‌گیریم. اگر پرواز کم داشته باشیم، برایشان پرواز را برقرار می‌کنیم. قیمت تور گرجستان ارزان را اعلام می‌کنیم و اسامی مسافرانشان را می‌گیریم؛ یعنی فقط فروش آژانسمان نیست، اگر مسافران هم درخواستی از آژانس‌ها داشته باشند، با یک مسیر متفاوت بر اساس نیازشان، اگر بتوانیم انجام می‌دهیم.»

برای کسانی که تازه فعالیت در شغل شما را شروع کرده‌اند، توصیه‌ای دارید؟!

اگر تازه می‌خواهند این کار را شروع کنند، باید کارشان را دوست داشته باشند و باید بسیار صبور باشند. اگر بازار را نمی‌شناسند، اصلاً این کار را انجام ندهند، چون باعث تخریب خودشان می‌شود!

اگر کسی می‌خواهد پیشرفت کند باید روی یک مسیر کار کند؛ خود من زمانی که شروع به کار کردم، حتی سیستم هم نداشتم! اصلاً سیستم نداشتم که بخواهم وارد شوم و رزرو بگیرم. فقط نگاه می‌کردم، ولی کسانی که الآن وارد کار می‌شوند، سیستم در اختیارشان قرار می‌گیرد و آموزش می‌بینند، مثلاً تور لحظه آخری ترکیه به آن‌ها سپرده می‌شود و کار روی این مسیر را یاد می‌گیرند!

من خودم کار را یاد گرفتم، یعنی آن‌هایی که دوست داشتند، یاد گرفتند. الآن یک مسیر را یاد می‌گیرند و به همان قانع‌اند. دیگر دیدشان را بازتر نمی‌کنند. بسیار تک بُعدی هستند. کسانی که به کارشان تک بُعدی نگاه می‌کنند، هیچ‌گاه پیشرفت نمی‌کنند.

کسی که می‌خواهد پیشرفت کند، باید همۀ ابزار آژانس را بشناسد، تمام قسمت‌ها را بلد باشد. باید بداند سیستم چیست، تمام مسیرها را بشناسد، کنکاش کند، وقت بگذارد تا پیشرفت کند.

آژانس‌هایی هم که کارشان را تازه شروع می‌کنند، باید وقت بگذارند و سیستم‌ها را بشناسند، آژانس‌ها را بشناسند و در کل تحقیق کرده باشند. باید بدانند که در آژانس، پاسخ‌گویی به مسافر بسیار مهم است. در این کار خیلی باید صبور بود.»

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تور گرجستان ارزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۶۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه

برای رفتن و اقامت در کشور ترکیه دو آیتم اهمیت زیادی دارد. یکی انتخاب خط هوایی پرواز و دیگری انتخاب هتل. یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اقامت در ترکیه هتل آوانتگارد استانبول است که تمام امکانات رفاهی را دارد. در ادامه این مقاله به معرفی بهترین خطوط هوایی مسیر ترکیه می‌پردازیم.

معرفی خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه

پروازهای ترکیه از تنوع زیادی برخوردار هستند و تعداد زیادی از ایرلاین‌های داخلی و خارجی در این مسیر شلوغ اقدام به جابه‌جایی و انتقال مسافران می‌کنند. در ادامه به معرفی این پروازها می‌پردازیم.

پرواز با ایرلاین ترکی به ترکیه

پروازهای ایرلاین ترک در میان همه پروازها به کشور ترکیه محبوبیت زیادی داشته و بسیاری از افراد این پرواز را به‌دلیل کیفیت بالای خدمات انتخاب می‌کنند. در واقع، خدمات ارائه شده با کیفیت بالا باعث افزایش رضایت مسافران شده است. این پرواز از شهرهایی مانند تهران، شیراز، مشهد، تبریز، اصفهان و ارومیه انجام شده و بسیاری از مسافران سفر با هواپیمای آن را ایمن می‌دانند. ارائه بلیط‌های پرواز به ترکیه به دو صورت چارتری و سیستمی صورت می‌گیرد.

ترکیش ایرلاین – Turkish Airlines – پروازهای ایران به ترکیه

این شرکت بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی ترکیه به‌شمار می‌رود که از سال 1933 فعالیت خود را آغاز کرده است. همچنین، این شرکت هواپیمایی، چهارمین شرکت بزرگ هواپیمایی دنیا و سومین ایرلاین بزرگ اروپا محسوب می‌شود.

بلیط ‌های پرواز این شرکت طرفداران زیادی داشته و بسیاری از افراد با بلیط‌های این شرکت به ترکیه سفر می‌کنند. این پرواز بلیط‌های متنوعی داشته و از مهمترین مزایای آن می‌توان به کلاس‌های پروازی مختلف، راحتی فضای کابین و صندلی‌ها، امنیت بالا، تنوع غذایی زیاد در طول پرواز و پرسنل حرفه‌ای و مجرب اشاره کرد.

آنادولوجت AnadoluJet

آنادولوجت نیز از معروف‌ترین ایرلاین‌های کشور ترکیه به‌شمار می‌رود. دفتر اصلی این شرکت هواپیمایی در آنکارا واقع شده و تاسیس آن به سال 2008 برمی‌گردد. به‌دلیل وجود پروازهای زیاد در هفته از ایران به ترکیه و بالعکس، مسافران با خیال راحت می‌توانند سفرهای خود را انجام دهند. آنادولوجت دارای بیش از 40 فرودگاه در شهرهای مختلف است و بلیط‌های آن نسبت به سایر پروازها قیمت کمتری دارد. این ایرلاین دو کلاس پروازی بیزینس و اکونومی دارد.

ماوی گوک Mavi Gök

ماوی گوک تنها ایرلاینی بوده که دارای پرواز مستقیم از ایران به شهر آنتالیا است. با توجه به این موضوع همه افرادی که می‌خواهند به‌صورت مستقیم به از ایران به آنتالیا بروند باید حتماً از این پرواز استفاده کنند. این شرکت هواپیمایی در سال 2007 تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در آنتالیا قرار دارد. کیفیت هواپیماهای این شرکت هواپیمایی بسیار بالا بوده و خدمات متنوع و زیادی در طی سفر به مسافران ارائه می‌شود. عرضه بلیط‌های هواپیمای این پرواز در دو کلاس پروازی بیزینس و اکونومی صورت می‌گیرد.

فری برد Freebird Airlines

آغاز به کار این ایرلاین به سال 2001 برمی‌گردد. این ایرلاین نیز محبوبیت زیادی داشته و به‌صورت روزانه و هفتگی پرواز به ترکیه دارد و به همین دلیل، مسافران در روزهای مختلف می‌توانند به ترکیه از طریق هواپیماهای این شرکت پرواز کنند. این شرکت هر سه کلاس پروازی را داشته و بهترین خدمات لوکس را به مسافران خود ارائه می‌دهد.

پگاسوس Pegasus

این ایرلاین نیز به خوش نام بودن خود شهرت زیادی دارد و تاسیس آن به سال 2005 توسط ثروتمندترین خانواده هندی یعنی سابانجی برمی‌گردد. قیمت بلیط‌های این پرواز بسیار ارزان بوده و به‌دلیل کاهش هزینه‌های خود فاقد کترینگ بوده و مسافران در صورت تمایل به صرف غذا باید از 24 ساعت قبل سفارش غذای خود را به شرکت هواپیمایی اعلام کنند.

رزرو هتل و خرید آنلاین بلیط هواپیما در فلای تودی

فلای تودی یک وبسایت جامع برای رزرو هتل و خرید آنلاین بلیط هواپیما است. این وبسایت به شما امکان می دهد که به راحتی و به سرعت، هتل و پرواز خود را رزرو کنید و از تخفیف های ویژه نیز بهره مند شوید. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، برای رزرو هتل هایی مثل هتل آوانتگارد استانبول یا سایر هتل ها و خرید بلیط تهران استانبول به فلای تودی مراجعه کنید تا بتوانید برای یک سفر امن و ارزان برنامه ریزی کنید.

سخن آخر

انتخاب بهترین خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه به شما کمک می‌کند تا سفری راحت داشته باشید. در این مقاله بهترین ایرلاین‌های برای سفر از ایران به ترکیه و بالعکس معرفی شدند.امیدواریم شما عزیزان با خواندن این مقاله اطلاعات کافی در این زمینه را به دست آورده و بتوانید با انتخاب ایرلاین موردنظرتان، سفری خاطره‌انگیز را در کشور زیبایی ترکیه برای خود رقم بزنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898747

دیگر خبرها

  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه